• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: tanjug

11.08.2023

09:24

Vodiće se dve istrage! Najvažnije je utvrditi uzrok pada letelice kod Batajnice

Miloš Rafailović

Vesti

Vodiće se dve istrage! Najvažnije je utvrditi uzrok pada letelice kod Batajnice

Podeli vest

Povodom tragedije i pogibije pilota u padu ultralake letelice, koja se juče srušila nedaleko od aerodroma "13 maj", kod Zemun Polja, vodiće se dve istrage i to civilna i strukovna, koja obično traje tri meseca, izjavio je Petar Vojinović, osnivač portala "Tango six" .

- Istraga zbog pada letelice u kojoj je poginuto pilot, vlasnik letelice, biće civilna, vodiće je tužilašto, kako bi utvrdilo da li je bilo kriminaliteta i sličnih namera, i ona vazuhoplovna iz Centra za istraživanje vazuhoplovnih nesreća, čiji je cilj da analizira tehničke i aspekte ljudskog faktora kako bi se izvukle pouke i lekcije i kako se nešto tako ne bi više ponovilo - kazao je Vojinović i dodao:

- U istrazi o padu ultralake letelice "eskval VM-1C" angažuju se stručnjaci iz raznih oblasti, i radi se tehnička ekspertiza na fakultetu, a analizira se i "istorija" pilota.

Vojinović je ukazao da kod nas generalna avijacija, ne aviosaobraćaj, već rekreativna, privatna avijacija, nije zabeležila udes sa fatalnim ishodom preko dve godine.

- Poslednji udes sa fatalnim ishodom na aerodromu "13. maj" dogodio se 2018. godine i po sredi je bio ljudski faktor. Od osnivanja tog aerodroma 2001. godine ovo su jedina dva udesa sa fatalnim ishodom - kazao je Vojinović.

Foto: Aleksandar Jovanović Cile

Na istom aerodromu 2018. godine poginuli pilot i putnica

 

Inače kako je on objasnio "eskval VM-1C" je visokoperformansna ultralaka letelica čiji je inženjerski i proizvodni projekat sada pokojni Aleksandar Arsić (70) otkupio pre 10 godina od grupe inženjera iz Španije. 

- Globalno ih je proizvedeno oko 20 primeraka. Nakon otpočinjanja proizvodnje u Srbiji izrađeno ih je ne više od pet. Letelice su proizvođene u kitu (segmentima koje kupac sam sastavlja), ne serijski - naveo je on.

Ovakve letelice su popularnije u opštoj avijaciji, jeftine su i podjednako moraju biti sertifikovane kao sve ostale, objasnio je osnivač portala "Tango six" i dodao da pilot mora da ima dozvolu, da poštuje sve procedure.

Prema njegovim rečima, razlozi za nesreću mogu biti brojni, a činjenica da je letelica uspešno poletela govori da su se problemi pojavili posle toga. Sreća u nesreći je, kako smatra, da je očevidac bio jedan od najiskusnijih pilota ovakvih letelica i da je video šta se dešavalo, da mu je pilot rekao da ima poteškoća sa komandama i kontrolom letelice. To može, kako je ocenio, da znači svašta, a istraga će utvrditi da li je pilot možda dobio srčani udar, da li se nešto zaglavilo ili otpalo.

Foto: Tanjug Zoran Žestić

Krilo otpalo pre pada letelice u njivu

 

 Prema njegovim rečima, tu je i činjenica da je otpao deo letelice, što je pomenuo očevidac.

- Statistički, ljudski faktor je najčešći uzor nesreća. Tehnika jako retko otkazuje, ali i ona mora da se nadgleda, pa tu opet dolazimo do ljudskog faktora. Mašine se kvare i sada će biti najvažnije da se utvrdi uzrok nesreće- kazao je on.

Na pitanje kako je moguće prizemljiti ultra-laku letelicu na terenu poput onoga kod Zemun polja, u kukuruzištu, Vojinović navodi da, kada motor otkaže, to ništa nije strašno jer su letelice tako napravljene da mogu da jedre bez pogona određeno vreme, ali da je problem ako se dogodi strukturno oštećenje, što se ovde pominje.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set