• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

31.12.2024

12:00

Mučne scene na uviđajima! Policajac otkrio sve o teškim danima i noćima na terenu: Svaka nesreća nosi teret!

Shutterstock

Vesti

Mučne scene na uviđajima! Policajac otkrio sve o teškim danima i noćima na terenu: Svaka nesreća nosi teret!

Podeli vest

Na teritoriji Beograda u toku ove godine zaključno sa novembrom, dogodilo se oko 12.000 saobraćajnih nezgoda u kojima je nastradala 81 osoba, među njima je 31 pešak, a od tog broja u oko 3.200 nesreća bilo je povređenih osoba!

I dok nam u saobraćajnoj policiji policajac Miloš Jovićević saopštava ove podatke stiže poziv. 

"Saobraćajna nezgoda na uglu Dubrovačke i Dunavske ulice na Dorćolu, automobil oborio pešaka" 

Uviđajnoj ekipi nije trebalo mnogo vremena da sedne u policijsko vozilo i ode da uradi uviđaj na Dorćolu.

Kada smo stigli, kroz glavu prolazi misao "na svu sreću niko nije nastradao".

Foto: Shutterstock

Policija/Ilustracija

Ubrzo smo saznali da je automobil udario majku i dete na pešačkom prelazu. 

- Dete ima 6 godina i ubrzo nakon nesreće prevezeno je u bolnicu - kaže nam očevidac kog smo zatekli na mestu nesreće. 

Dok uviđajna ekipa obavlja razgovor sa vozačem i očevicima, i mi pokušavamo da saznamo nešto više. 

- Majka je držala dečaka za ruku, prelazili su preko pešačkog. Kada su bili na sredini pešačkog naleteo je automobil koji je udario dečaka, a koji je za korak zaostajao za majkom. Žena je pokušala da povuče dete, ali nažalost nije uspela. Dečaka je udario automobil, a kako ga je majka čvrsto držala za ruku tako je i ona po inerciji pala. Da nije držala tako čvrsto dete verovatno bi od udarca odleteo - kaže nam čovek koji se zatekao na mestu nesreće. 

Foto: RINA

Kolima udario majku i dete/Ilustracija

Ekipa sa kojom smo izašli na teren slikala je mesto nezgode, obavila sve razgovore, a trenutak obaranja majke sa detetom je zabeležila kamera. 

Policijskih kamera ima dosta u Beogradu, a one u velikoj meri pomažu da se ustanovi kako se nesreća dogodila. 

Pošto su policajci  završili uviđaj, otišli su u bolnicu kako bi obavili razgovor i sa majkom povređenog dečaka, ali i kako bi znali stepen povreda dečaka. 

Dečak je zadobio tešku telesnu povredu noge i na svu sreću nije bio životno ugrožen.

Prošlo je sigurno sat i više vremena vratili smo se u stanicu, policajci koji su obavili uviđaj sve su to morali da zavedu u svom izveštaju, a mi smo nastavili razgovor sa Milošem Jovićevićem 

- Na nivou Srbije za 11 meseci bilo je oko 29 000 saobraćajnih nezgoda. Na teritoriji Beograda od ukupnog broja dogodilo se oko 41,7  posto saobraćajnih nezgoda. Ipak, u odnosu na prethodnu godinu imamo smanjen broja saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima.Taj pokazatelj nam ukazuje na stanje u bezbednosti saobraćaja. Što se tiče ukupnog broja saobraćajnih nezgoda taj broje je ujednačen male su oscilacije na ukupan broj nezgoda. Valjalo bi napomenuti da se znatan broj saobraćajnih nezgoda desi, a da mi ne budemo obavešteni. To su one nezgode o kojima nemamo statističke podatke.. To su one nezgode gde se vozači dogovore o nadoknadi štete, popunjavanjem Evropskog izveštaja ili se dogovore na način koji to njima najviše odgovara - objasnio nam je Jovićević.

Foto: Shutterstock

Udario dečaka/Ilustracija

Sve o Evrospkom izveštaju

Za popunjavanje ovog obrazca važno je napomenuti da vozači budu svesni kako je došlo do nezgode, da bi obrazac popunili kako treba. 

- Važno je da on bude popunjen tako da se nedvosmisleno može utvrditi koji je vozač odgovoran, jer samo tako može da kod odgovarajućeg osiguravajućeg društva uđe u proceduru nadoknade štete. Vozači u tom slučaju  ne moraju da zovu saobraćajnu policiju ali mogu. Ukoliko pozovu saobraćajnu policiju zbog neke nejasnoće ili nelogičnost, saobraćajni policajci utvrđuju da li vozači i vozila ispunjavaju uslove za učestvovanje u saobraćaju. Ukoliko vozači ispunjavaju te uslove oni mogu nesmetano da pupune Evropski izveštaj - objašnjava Jovićević. 

Prema njegovim rečima saobraćajne nezgode posmatraju kroz prizmu uticajnih faktora koji su svrstani u sledeće grupe


- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na put 
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na vozila
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na vozače
- Grupa uticajnih faktora koja se odnosi na pešake 


- I specijalna grupa faktora, gde su svrstani faktori  koju nisu svrstani u ove četiri grupe. Bitno je napomenuti da u nekom ranijem periodu policijski službenik je opredeljivao uzrok saobraćajne nezgode, a sada za jednu saobraćajnu nezgodu može da bude opedeljeno više uticajnih faktora koji su svrstani u ove različite grupe.  Oni faktori koji dominiraju za saobraćajne nezgode sa povređenim osobama uglavnom se odnose na faktore, za neka nepropisna ponašanja u saobraćaju, neke radnje odnose se na neprilagođenu brzinu ili nepropisnu brzinu ili na psihofizičko stanje vozača (vožnja pod uticajem alkohola i psihoaktivnih supstanci) - navodi naš sagovornik i dodaje:

- Kada su pešaci u pitanju uglavnom se odnosi na neoprezno stupanje na kolovoz ili uticaj tamne odeće u noćnm uslovima na saobraćajnu nezgodu. Pešaci ukoliko se kreću na neosvetljenom delu puta trebalo bi da imaju neku fluorescentnu odeću na osnovu koje će jasno biti uočljivi za druge učesnike u saobraćaju - kaže Jovićević

Kako smo ranije naveli, ove godine do 30. novembra je na nivou Beograda nastradao 31 pešak, dok je prošle bilo za isti period 39.

- Hteo bih da pomenem da u svakodnevnom radu koristimo različite aplikacije za usmeravanje rada saobraćajne policije. Jeda od aplikacaja koje koristimo je saobraćajne nezgode SN lista. U toj našoj aplikaciji  svaka saobraćajna nezgoda za koju izvršimo uviđaj ima svoje mesto u vremenu i prostoru. Tako da se zna kada i gde se dogodila nezgoda kada mapiramo te saobraćajne nezgode dolazimo do nekih mesta gde imamo povećan broj određenih tipova nezgoda i ukoliko to budu pešaci mi odmah preduzimamo određene mere i radnje ili prema pešacima koji ne poštuju propise ili prema vozačima. Na taj način mislim da smo znatno umanjili broj stradanja pešaka jer su nam oni jedna od najosteljivijih kategorija učenika u saobraćaju - zaključuje sagovornik Informera. 

Dve decenije u službi 

Kako je objasnio Jovićević duže od dve decenije je u službi i uradio je ko zna koliko uviđaja.

- Svaka nesreća nosi određen teret kako u profesionalnom tako i u emotivnom smislu. Jako je bitno da se razgraniče ta dva elementa. Policijski službenik koji je na licu mesta saobraćajne nezgode mora da bude fokusiran na uviđaj koji je najvažnija radnja kako bi se prosto svi tragovi i dokazi prikupili fiksirali i adekvatno obradili, odnosno kako bi  uviđajna dokumentacija bila urađena u skladu sa procedurom - kaže naš sagovornik i dodaje: 

- Jedna od prvih saobraćajnih nezgoda koje sam radio bila je sa smrtnim ishodom, a u kojoj je nastradao pešak kojeg je udarilo putničko vozilo. U tom trenutku mi je bila enigma jer nismo mogli da utvrdimo na koje svetlo je na semaforu prošao vozač. A imam j jednu anegdota koja se tiče dve saobraćajne nesreće. U jednoj je vozač udario pešaka, a par dana je on bio pešak koji je oboren. Interesantno je koliko su učesnici u nezgodama u stanju da promene percepciju i pristup način razmišljanja u sagledavanju cele situacije - rekao jena kraju našeg razgovora Jovićević.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

"Nema zahteva za razvod, sve radi u dogovoru sa ženom!" Drugarica Aleks Nikolić oplela po Milovanu: "Dužan je i Bogu i narodu, uopšte nema pare" (VIDEO)
Rijaliti

"Nema zahteva za razvod, sve radi u dogovoru sa ženom!" Drugarica Aleks Nikolić oplela po Milovanu: "Dužan je i Bogu i narodu, uopšte nema pare" (VIDEO)

Oženjeni bivši dečko Aleksandre Nikolić, Milovan Minić, uselio se prošlog petka u "Elitu 8", te je tako sav prljav veš iz odnosa sa Aleksandrom izneo na površinu, što je mnoge zaintrigiralo. U celu priču upleo je i njenu drugaricu Josipu Stipić, koja je u uključenju na RED televiziji u emisiji "Pitam za druga", progovorila o svim detaljima, te je oplela po Milovanu.

03.01.2025

06:31