DA LI STE PROBALI LUBENICA DIJETU? Vitak stas u poslednji čas!

Shutterstock

16:47 Ljubav i zdravlje 0

Ljubav&Zdravlje/N.L. | 22. 07. 2019.

DA LI STE PROBALI LUBENICA DIJETU? Vitak stas u poslednji čas!

Ukoliko ste u stisci s vremenom, kao pred odlazak na letovanje, a ne treba vam mnogo do savršene linije, najslađa dijeta na svetu je kao stvorena za vas

U borbi protiv vrućine, lubenica je najukusniji saveznik. Sem što sladi i rashlađuje, glavni je sastojak više letnjih dijeta. Ipak, petodnevna detoks dijeta je najpopularnija i daje odlične rezultate, jer u isto vreme pomaže da skinete višak kilograma i očistite organizam. Ukoliko ste u stisci s vremenom, kao pred odlazak na letovanje, a ne treba vam mnogo do savršene linije, najslađa dijeta na svetu je kao stvorena za vas.

Šta je čini posebnom?

Lubenica se gaji zbog zrelih, slatkih, osvežavajućih plodova. U ishrani se koristi u svežem stanju, ali se od nje mogu pripremati sokovi, sirup i slatko, a iz semena se izdvaja ulje bogato vitaminom D. Plod lubenice je bogat prostim šećerima, posebno fruktozom i pektinom, zatim gvožđem, natrijumom i kalijumom, magnezijumom, vitaminima C, A, B1 i B6. Ona sadrži likopen, jedan od najjačih antioksidanata, koji joj daje crvenu boju i osvežavajući ukus. Dokazano je da likopen štiti od raka prostate, dojke, grlića materice i pluća.

SVE O LEKOVITOM BILJU! Prepoznajte, uberite, osušite i popijte čaj!

Osim toga, ovo voće poboljšava pH vrednost krvi, a krvne sudove čisti od masnih naslaga, podstiče rad bubrega i pomaže izbacivanju štetnih materija iz organizma, čime sprečava pojavu urinarnih infekcija. Obloge sa sokom ili od kore lubenice povoljno deluju na opekotine i pojedine kožne bolesti.

Shutterstock

Čajevi i sokovi

Lubenica sadrži visok procenat vode, čak 92 odsto, a niske je kalorijske vrednosti; sto grama ovog voća ima svega 30 kalorija, pa zato predstavlja savršenu zamenu za slatkiše, zbog čega se često koristi u dijetalnom režimu ishrane.

Posle pet dana dijete napravite pauzu od nedelju dana, a onda je, po želji, možete ponoviti još jednom. Dijeta sa lubenicama "traži" i dosta tečnosti, pa svakoga dana treba piti osam čaša vode, čaja ili sveže ceđenog soka.

Primer jelovnika za pet dana

PRVI DAN:

Doručak: kriška lubenice i šolja kafe ili čaja

Ručak: 150 g kuvane govedine uz 100 g kuvanog pirinča s paradajz sosom. Zasladite se kriškom lubenice (kriška predstavlja komad lubenice od 300 do 350 g)

Večera: 60 g sira, kriška tost hleba i kriška lubenice

SEKS SA BIVŠIM? I da i ne! Kako vi želite!

DRUGI DAN:

Doručak: kriška tost hleba, šolja kafe ili čaja i kriška lubenice

Ručak: 150 g kuvane piletine bez kožice, parče tost hleba i kriška lubenice

Večera: 150 g ribe sa roštilja, kriška tost hleba, sezonska salata

Shutterstock

TREĆI DAN:

Doručak: kao i prethodnog dana - komad tost hleba, šolja kafe i kriška lubenice

Ručak: 60 g paste sa sirom i paradajz sosom i kriška lubenice

Večera: mešana salata od paradajza, krastavaca, paprika, luka i zelene salate, 60 g svežeg sira, kriška lubenice

ČETVRTI DAN:

Doručak: 2 kriške lubenice

Ručak: tanjir supe od povrća, kriška tost hleba, 60 g kuvanog pilećeg mesa, kriška lubenice

Večera: 3 pečena krompira srednje veličine s parmezanom, sezonska salata i kriška lubenice

STANJE ZUBA MOŽE DA ODREDI VAŠ ŽIVOTNI VEK! Brinite o njima zbog opšteg zdravlja!

PETI DAN:

Doručak: 3 kriške lubenice

Ručak: 150 g goveđeg mesa sa šampinjonima, kriška tost hleba, kriška lubenice

Večera: 60 g svežeg sira, 2 kriške tost hleba, kriška lubenice

UPOZORENJE! Ovakav metod ishrane drastično smanjuje broj unetih kalorija i ne treba da se prati dugoročno!

Recepti plus 

Dijeta s lubenicama će vam biti i zabavna i osvežavajuća ako sami istražujete nove recepte. Evo nekih predloga.

Shutterstock

Gaspačo s lubenicom

Sastojci: oko 1 kg očišćene lubenice, krastavac, čen belog luka, pola glavice crnog luka, 30 ml soka od limete, malo seckanog peršunovog lista, biber i seckana halapenjo paprika po želji.
Priprema: U manju posudu izdvojite polovinu pripremljene lubenice i pola krastavca, prethodno isečenih na kockice. Ostatak sastojaka dobro izmiksajte u blenderu. Sve sastojke sjedinite u većoj posudi i ostavite u frižider na nekoliko sati.

Shutterstock

Salata od manga i lubenice

Sastojci: 2-3 zrela manga, oko 250 g očišćene lubenice, pola manje glavice ljubičastog luka, čen belog luka, 12 čeri paradajza isečenih napola, 30 ml limunovog soka, malo maslinovog ulja, kašičica meda, nana, potočarka (ili neka druga zelena salata), čili paprika po želji.
Priprema: U činiju dodajte sve čvrste sastojke. U odvojenoj posudi napravite dresing od belog luka, limunovog soka, maslinovog ulja, meda i soli. Dresingom prelijte ostale sastojke, te pospite nanom.

PRAVA ISTINA O KAFI! Naučna istraživanja o vašem omiljenom jutarnjem ritualu!

Shutterstock

Salata sa rukolom i fetom

Sastojci: manja glavica ljubičastog luka, 30 ml soka limete, maslinovo ulje, par maslinki, oko 300 g očišćene lubenice, oko 200 g rukole, malo grubo naseckane nane, 80 g feta-sira.
Priprema: U činiji za serviranje sjedinite ljubičasti luk, sok limete, maslinovo ulje i maslinke. Promešajte i ostavite da odstoji 15-ak minuta. Dodajte lubenicu, rukolu, nanu i fetu, i sve dobro promešajte.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]