PODIŽE RASPOLOŽENJE, HRANI MOZAK... Najbolja hrana za početak dana!

Pixabay

09:15 Ljubav i zdravlje 0

Mondo.rs/Informer.rs | 11. 01. 2019.

PODIŽE RASPOLOŽENJE, HRANI MOZAK... Najbolja hrana za početak dana!

Dok se u nekim zemljama poput Turske ili Izraela neretko jede salata za doručak, kod nas to i nije slučaj. Ipak, brojni su razlozi zašto bi dan trebalo da započnete baš tako...

Salata koju ćete pojesti za doručak može da bude kakva god želite, sve dok sadrži mešavinu različitog povrća, uz nešto od mlečnih proizvoda.

Naime, istraživanja pokazuju da doručak koji sadrži malo šećera, ali je bogat povrćem sadrži zdravu dozu nutrijenata koji će "napuniti" mozak, poboljšati raspoloženje i povećati produktivnost.

Ono što jedemo ujutru ima efekat na naše raspoloženje, verovali ili ne.

- Ako pojedete jednostavan doručak bogat ugljenim hidratima, telo će morati da radi napornije da svari te nutrijente, što će vas usporiti, i fizički i mentalno - kaže dijetetičarka Kejsi Šisano.

NAPITAK od samo dva sastojka koji treba da piju svi pušači

- Namirnice poput jaja, celih žitarica i povrća imaju mnogo korisnijih nutrijenata od prostih ugljenih hidrata, stabilizuju nivo šećera u krvi, pomažu da duže budete siti i održavaju nivo energije kako biste bili fokusirani - dodaje ona.

Namirnice bogate šećerom, sa druge strane, povezuju se sa lošijim raspoloženjem i manjom produktivnošću zato što dolazi do naglih promena nivoa šećera u krvi.

Proteini i vlakna u povrću čini da duže budete siti, fokusirani i da vam je raspoloženje stabilno.

Pixabay

Povrće, uz malo jogurta ili kuvanih jaja koja će dodati proteina, ali i malo maslinovog ulja koje sadrži zdrave masti, odličan su obrok za početak dana.

Nutrijenti koji poboljšavaju raspoloženje, poput folata i vitamina B12, a koji se nalaze u lisnatom zelenom povrću, čine da se osećamo srećnije i poboljšavaju mentalne funkcije.

LOVOROV LIST KAO LEK! Svi ga koriste kao začin, a on je efikasan i za ove zimske boljke!

- Pored kalorija koje hrana obezbeđuje, mikronutrijenti su važni i za kognitivne funkcije, uključujući i centre za raspoloženje u mozgu - kaže Pisanova.

- Namirnice koje su bogate nutrijentima, poput raznobojnog voća i povrća, obezbeđuju vitamine i minerala koji utiču na način na koji telo reaguje na stres.

Imajte na umu da se mnogi vitamini i minerali razlažu u mastima, što znači da je salati potrebno samo malo masti da bi se vitamini i minerali bolje apsorbovali.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]