• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs/Sputnjik

16.02.2022

15:24

HOĆETE DA DOŽIVITE 100 GODINA, PIJTE KAFU! NAUČNICI OTKRILI TAJNU DUGOVEČNOSTI! Dovoljne su samo tri šoljice!

Shutterstock

Lajfstajl

HOĆETE DA DOŽIVITE 100 GODINA, PIJTE KAFU! NAUČNICI OTKRILI TAJNU DUGOVEČNOSTI! Dovoljne su samo tri šoljice!

Istraživanja pokazuju da ispijanje tri šolje kafe na dan može da produži život

Obožavaoci ovog kofeinskog napitka imali su 20 odsto manje šanse da obole od  kardiovaskularnih oboljenja, navodi se u novoj naučnoj studiji. 

Ipak naučnici navode da se korist odnosi samo na mlevenu kafu a ne na konzumiranje instant napitaka. 

Studija je sprovedena na gotovo 500.000 ljudi u Velikoj Britaniji i trajala je skoro 11 godina. Njeni autori sa Semelvajz univerziteta u Mađarskoj i britanskog univerziteta Kvin Meri, objavili su je u Evropskom žurnalu preventivne kariologije.

Ukoliko popijete više od tri šolje kafe dnevno to naravno ne povećava pozivian učinak, ali u kafi pored kofeina, ima minerala i antioksidanata koji smanjuju rizik od kancera, dijabetesa tip 2 kao i demecije. 

 

 

Dok druge naučne studije upozoravaju da bi kafa mogla da utiče negativno na krvni pritisak ili kardiovaskularne bolesti, dr Stefan Petersen sa Kvin Meri univerziteta, jedan od autora studije, kaže da njihovi nalazi pokazuju kako ne samo da nije štetna, već može biti i korisna.
Petersen ukazuje da je njihova studija rađena na najširem uzorku do sada, i da se fokusirala na kardiovaskularne efekte.

Među gotovo pola miliona ispitanika, 22 odsto njih nije pilo kafu uopšte, 58 je pilo do tri šolje, a ostali više od toga.

U toj grupi zabeležena je i manja stopa oboljevanja od dijabetesa, a naučnici veruju da bi umereno konzumiranje kafe moglo da utiče i na smanjenu pojavu gojaznosti, jer kofein suzbija apetit. Stručnjaci smatraju da je povoljno dejstvo kafe na zdravlje posledica toga što utiče na srce.


Dr Pal Maurovič-Horvat, direktor Centra za medicinska snimanja Semelvajz univerziteta, kaže da su među više od 30.000 ispitanika obavljena i snimanja magnetnom rezonancom, koja su pokazala da umereno ispijanje kafe usporava promene na srcu izazvane starenjem, objavila je mađarska agencija MTI.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Zastrašijuće! "Spisak smrti" Koste K. nije jedini
Hronika

Zastrašijuće! "Spisak smrti" Koste K. nije jedini

Nakon gotovo svakog masovnog zločina istražitelji pokušavaju da pronađu odgovor na isto pitanje - da li je tragedija mogla da bude sprečena? U mnogim slučajevima odgovor su pronašli među papirima, beleškama i zapisima koje su počinioci ostavili iza sebe.

08.06.2026

20:29

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set