• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

30.10.2025

06:35

Zašto je trener vozio decu? Otkrivena zabrinjavajuća istina nakon stravične nesreće u kojoj je poginuo džudista (16)

Informer/Instagram

Vesti

Zašto je trener vozio decu? Otkrivena zabrinjavajuća istina nakon stravične nesreće u kojoj je poginuo džudista (16)

Podeli vest

Saobraćajna nesreća u kojoj je poginuo Lazar P. (16), džudista Partizana, otvorila je brojna pitanja, a među njima je i glavno: ''Ko i kako prevozi decu sportskih klubova?

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković je govorio o ovoj temi, te se osvrnuo i na novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.

- Konkretno, lica koja su učesnici te saobraćajne nesreće nisu prevožena autobusom već kombijem. Član 7 Zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS) je kombi definisao kao putničko vozilo koje ima najviše 9 mesta za sedenje, uključujući i mesto za sedenje vozača, što je situacija koju imamo i u ovoj saobraćajnoj nesreći. Ukratko, Pravilnik se ne primenjuje na vozilo koje je učestvovalo u ovoj saobraćajnoj nesreći sa, na žalost, najtežim ishodom - rekao je on za Blic.

Foto: Aleksandar Jovanović Cile

Mirko Koković

To znači, da ovu vrstu kombija u kojem su deca može da vozi svaki vozač sa položenim vozačkim ispitom za ''B'' kategoriju, tačnije, putničko vozilo.

- Za tu kategoriju vozila dovoljna je vozačka dozvola za B kategoriju, tako da možemo poistovetiti prevoz kombi vozila sa putničkim automobilom u koji staje maksimalno pet osoba uključujući i vozača - precizira pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Kako kaže, na svaku saobraćajnu nezgodu utiču tri faktora - čovek, vozilo, put i okolina. 

- Od Budimpeše do Beograda ima oko četiri sata vožnje. To nije previše ako je vozač pravio pauzu posle dva sata, pa u tom slučaju ne bi mogli da uzrok nesreće pripišemo umoru vozača. Splet okolnosti je bio takav da je avion kojim su se vraćali sa takmičenja u Azerbejdžanu u Budimpeštu sleteo kasnije, pa su na put morali da krenu u kasnijim večernjim satima. Naš savet kao Agencije je da se vožnja noću izbegava kad god je to moguće - kaže Koković i podvlači i činjenicu da takva vozila ne poseduju tahograf - instrument koji automatski beleži brzinu, pređeni put, kao i vreme vožnje, odmora i druge aktivnosti vozača.

Foto: Informer/Instagram

Kombi u kom je poginuo džudista

Primarna funkcija tahografa je da poveća bezbednost u saobraćaju smanjenjem nesreća izazvanih umorom, kao i da omogući kontrolu radnog vremena vozača.

Mirko Koković ističe da bezbednost u saobraćaju, pre svega dece, mora biti na prvom mestu.

- Bezbednost svih lica u saobraćaju, a naročito dece, mora biti na prvom mestu čak i po cenu odlaganja putovanja. Kada savetujemo, sem što je bitno da ne vozimo pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci, veoma je bitno i ko je taj vozač, kome poveravamo decu za takva putovanja - kaže Koković i dodaje da je u izradi i potpuno novi Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), te da ova saobraćajna nesreća "može biti nešto što će uticati na sadržaj novog zakona čije usvajanje očekujemo tokom sledeće godine".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Iskusan vozač

pre 1 mesec

Nadam se da će MUP saopštiti šta je tačan uzrok nesreće, umor siigurno nije jer je samo 15 minuta pre nesreće pravio pauzu. Zato sam gotovo 99% siguran da je uzrok nesreće MOBILNI TELEFON ... Blenuo je u prokleti telefon pri brzini od sigurno 120 km/h a možda i više i skrenuo u odbojnik - ostalo se videlo.

sledeća vest

Politika

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Umro Bora Mercedes
Estrada

Umro Bora Mercedes

Borivoje Jovanović, poznatiji kao Bora Mercedes, kojeg je publika upoznala u takmičenju "Nikad nije kasno", preminuo je juče nakon duge borbe sa teškom bolešću.

13.12.2025

19:40