OTKRIVAMO SVE ŠTO NISTE ZNALI O DINJAMA! Dobre za zdravlje, još bolje za DIJETU

Shutterstock

12:37 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 01. 07. 2022.

OTKRIVAMO SVE ŠTO NISTE ZNALI O DINJAMA! Dobre za zdravlje, još bolje za DIJETU

Uz lubenicu, dinja je mnogima jedna od prvih asocijacija na letnje ukuse. Osim što osvežava na visokim temperaturama, dinju je i veoma zdravo jesti


 Narandžasta boja ovog sočnog ploda ukazuje na obilje karotena, koji je snažan antioksidans.

- Jedite dinju tokom leta zato što se zahvaljujući njoj nadoknađuje sve što se zbog znojenja izbaci iz organizma. Idealna porcija tokom dana je 250 grama ili dve kriške srednje veličine - kažu nutricionisti.

Zamena za vodu

Dinja je odlična ako ste na dijeti, jer 150 grama sadrži svega 53 kalorije, 13 grama ugljenih hidrata, a pregršt vlakana i vitamina A i C. Osim toga, dinja obiluje antioksidansima kolinom, zeaksantinom i beta-karotenom, koji pomažu kod niza bolesti. S obzirom na to da skoro 90 odsto dinje čini voda, ona je idealna za hidrataciju tokom vrućih letnjih dana. Posebno se preporučuje osobama koje imaju probleme sa bubrezima i kamenom u bubregu.

Pixabay

Kako da odaberete slatku i zrelu dinju

Pri kupovini obratite pažnju na peteljku. Ako se oko nje stvaraju kapljice vode, to je znak da je plod ubran prerano. Kod zrele dinje peteljka lako otpada, a na tom mestu ostaje malo udubljenje. Birajte dinju koja je čvrsta, teška i simetrična, a bez mekih tačkica ili oštećenja. Pre sečenja dobro je operite pod mlazom tople vode da nečistoće sa kore ne bi ušle u jestiv deo. Isečeni plod čuvajte u frižideru maksimalno tri dana u zatvorenoj posudi, zbog jake arome koja se prenosi na druge namirnice.

Jedu se i semenke

U Indiji se semenke melju i ubacuju ih u napitak od jogurta, kao i u mleko, a cele semenke u slatkiše i alve. Dinja sadrži nutrijente važne za zdravlje očiju, smanjuje rizik od astme, reguliše krvni pritisak, pomaže varenje, ali doprinosi i lepoti kože i kose. Ulje od semenki dinje nekada je bilo lek protiv kašlja, visoke temperature, a koristilo se i da olakša varenje.

Nutritivna vrednost dinje u 100 grama:

Energetska vrednost - 34 kcal
Proteini - 0,84 g
Ugljeni hidrati - 8,16 g
Vlakna - 0,9 g
Masti - 0,19 g

BONUS VIDEO:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.