• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: D. K.

17.05.2019

11:28

NIJE SAMO VOZAČ AUTOBUSA KRIV! I mašinovođa odgovoran za STRAVIČNU NESREĆU U DONJEM MEĐUROVU

Vesti

NIJE SAMO VOZAČ AUTOBUSA KRIV! I mašinovođa odgovoran za STRAVIČNU NESREĆU U DONJEM MEĐUROVU

Podeli vest

Za stravičan sudar autobusa i voza 21. decembra na pružnom prelazu u Donjem Međurovu, kad je poginulo sedam osoba, nije kriv samo vozač autobusa "Nišekspresa" Milan Zdravković (31) već i mašinovođa Vladica Rakić!
Posledice

Moguće je da bi ranijim kočenjem voza posledice sudara bile manje
Dragan Marković, veštak

Ovu tvrdnju je juče na suđenju Zdravkoviću izneo veštak saobraćajno-tehničke struke Dragan Marković. On je istakao da se mašinovođa nije blagovremeno oglasio sirenom dok je prilazio pružnom prelazu, a pritom je išao i prebrzo!
Veštak Marković u Višem sudu u Nišu, naime, nije doveo u pitanje Zdravkovićevu krivicu za udes, ali je ukazao i na odgovornost Rakića, bez obzira na to što ovaj nije obuhvaćen optužnicom.

- Na osnovu video-zapisa ustanovio sam da vozač autobusa nije stao kod znaka "Stop" i "Andrejinog krsta", već je nastavio da se kreće brzinom od 10 kilometara na čas i nije pogledao ni levo ni desno kada je došao do pružnog prelaza - istakao je Marković i dodao:

- Voz se kretao brzinom od 68 kilometara na sat. Mašinovođa je počeo da koči na udaljenosti od 27 metara od prelaza. Prvi put je koristio sirenu na 17 metara pre sudara, u trenutku kada je autobus bio na sredini pružnog prelaza. Po mom mišljenju, i on je svojim neblagovremenim radnjama doprineo udesu, pre svega kasnim zvučnim signalom. Moguće je da bi ranijim kočenjem posledice sudara bile manje.
 

Foto:  

Marković je takođe ukazao na to da je pružni prelaz na kojem je došlo do nesreće bio nebezbedan:

- Da vozač ne bi oštetio vozilo i da ne bi bilo smetnji po putnike, on je morao da vozi sporije. Da je prelaz bio odgovarajući, autobus bi brže prešao prugu. Takođe, u konkretnom slučaju postoje propusti i u saobraćajnoj signalizaciji i obezbeđivanju adekvatne preglednosti pruge.
 

Suze u sudnici zbog snimka nesreće


Rodbinu žrtava potreslo je juče u sudu emitovanje video-zapisa sa kamere u autobusu, koji je registrovao poslednje trenutke života poginulih ljudi. Posebno su bili potreseni Dragan Janković, suprug stradale Nataše, kada je ugledao kako ona ulazi u autobus neposredno pre pogibije.
- Eno je, Nataša... - kroz suze je kazao Dragan.
Njegov sin Petar uhvatio se za glavu i počeo da grca, dozivajući majku.

Veštaka je podržao i Srećko Kocić, otac poginule Marijane (16), pozvavši se na svoje dvodecenijsko iskustvo rada u "Železnicama Srbije".

- Na pružnom prelazu voz mora da se kreće brzinom od najviše 20 kilometara na sat, a mašinovođa je dužan da tri puta pusti sirenu. Treba da odgovaraju svi koji su krivi za smrt mog deteta - rekao je očajni otac.

Na drugoj strani, mašinovođa Vladica Rakić je u svom svedočenju odbacio odgovornost za nesreću. On je kazao da je pustio sirenu i da je kočio čim je video autobus. Istakao je da je dugo bio pod psihijatrijskom terapijom zbog preživljenog šoka, te da od dana nesreće više nije seo u lokomotivu.

U stravičnoj saobraćajnoj nesreći krajem decembra nastradali su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, zatim Danijela Stanković (48), Bogomir Lazić (75), Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), svi iz Čokota, kao i Gajtana Stamenković (78) i Vlastimir Đorđević (65) iz Donjeg Međurova. Povređeno je još 29 njih, od kojih su i dalje na lečenju 16-godišnji Marko Lazarević i njegova vršnjakinja Lena Ilić. 






 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Kalimero

pre 5 godina

Taj takozvani "veštak" je potkupljen i svedočio je tako da umanji krivicu vozača autobusa - nema šanse da mašinovođa bude na bilo koji način kriv za tu nesreću. Da je vozač autobusa poštovao saobraćajne propise i zaustavio se na znak STOP pre pružnog prelaza i pogledao on bi video nailazeći voz, kratko i jasno. Drečimo i kukamo da su nam vozovi spori i da ih zbog toga ljudi ne koriste a ova budala od "veštaka" traži da voz pred svakim prižnim prelazom uspori na 20km/h !!??? Koja je to budalaština! U kojoj to zemlji na svetu se VOZ zaustavlja na pružnom prelazu da neodgovorne budale ne bi ginule? Hoćemo da gradimo brze pruge - jel će i oni morati da uspore i daju zvučni signal na pružnim prelazima?

Ja

pre 5 godina

Vozac autobusa kriv jer nije stao!!!!!masinovodja svira i prolazi.bilo Koji auto Mora da stane,pogledaj levo i desno pa krene!!!!!pustate decu od 20godina da voze autobuse Koji nemaju iskustva u voznji,jer ste najjbolje vozace oterali Niko vam nece radi za 300evra!!!!!ovu decu koristite kao samoubice!!!!zbog para

Saradžogla

pre 5 godina

Ja znam sve saobraćajne propise kako drumske tako i železničke.MAŠINOVOĐA NE SNOSI NIKAKVU KRIVICU!Šinsko vozilo ima prednost!Da li je imao polubranikkoji nije bio spušten a mašinovođa nije stao ispred?Nije toga bilo.Sugurno je bio znak STOP i andrejev krst pa ko voli neka izvoli!NAPOMINJEM da sudija koji će da sudi NEMA ISPIT IZ ŽELEZNIČKIH PROPISA i sudićekako mu se sugeriše.Zna se da ukoliko je prelaz puta preko pruge sa pokvarenim polubranicima mašinovođa za to zna jer povezani svetlosni signali ,,padaju,, na crveno.Tom prilikom mašinovođa smanjuje brzinu i telefonom dobija obaveštenje šta se desilo.Staje ispred prelaza i kada uvidi da vozila stoje nastavlja vožnju.U slučaju stradanja osam putnika u autobusu jedini krivac je šofer i neka mu je bog u pomoći.

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set