Izvor: Informer.rs

26.03.2022

ŠOK NA MARSU! Naučnici otkrili nešto NEOBIČNO na crvenoj planeti - ovako ćemo komunicirati sa MARSOVCIMA?!

Pixabay

Lajfstajl

Naučnici su došli do neobičnog otkrića na Marsu, a to je brzina prostiranja zvuka na crvenoj planeti, koja se veoma razlikuje od one na Zemlji. Ovo je veoma značajno ako razmišljamo o potencijalnoj komunikaciji sa budućim Marsovcima

Kako su ustanovili da viši tonovi putuju brže od basova, svaki pokušaj razgovora sa Marsom mogao bi da proizvede čudne efekte u komunikaciji.

Baptist Čajd, planetarni naučnik iz Nacionalne laboratorije u Los Alamosu, objavio je da visoke temperaturne oscilacije otkrivene na površini Marsa zahtevaju dalja istraživanja.

Brzina zvuka nije univerzalna konstanta. Može da se menja, u zavisnosti od gustine i temperature sredine kroz koju putuje. Što je medij gušći, to brže ide. Zato zvuk putuje oko 343 metra u sekundi u našoj atmosferi na 20 stepeni Celzijusa, ali i 1.480 metara u sekundi u vodi i 5.100 metara u sekundi kroz čelik.

Foto: Pixabay

Mars

Atmosfera Marsa je mnogo ređa od Zemljine, oko 0,020 kilograma po metru kubnom, u poređenju sa oko 1,2 kilograma po metru kubnom na Zemlji. Samim tim je jasno da bi se zvuk drugačije putovao na crvenoj planeti.

Rover "Perseverans“   ima mikrofon koji naučnicima omogućava da čuju zvuk sa Marsa. Naučnici su bili potpuno iznenađeni otkrićem promene zvučnog pejzaža sa Marsa.

- Zbog jedinstvenih svojstava molekula ugljen-dioksida pri niskom pritisku, Mars je jedina planeta u Sunčevom sistemu u čijoj atmosferi dolazi do promene brzine zvuka tačno u sredini zvučnog propusnog opsega (20 Herca do 20.000 Herca) -  navode istraživači.

Ova istraživanja veoma će biti zanimljiva za istraživače ili astronaute. Pisci naučne fantastike imaće nove ideje o teorijama kako ćemo komunicirati sa vanzemaljcima, ukoliko ih pronađemo na Marsu.

Ovo znači da bi budući astronauti morali da nose posebna odela sa opremom za komunikaciju.

BONUS VIDEO:

Američkim okupatorima Albanci služe kao besni kerovi upereni protiv Srba! Evo zašto je opasno otvaranje mosta na Ibru! (VIDEO)

U emsiji "Info dan" gostovali su Ana Đorđević, borac za prava Srba na KiM i Ljubomir Marić, bivši narodni poslanik. Oni su govorili o značaju mosta na Ibru i zbog čega je za Srbe toliko važno da most ostane zatvoren. Uživo u program javio se i dopisnik Informera Lazar Stević koji je govorio o tome kakva je trenutna situacija na mostu na Ibru.

14.08.2024

JOŠ Hronika VESTI

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift
Kultura

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift

Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova. Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.

14.08.2024