Izvor: Informer.rs

24.08.2022

NEVEROVATNO OTKRIĆE U SVEMIRU! Naučnici otkrili nešto što je udaljeno 93 miliona svetlosnih godina od Zemlje

Lajfstajl

Astronomi sa Univerziteta u Zapadnom Sidneju otkrili su jednu od najvećih crnih rupa na nebu koja je udaljena 93 miliona svetlosnih godina od Zemlje u galaksiji NGC2663

Galaksija NGC2663 se u kosmičkim razmerama smatra jednom od onih koja je u našem komšiluku.

Naučnici su napravili posmatranje NGC2663 sa CSIRO-ovom mrežom 36 povezanih radijskih antena ASKAP-om (Australian Square Kilometre Array Pathfinder) u Zapadnoj Australiji. Pomoću njih su otkrili mlaz materije koji je iz galaksije izbacila središnja crna rupa: protok materije oko 50 puta veću od galaksije koja bi, posmatrana golim okom, bila vidljiva na noćnom nebu i bila veća od Meseca.

Premda su astronomi već zabeležili ovakve mlazove, novootkriveni mlaz i relativna blizina NGC2663 ovu je kosmičku pojavu učinila jednom od najvećih mlazova materije u poznatom svemiru, piše tportal.hr

- Naše istraživanje Evolutivne karte svemira (EMU) dokazuje da se materija između galaksija gura natrag na strane mlaza - slično efektu kakav vidimo na mlaznjacima. Dok izduvni gasovi eksplodiraju kroz atmosferu, gura ga okolni bočni pritisak, što uzrokuje širenje i skupljanje mlaza tokom putovanja kroz svemir -  kažu autori studije iz Zapadnog Sidneja.

Kao što je slučaj sa mlaznjacima, šok dijamanti se mogu videti i na manjim mlazovima veličine galaksije.

- Videli smo mlazove dok udaraju u guste oblake plina, osvetljavajući ih dok se kroz njih probijaju. Ipak, suženje mlazova na bočnoj strani mnogo je suptilnije, što ga čini težim za posmatranje. Ono što je zanimljivo je da do NGC2663 nismo videli ovaj učinak u tako ogromnim razmerama - kažu autori.

bonus video:

Vučić je još jednom bio u pravu! Brnabić pokazala svo licemerje lažnih ekologa: Odbili da razgovaraju sa Vučićem, a hoće da blokiraju prugu! Pokazali su da nemaju argumenata!
Politika

Predsednica Skupštine Ana Brnabić istakla je na svom Iks profilu, reagujući na izjavu Nebojše Petkovića iz udruženja "Ne damo Jadar" o tome da su organizatori protesta odbili razgovor sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem danas u Malom Zvorniku, da to samo pokazuje koliko nemaju argumenata i koliko njihovi protesti nemaju veze sa litijumom.

14.08.2024

Američkim okupatorima Albanci služe kao besni kerovi upereni protiv Srba! Evo zašto je opasno otvaranje mosta na Ibru!

U emsiji "Info dan" gostovali su Ana Đorđević, borac za prava Srba na KiM i Ljubomir Marić, bivši narodni poslanik. Oni su govorili o značaju mosta na Ibru i zbog čega je za Srbe toliko važno da most ostane zatvoren. Uživo u program javio se i dopisnik Informera Lazar Stević koji je govorio o tome kakva je trenutna situacija na mostu na Ibru.

JOŠ Hronika VESTI

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift
Kultura

Vodič kroz humani biznis po receptu Tejlor Svift

Muzičke biografije često su zanimljive i čitaocima koji nisu „muzički fanovi“, jer su važan izvor razumevanja društvenih trendova niza decenija, pa i vekova. Ali, zahvaljujući biografiji novinarke Kerolajn Salivan Tejlor: Iz ere u eru, koju je nedavno objavilo Vulkan izdavaštvo, za ovaj žanr mogli bi ozbiljno da se zainteresuju i marketinški stručnjaci, biznismeni i svi oni kojima su važne teme finansija i investicija.

14.08.2024

Horor, presušio vodozahvat Pustinjac! Majdanpek ostao bez vode?!

Horor, presušio vodozahvat Pustinjac! Majdanpek ostao bez vode?!

Građani Majdanpeka od danas pa do daljeg će biti bez vode za piće. Novi gradski vodovod ,,Pustinjac,, sa kojeg se vodom napaja veći deo žitelja grada Majdanpeka i selo Debeli Lug, ostao je bez dovoljnog dotoka vode , tako da je vodosnabdevanje dovedeno u pitanje.

13.08.2024