Niko nije oduševljen činjenicom da stari, ali postoje određene stvari koje ovaj proces mogu da uspore
Iako proces starenja ne možemo da zaustavimo, to ne znači da ne možemo da ga usporimo i to uz samo malo korigovanje svakodnevnih aktivnosti:
1. Vežbajte redovno
Da bi vaša koža izgledala mlada, pojačajte svoju rutinu vežbanja.
- Nalazi iz nekoliko studija sugerišu da umerena vežba može poboljšati cirkulaciju i ojačati imuni sistem - kaže Američka akademija za dermatologiju.
- Ovo, zauzvrat, može koži dati mlađi izgled.
Stručnjaci preporučuju najmanje 150 minuta aktivnosti umerenog intenziteta (ili 75 minuta snažne aktivnosti) nedeljno.
2. Uzmite vitamin C
Vitamin C, snažan antioksidans, je od vitalnog značaja za proizvodnju kolagena, jednog od proteina koji koži daju mladalački volumen i tonus. Prema istraživanjima iz 2021. objavljenom u časopisu "Molecular Biology Reports", vitamin C takođe može zaštititi od skraćivanja telomera, delova hromozoma koji sadrže informacije o DNK i koji postaju kraći kako stare. Jedenje puno voća i povrća sa visokim sadržajem vitamina C odličan je potez za vaše zdravlje u celini.
3. Spavajte dovoljno
Ako ne spavate dovoljno, ne samo da se osećate umorno i umorno – to vas bukvalno može ostariti. Prema studiji objavljenoj u "Clinical and Ekperimental Dermatology", žene koje su prijavile da imaju loš san imale su 30 odsto bolji "oporavak od barijere kože" od žena koje su loše spavale i imale su "značajno niže unutrašnje starenje kože". Tokom spavanja, nekoliko telesnih sistema se resetuje i popravlja, uključujući imuni sistem i kožu.
Foto: Shutterstock
spavanje
4. Dosledno nosite kremu za sunčanje
Ako radite samo jednu stvar da sprečite starenje kože, učinite to ovako: Ne preskačite kremu za sunčanje. Izlaganje UV zračenju sunca odgovorno je za 80 odsto starenja kože. Fotostarenje može izazvati bore, pege, opuštenu i grubu kožu. Da biste to izbegli, koristite dnevnu hidratantnu kremu sa kremom za sunčanje. Stručnjaci preporučuju mineralne kreme za sunčanje (kao što su one koje sadrže cink ili titanijum dioksid) sa više od 30 SPF.
5. Smanjite unos alkohola
Prekomerno uživanje u alkoholu može ostaviti dugotrajan mamurluk, kao i ubrzano starenje kože. U širokoj studiji, istraživači su analizirali znake starenja kod više od 3.200 žena širom sveta, u poređenju sa konzumiranjem alkohola. Obilno konzumiranje alkohola (više od osam pića nedeljno) bilo je povezano sa "povećanim borama, natečenošću ispod očiju, gubitkom volumena srednjeg dela lica i krvnim sudovima", napisali su naučnici. Da biste održali mladalački sjaj i zaštitili svoje zdravlje u celini, pijte alkohol samo umereno - prenosi eatthis.com.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Grupa blokadera, koju je činilo svega desetak okupljenih, uprkos pozivima koje su upućivali putem svojih grupa, pojavila se danas u memorijalnom kompleksu Slobodište u Kruševcu, tokom posete ministarke za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Milice Đurđević-Stamenkovski.
Više javno tužilaštvo u Beogradu odbacilo je krivičnu prijavu protiv bivšeg načelnika Policijske uprave za grad Beograd Veselina Milića za pomaganje u ubistvu Aleksandra Nešovića, dok krivična prijava za neprijavljivanje ubistva ostaje.
Samo nekoliko dana nakon što je otvoreno pozvao na prekrajanje postojećih granica između Srbije i Hrvatske, kao i otimanje delova srpskih gradova u korist hrvatske države, premijer te zemlje Andrej Plenković povukao je novi skandalozan potez.
Pripadnici Gledalačko-obaveštajne službe Informera (GOSI) snimili su šta propali košarkaš i blokaderski siledžija Vladimir Štimac radi u trenutku dok traje besmisleno zgubidansko okupljanje ispred Vlade Srbije u srcu Beograda.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Pregrevanje motora jedan je od najčešćih problema sa kojima se vozači susreću tokom leta. Visoke temperature dodatno opterećuju rashladni sistem, pa i manji kvar može dovesti do ozbiljnih oštećenja motora.
Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.
U Višem javnom tužilaštvu u Beogradu saslušani su Veljko T. (27) i Nikola M. (28) zbog postojanja osnova sumnje da su 6. juna 2026. godine na teritoriji opština Grocka pokušali da na podmukao način liše života oštećenog M.N.
Policija u Zrenjaninu, u saradnji sa Pokrajinskom insprekcijom za zaštitu životne sredine, a po nalogu glavnog javnog tužioca Osnovnog javnog tužilaštva, uhapsila je šezdesettrogodišnjeg kineskog državljanina H. J. zbog sumnje da je izvršio krivično delo unošenje opasnih materija u Srbiju i nedozvoljeno prerađivanje, odlaganje i skladištenje opasnih materija.
Broj žrtava zemljotresa koji je u ponedeljak pogodio oblast Sarangani na filipinskom ostrvu Mindanao, porastao je na 41, a više od 450 ljudi je povređeno, saopštila je agencija za vanredne situacije.
Iako su prve informacije o obaranju helikoptera "Apač" ostavljale prostor za spekulacije o protivvazdušnim raketama, američki mediji prenose da je reč o asimetričnom napadu iz vazduha.
Nakon što je javno uputio otvoreno pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu sa predlogom za prekid vatre i sastanak, ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski je objasnio da je ta inicijativa bila deo šire, koordinisane diplomatske strategije.
Glumac Entoni Gidera, poznat po ulozi u filmu "Kum 3", preminuo je u 65. godini, tri nedelje nakon što mu je srce iznenada stalo iz za sada nepoznatih razloga.
Pevačica Andreana Čekić oklevala je da se javi koleginici Aleksandri Bursać sa kojom je imala zategnut odnos, a zatim progovorila o odnosima na estradi.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.