• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Bizlife.rs

09.01.2021

11:11

REVOLUCIONARNI TRENDOVI KOJI ĆE OBELEŽITI 2021! Umesto odlaska kod LEKARA radićemo OVO, a evo koja su ostala PREDVIĐANJA

Lajfstajl

REVOLUCIONARNI TRENDOVI KOJI ĆE OBELEŽITI 2021! Umesto odlaska kod LEKARA radićemo OVO, a evo koja su ostala PREDVIĐANJA

Podeli vest

Kompanija „Deloit global“ objavila je „Predviđanja za sektor tehnologije, medija i telekomunikacija“, gde predstavlja načine na koje globalni trendovi u ovom sektoru mogu uticati na kompanije i potrošače širom sveta

Izveštaj ističe koliko su ovi trendovi vođeni ekonomskim i društvenim uticajima pandemije, što je dovelo do rasta u upotrebi video, virtuelne i klaud tehnologije, kao i u medijskim segmentima poput sporta.

Odlaske lekaru zameniće video-pregledi

Jedan od efekata pandemije kovid 19 je pokretanje trenda telemedicine, uključujući lekarske video-preglede. Globalna pandemija ne samo da je omogućila uklanjanje zakonodavnih prepreka za video-preglede, već je i pomogla korisnicima da bolje shvate i iskoriste prednosti aplikacija za video-pozive, posebno korisnicima starijim od 65 godina.

Uprkos početnim strepnjama, predviđanja u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija ilustruju koliko je korisnika (i lekara) spremno na prelazak na virtuelne preglede, uključujući video-preglede. „Deloit“ predviđa da će procenat virtuelnih video-poseta lekarima porasti na 5 odsto širom sveta, u poređenju sa procenjenih 1 odsto u 2019. Čak je i jednocifren rast značajan; samo u 2019. godini u 36 država OECD-a (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) zabeleženo je 8,5 milijardi lekarskih pregleda, ukupne vrednosti otprilike 500 milijardi dolara, piše Biz lajf.

Foto: Shutterstock

Lekar

Obrazovni sistem i preduzetnici biraju virtuelnu realnost

Tržište slušalica za virtuelnu realnost raste zbog sve veće popularnosti interaktivnih tehnologija među preduzetnicima i u obrazovnom sistemu. „Deloit“ predviđa da će se, s obzirom na kupovinu od strane korporacija i obrazovnih institucija, prihodi od prodaje slušalica za virtuelnu, proširenu i mešovitu realnost, odnosno proširenu i digitalnu realnost, za potrebe preduzetnika i obrazovne potrebe 2021. godine povećati za 100 odsto u odnosu na nivo iz 2019.

Tržišni rast za tu vrstu slušalica već se ubrzao na nekim tržištima zbog toga što je rizik od zaraze virusom korona primorao učitelje i učenike da stvarnu učionicu zamene virtuelnom. Pandemija povećava priliku za dokazivanje vrednosti slušalica pa će se njihova zastupljenost povećati nakon što se pandemija završi zbog raznih drugih koristi koje one sa sobom nose, kao što su niži troškovi, veća sigurnost i bolje usvajanje znanja.

Foto: Pixabay

Tehnologija

Pandemija je podstakla rast klaud tehnologije

Neki podaci pokazuju da je rast na tržištu klaud tehnologije bio brži u 2020. godini nego u 2019. Prema Predviđanjima u sektoru tehnologije, medija i telekomunikacija, taj rast je rezultat povećanja potražnje usled pandemije kovid 19, potpunih zatvaranja i poslovnog okruženja koje podrazumeva rad na daljinu. „Deloit“ predviđa da će rast prihoda ostati veći od 30 odsto u razdoblju od 2021. do 2025. godine jer se kompanije odlučuju za klaud tehnologije kako bi uštedele novac, postale agilnije i pokrenule inovacije.

Zbog pandemije se sve više kompanija odlučuje na klaud tehnologije, pa će to tržište nakon pandemije biti jače nego ikad. Pružaoci usluga klaud tehnologije i drugi članovi njihovog ekosistema takođe će imati priliku da iskoriste povećanu upotrebu ove tehnologije, dok će njeni korisnici moći da pronađu nove načine za koje klaud može stvoriti vrednost. U bliskoj budućnosti klaud tehnologije mogu postati najčešće rešenje za sve vrste poslovanja.

Žene i tehnologija menjaju svet sporta

Iako je broj sportskih događaja opao tokom 2020. godine, mogućnost za rast nije. „Deloit“ predviđa da će se dva najveća trenda u sportu – povećana monetizacija ženskog sporta i upotreba digitalne tehnologije za stvaranje hiperkvantifikovanog sportiste nastaviti uzlaznom putanjom.

Ženski sport se kreće prema ostvarenju vrednosti od preko milijardu dolara u godinama koje dolaze. Mogućnost pridobijanja znatne televizijske publike, ostvarenja vrednosti za sponzore i privlačenje fanova više puta je dokazana u proteklih deset godina. Imajući u vidu način na koji je kovid 19 ubrzao detaljno preispitivanje brojnih aspekata društva, „Deloit“ predviđa da će se i ženski sport poimati, promovisati i komercijalizovati na nove načine.

Foto: reuters

Žene u sportu

U toku je još jedna promena u sportu: prikupljanje i analiza podataka o sportistima. Podaci o sportistima se sve više prikupljaju u realnom vremenu, pa je sada moguće meriti pokazatelje unutar i izvan tela, na osnovu čega nastaju brojni podaci koji utiču na donošenje odluka – pa se u suštini rađa, digitalni sportista. Hiperkvantifikovani sportista ima izuzetan potencijal i „Deloit“ predviđa da će do kraja 2021. godine brojne profesionalne sportske lige uspostaviti nove politike u pogledu prikupljanja, upotrebe i komercijalizacije podataka o igračima.

Četvrta industrijska revolucija na ivici

Računarstvo na ivici mreže – kombinacija napredne bežične veze, kompaktne procesorske snage i veštačke inteligencije blizu uređaja koji eksploatišu i proizvode podatke – već je zaintrigiralo neke od najvećih svetskih kompanija za tehnologiju i komunikacije. „Deloit“ predviđa da će 2021. godine globalno tržište računara generisati 12 milijardi dolara sa prosečnom godišnjom stopom rasta od oko 35 odsto. Taj rast je uglavnom rezultat rada telekomunikacionih kompanija i širenja njihovih 5G mreža i veoma velikih dobavljača usluga klaud tehnologije. Visoko kapitalizovani lideri mogu olakšati uvođenje računarstva na ivici kompanijama iz nekoliko sektora.

Predviđanja za sektor tehnologije, medija i telekomunikacija za 2021. godinu

Početak talasa 8K: Prihod od prodaje 8K televizora najverovatnije će 2021. godine iznositi 5 milijardi američkih dolara, dok će oprema i usluge za kreiranje sadržaja za 8K televizore generisati dodatni prihod od stotine miliona američkih dolara.

Otkrivanje zdravstvenog mita o 5G mreži: Zabrinutost zbog zdravstvenih rizika od uvođenja 5G mreže zapravo nije opravdana. „Deloit“ veruje da postoji izuzetno mala verovatnoća da će zračenje mobilne mreže 5G i 5G telefona uticati na zdravlje bilo kog pojedinca 2021. godine. Ali da bi informacije o 5G mreži efikasno ublažile popularne strahove, moraju biti prihvatljive, dosledne i sveprisutne i moraju početi odmah.

Nova generacija pristupnih radio mreža: Otvorene i virtuelne pristupne radio mreže omogućavaju operaterima mobilnih mreža da smanje troškove i povećaju izbor dobavljača prilikom uvođenja 5G mreže.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

TAJNA ČUVENOG POLJUPCA! Lepa Brena se strasno LJUBILA SA NJIM - ove podatke o filmu "Hajde da se volimo" MALO KO ZNA
Kultura

TAJNA ČUVENOG POLJUPCA! Lepa Brena se strasno LJUBILA SA NJIM - ove podatke o filmu "Hajde da se volimo" MALO KO ZNA

Praznici, porodično okupljanje, televizija i jedna od asocijacija na ovaj zimski period jesu filmovi koje gledamo na malim ekranima. Svi oni koji umesto popularnih platformi sa velikim brojem svetskih serija i filmova ipak uživaju u domaćoj kinematografiji, zasigurno su do sada nekoliko puta gledali legendarni film „Hajde da se volimo“ koji ima i svoje nastavke. Međutim, malo su poznati određeni detalji ove triologije koja je snimljena pre više od trideset godina

08.01.2021

11:53

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set