Autor: informer.rs

28.05.2022

ŠOK OTKRIĆE! Paleontolozi pronašli novu vrstu pterosaurusa “Zmaj smrti”! (FOTO/VIDEO)

Reauters

Lajfstajl

Paleontolozi u Argentini su otkrili novu vrstu pterosaurusa kome su dali naziv “zmaj smrti“, zbog njegovog zastrašujućeg i ogromnog tela koje je letelo nebeskim svodom u potrazi za plenom u doba krede

Naučnici su otkrili ostatke dva džinovska leteća gmizavca u formaciji Plotier u provinciji Mendoza. Prema tvrdnjama istraživača, odrasla jedinka bila je duga devet metara, sa rasponom krila od sedam metara.

Kako paleontolozi navode, ova “leteća zver” bila je jedan od najvećih letećih kičmenjaka koji su ikada živeli. Smatraju da je prizor ovog džinovskog pterosaurusa dok lovi sa praistorijskog neba krede verovatno bio zastrašujuć.

Zanimljiva činjenica je da pripadaju aždarhidima, što u prevodu sa persijskog znači “sličan zmaju“ – porodici džinovskih vrsta pterosaurusa. Karakteristika koja ih odlikuje su duge noge, kao i velike lobanje i izuzetno dug vrat, koji je sačinjen od izduženih vratnih pršljenova kružnog preseka.

Leteći zmaj

Istraživači procenjuju da je ovaj zmaj živeo najmanje 20 miliona godina pre nego što se dogodio udar asteroida na Jukatan, što je izazvalo kataklizmične događaje i kada je zbrisano tri četvrtine života na Zemlji.

Na osnovu fosilizovanih ostataka, detaljnom analizom je utvrđeno da ostaci dva pterosaurusa pripadaju vrsti Thanatosdrakon amaru – što u prevodu sa starogrčkog znači “zmaj smrti“. Vođa istraživanja Leonardo Ortiz istakao je da ove karakteristike fosila do sada nisu viđene, što je zahtevale nov naziv roda i vrste.

Potvrđeno je da su pterosaurusi preminuli u isto vreme pre više od 86 miliona godina, a da je jedan od njih u trenutku smrti još uvek bio mladunče. Ono što se ne može sa sigurnošću reći jeste da li su ova dva jedinstvena primerka svoje vrste bila u srodstvu.

Paleontološka Meka

Do slučajnog otkrića fosila je došlo prilikom izvođenja građevinskih radova u blizini grada Mendoze – koji se nalazi na planini Akonkagva, poznatoj po otkrićima velikih i nepoznatih paleontoloških vrsta.

Leonardo Ortiz i njegov tim bili su iznenađeni otkrićem dobro očuvanih ostataka fosila, jer su kosti pterosaurusa krhke i uglavnom ih pronalaze u sitnim fragmentima ne pružajući im dovoljno podataka o izgledu i vrsti pterosaurusa. Dodajući da im je pažnju prvobitno privukla veličina, kao i količina ostataka.

Njihov zaključak je da će detaljnija ispitivanja baciti svetlo na novoklasifikovanu vrstu, koja je prema njihovim tvrdnjama za sada najveći otkriveni pterosaurus u Južnoj Americi i jedan od najvećih na svetu.

BONUS VIDEO:

Bulatović o povlačenju Cvetkovića sa protesta: Njegov stav je daleko relevantniji od stavova glumaca, pesnika, televizijskih vedeta i ostalih Đilasovih uposlenika!
Politika

Taman kada je Srbija pomislila da je Dragan Đilas konačno dotakao i probio političko dno zloupotrebom prošlogodišnjih majskih tragedija, pokušavši da iz monstruoznih ubistava izvuče politički profit, uverili smo se da njegove političke manipulacije i mahinacije zapravo nemaju ni dno ni granicu, kaže narodni poslanik Dejan Bulatović.

15.08.2024

JOŠ Hronika VESTI

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift
Kultura

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift

Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova. Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.

14.08.2024