• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

30.01.2020

08:37

STRUČNJACI TVRDE! Samo JEDAN POTEZ MAŠINOVOĐE mogao je da spasi ŽIVOTE LJUDI KOD NIŠA!

Vesti

STRUČNJACI TVRDE! Samo JEDAN POTEZ MAŠINOVOĐE mogao je da spasi ŽIVOTE LJUDI KOD NIŠA!

Podeli vest

Da je mašinovođa pustio sirenu dok je prilazio pružnom prelazu u Donjem Međurovu, ne bi bilo stravičnog sudara sa autobusom "Nišekspresa", u kom je u decembru 2018. poginulo osam putnika, a povređeno 28!

Vozač autobusa Milan Zdravković bi, da je čuo sirenu, imao vremena da se zaustavi pre pruge i tragedija bi bila izbegnuta!


Ovo je juče na suđenju Zdravkoviću konstatovao veštak saobraćajne struke Dragan Marković.

Nije jedini krivac?
Dopunsko veštačenje je obavljeno po nalogu Osnovnog suda u Nišu i imalo je za cilj da ustanovi da li je Zdravković jedini krivac za tragediju, odnosno da li deo odgovornosti snosi i mašinovođa.
- Da je mašinovođa postupio prema pravilima saobraćajne signalizacije u stanici Donje Međurovo, odnosno da se oglasio sirenom, s obzirom na njenu jačinu, vozač autobusa bi dobio informaciju o približavanju voza. Kako je reč o profesionalnom vozaču autobusa, to bi mu skrenulo pažnju i uticalo na zaustavljanje vozila - kazao je Marković.
On je u svom veštačenju analizirao dve hipotetičke situacije, od kojih bi obe dovele do izbegavanja nesreće.
- Autobus se pre nailaska na prugu kretao brzinom od osam kilometara na sat, u visini znaka "stop", kada je mašinovođa mogao da ga vidi. Autobus je u tom trenutku bio na udaljenosti od 8,2 metra od koloseka. Da je tada čuo sirenu, bilo bi i prostora i vremena da reaguje kočenjem. Dužina zaustavnog puta iznosila bi oko pet metara, što znači da bi ostalo još više od tri metra do prve šine koloseka - objasnio je Marković.

Foto: Tanjug/D. Nikolić

 


Prema njegovim rečima, čak i da mašinovođa nije kočio, voz bi bez problema prošao pored zaustavljenog autobusa.
- Sa druge strane, uzimajući u obzir subjektivnu procenu vozača, da je kod znaka "stop" čuo sirenu, mogao je da ubrza jer je bilo prostora i vremena da bezbedno pređe prugu i da se nesreća izbegne - objasnio je Marković.
Međutim, na ovu izjavu veštaka reagovao je zamenik tužioca Vladimir Stanojević, koji ga je upitao da li bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "stop" ispred pruge.
- Bez obzira na propuste mašinovođe, ne bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "stop" - istakao je Marković.


Slede završne reči
Ovim dopunskim veštačenjem okončan je dokazni postupak, pa je glavni pretres odložen za 3. mart, kada će odbrana i tužilaštvo dati završne reči. Osnovno javno tužilaštvo zatražilo je da se Zdravković kazni sa osam godina zatvora za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
Podsetimo, u nezapamćenoj nesreći, 21. decembra 2018. u Donjem Međurovu, na mestu su poginuli Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, kao i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u bolnici u Nišu u toku operacija podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota.
Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29. decembra na intenzivnoj nezi, a nakon nje 2. januara 2019. i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u Kliničkom centru u Nišu 17. maja prošle godine. 


Zdravković: Nisam video voz
Milan Zdravković je na saslušanju prošle godine kazao da nije kriv za nesreću.
- Na pružnom prelazu sam zastao, pa pogledao levo i desno. Ne mogu da objasnim kako nisam video voz - kazao je Zdravković.
Međutim, demantovali su ga snimci sa kamere iz autobusa, na kojima se vidi da je Zdravković polako prišao pružnom prelazu i uopšte nije gledao levo i desno kako bi se uverio da li mu prilazi voz.



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
zoran

pre 4 godine

Svi su krivi sem vozača. Sigurno bi se nesreća izbegla da je na njegovom mestu bio neko ko gleda gde i kako vozi. Tom istom Niš Ekspresu otpadaju točkovi (za dva znamo iz novina). A kad ima branika na pružnim prelazima vozači u cik-cak vožnji zaobilaze rampe i prelaze preko pruge. Strašno je što je osmoro poginulo i više od 20 povređeno i on će se izvući sa opomenom. No, no. On će obećati da više neće, a onda sve po starom.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set