ZELENSKI LIKUJE ZBOG BRITANSKOG UPADA NA RUSKI TANKER: Ovako su Starmerovi komandosi izvršili specijalnu operaciju (VIDEO)
114. 06. 2026. u 14:40
214. 06. 2026. u 14:40
Ljubav
Istraživanje objavljeno u uglednom časopisu British Medical Journal, posmatralo je 48.000 ljudi, njihovu ishranu i zdravstveno stanje u periodu od 18 godina.
Vegani i vegetarijanci su u proseku imali 10 slučajeva manje srčanih bolesti na 1000 ispitanika u poređenju sa mesojedima, ali i tri slučaja više moždanog udara.
Stručnjaci nutricionisti smatraju da je, bez obzira na izbor ishrane, konzumacija širokog spektra hrane najbolja opcija za dobro telesno zdravlje.
Foto: Pixabay
Polovina učesnika u pomenutoj studiji, koja je obavljena između 1993. i 2001., bili su mesojedi. Promatrano je i nešto više od 16.000 vegetarijanaca ili vegana, ali i 7500 osoba koje od mesa jedu samo ribu.
Naučnici su ih ispitali o njihovoj ishrani i zdravstvenom stanju kada su se pridružili studiji i ponovno u 2010. godini. Beležili su njihovu medicinsku istoriju, fizičku aktivnost i jesu li pušači.
Uočili su da ispitanici koji od mesa jedu samo ribu, imaju 13% manji rizik od obolijevanja od srčanih bolesti u poređenju sa mesojedima, dok su vegetarijanci i vegani imali čak 22% manju verovatnoću.
S druge strane, oni na biljnoj ishrani imali su 20% veći rizik od moždanog udara. Istraživači sugerišu da se to može povezati sa niskim nivoom vitamina B12, ali smatraju da su za potvrdu te teze potrebna dodatna istraživanja.
Postoji mogućnost da ova povezanost nema nikakve veze sa ishranom ljudi, odnosno da može odražavati neke druge razlike u načinu života ljudi koji ne jedu meso.
Nutricionistica Frenki Filips, iz britanske organizacije British Dietetic Association, smatra kako ova studija ne pokazuje uzročno posledične veze jer se radi o posmatračkoj studiji.
- Istraživači su godinama pratili ispitanike i beležili čime se oni hrane tako da ovde postoji korelacija, a ne uzročno posledična veza - objasnila je.
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
ProGlasove tribine ne mogu da prođu bez pominjanja Informera, a koliko je to daleko otišlo pokazuje i tvit na zvaničnoj Iks stranici pokreta.
14.06.2026
18:19
Nesnađeni rektor i političar u pokušaju Vladan Đokić demolirao je kredibilitet Beogradskog univerziteta u proteklih godinu i po dana, a sad je, po svemu sudeći - odlučio da savetuje monahe.
14.06.2026
12:54
Ugledna novinarka i autorka Marija Savić Stamenić gostovala je na televiziji K1, gde se u razgovoru osvrnula na rad na političkoj sceni i podelila iskustva saradnje sa predsednikom Aleksandrom Vučićem.
14.06.2026
14:39
Šta jedan običan građanin Srbije, koji ne pripada ni jednoj političkoj opciji, ali je rodoljub i želi dobro svojoj zemlji, može da zaključi o takozvanom Proglasu i blokaderskoj opoziciji?
14.06.2026
14:26
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić odgovorila je predsedniku Demokratske stranke Srđanu Milivojeviću, ukazujući na licemerstvo u tvrdnjama opozicije i blokaderskih krugova kada je reč o predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.
14.06.2026
16:42
Republički hidrometeorološki zavod Srbije izdao je hitno upozorenje za grmljavinske oluje i nevreme na području cele zemlje. Prema radarskim snimcima, nepogode će se zadržati do ponoći.
14.06.2026
18:10
Više od 64.000 osmaka će u ponedeljak, utorak i sredu polagati završni ispit iz maternjeg jezika, matematike i izbornog predmeta. Po prvi put, ove godine biće im predstavljena nova zanimanja.
14.06.2026
16:00
Beograđanka je tri godine tugovala za mužem Stefanom, a onda je u sopstvenom ormaru saznala jezivu istinu.
14.06.2026
17:00
Vožnja gradskim prevozom ponekad može da presedne, ali i da ostavi dobar utisak!
14.06.2026
16:56
Dušica Perić (17) iz sela Dren kod Obrenovca nestala je u utorak, 6. juna, nakon nastave u školi.
14.06.2026
14:23
Tokom popodnevnih časova su pripadnici Žandarmerije pronašli tela G.O. (47) i S.I. (49) iz Novog Orahova kod Bačke Topole, koji su u subotu kasno popodne ispali iz čamca na Tisi kod Sente.
14.06.2026
16:56
U nedelju pre podne u selu Kobaj kod Prizrena došlo je do tragičnog sukoba u kojem je jedna osoba izgubila život, a druga je povređena, a reč je o obračunu između dve porodice.
14.06.2026
15:55
U naselju Todorovo kod Velike Kladuše u Bosni i Hercegovini danas je došlo do ubistva.
14.06.2026
14:49
U beogradskom naselju Surčin sinoć se dogodio ozbiljan incident kada je državljanin Kine iz vatrenog oružja pucao na kuću svog sunarodnika a prema prvim informacijama, motiv ovog napada su neraščišćeni kockarski dugovi.
14.06.2026
13:43
Tri osobe poginule, za jednom se još traga nakon jezive nesreće koja se danas dogodila na Jadranu, objavila je hrvatska policija.
14.06.2026
14:33
14.06.2026
17:25 >> 17:36
Partija "Građanski dogovor", aktuelnog jermenskog premijera Nikola Pašinjana, odnela je pobedu na parlamentarnim izborima i imaće dovoljnu većinu da samostalno formira novu vladu, saopštila je Centralna izborna komisija (CIK) te zemlje.
14.06.2026
17:45
Ruske snage su tokom noći izvele novu seriju napada dronovima na ukrajinske ciljeve blizu rumunske granice, zbog čega je Rumunija podigla vojne avione, saopštilo je danas Ministarstvo odbrane u Bukureštu.
14.06.2026
17:15
Regionalna bezbednost ne može se oblikovati eliminisanjem ili ignorisanjem Irana, poručio je danas iranski ministar spoljnih poslova Abas Arakči.
14.06.2026
16:16
Evropska unija spremna je da podrži sukob u Ukrajini do poslednjeg ukrajinskog vojnika i poslednjeg evra, umesto da se bavi problemima koji brinu Evropljane, izjavio je slovački premijer Robert Fico.
14.06.2026
15:42
Od 25. do 27. juna Kragujevac će disati novim ritmom! Arsenal fest svake godine donosi sasvim drugačiju atmosferu.
14.06.2026
14:34
Sutra u 21.30 sati na Informer TV počinje emitovanje ruske serije "Tajne malog grada".
14.06.2026
10:30
Ruska serija "Tajne malog grada" od ponedeljka počinje sa emitovanjem na Informer TV, a na sajtu IMDb ima fantastičnu ocenu 7,8.
13.06.2026
10:30
Potpisivanjem ugovora vrednog 20 miliona dinara, Ministarstvo kulture je kroz ovogodišnji konkurs "Gradovi u fokusu 2026" omogućilo Apatinu izgradnju kompletnih instalacija i završne građevinsko-arhitektonske radove na Kući "Turski", odnosno budućem apatinskom muzeju.
12.06.2026
15:05
Prošlo je skoro 40 godina od snimanja filma "Šmeker" u kojem je glavnu ulogu igrao legendarni Žarko Laušević.
12.06.2026
13:23
Pevačica Ana Bekuta otkrila je kako je ove godine došlo do velike promene u "Zvezdama Granda", jer će ove godine biti izabrana dva pobednika.
14.06.2026
17:56
Tetka Jelene Karleuše Danijela Dmitrović sinoć je ispratila Atinu Tošić na njeno matursko veče i objavila njihovu zajedničku fotografiju.
14.06.2026
17:28
Svetska latino zvezda Riki Martin stigao je u Srbiju, a na društvenim mrežama već su se pojavile njegove prve fotografije iz srpske prestonice.
14.06.2026
16:57
Bivša voditeljka i influenserka Jelena Nikolić danas je sletela na beogradski aerodrom, gde je progovorila o povratku poslovnim obavezama, majčinstvu, ali i odnosu sa Pavlom Mensurom.
14.06.2026
16:36
Jovana Petrović, ćerka Dejana Petrovića, skinula je kragnu koju je nosila nakon što ju je pretukao brat MMA borca Marka Bojkovića.
14.06.2026
16:05
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.