• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

17.01.2025

22:21

Kako veštačka inteligencija pomaže u izradi parfema? Ovo će vas iznenaditi

Shutterstock

Hi-Tech

Kako veštačka inteligencija pomaže u izradi parfema? Ovo će vas iznenaditi

Podeli vest

Mnog kompanije koriste veštačku inteligenciju kako bi kreirali savršene parfeme.

Veza između mirisa i emocija decenijama je intrigirala naučnike. Svaki čovek drugačije doživljava mirise i osećanja, pa se postavlja pitanje zašto reagujemo na određeni način na mirise?

U svojoj knjizi „Miris želje“, Rejčel Herc, neuronaučnik, iznela je teoriju da je miris prvo čulo koje se formira u mozgu organizama da ih odvede od opasnosti. 

U studiji koju su sproveli Herc i grupa saradnika na Univerzitetu Braun, tim je otkrio da mirisi mogu pokrenuti uspomene i uticati na raspoloženje. 

Foto: Shutterstock

 

Kompanije mirisa koriste ovu nauku. Neki koriste pristup zasnovan na tehnologiji, koristeći veštačku inteligenciju za kreiranje evokativnih prilagođenih mirisa za potrošače.

Givaudan, jedan od najvećih svetskih proizvođača prilagođenih mirisa i ukusa u industriji lepote i hrane, više od decenije se fokusirao na korišćenje veštačke inteligencije za dekodiranje složenosti mirisa. Kompanija radi na poslovnoj strani industrije, dizajnirajući i kreirajući mirise za različite kompanije širom sveta.

 - Miris je zaista neka vrsta crne kutije -  rekao je Johan Chaille de Nere, Givaudanov direktor digitalne transformacije.

 - A AI je od koristi za bolje razumevanje i bolje dekodiranje onoga što potrošač zaista oseća - dodao je on.

Foto: Shutterstock

 

 

Givaudan je prošle godine lansirao Mirissi, svoj alat za veštačku inteligenciju, kako bi demistifikovao razvoj mirisa.

Sa bazom podataka od više od 25.000 odgovora potrošača iz anketa i testova proizvoda, tehnologija kompanije stvara asocijacije između mirisa i boja kako bi obezbedila prilagođene table raspoloženja za brendove koji razvijaju mirise.

Kompanija koristi AI algoritam i postojeće podatke o kupcima kako bi kreirala briefove koji pomažu brendovima da ostvare multisenzorna iskustva.

Uz pomoć naučnih podataka i svog obučenog algoritma, kompanija takođe može da shvati koje „porodice mirisa i note mirisa“ mogu „izazvati određene emocionalne odgovore“,prenosi Business Insider.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Ovo je tek početak! 15 hapšenja i 15 torbi, milioni i luksuz na sve strane: Kako su Grčić, Papić i ekipa ojadili EPS!
Politika

Ovo je tek početak! 15 hapšenja i 15 torbi, milioni i luksuz na sve strane: Kako su Grčić, Papić i ekipa ojadili EPS!

Po nalogu Posebnog odeljenja za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, pripadnici Uprave kriminalističke policije uhapsili su juče 15 osoba zbog sumnje da su u periodu od 2018. do 2021. godine, različitim krivičnim delima, naneli štetu Javnom preduzeću Elektroprivreda Srbije više od 100 miliona dinara i pribavili sebi korist u istom iznosu.

13.02.2025

08:22

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set