• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Telegraf.rs/informer.rs

13.05.2019

09:06

OVA NAMIRNICA JE BOLJA OD ŠARGAREPE ZA OČI! Sačuvajte vid i u starosti!

Ljubav

OVA NAMIRNICA JE BOLJA OD ŠARGAREPE ZA OČI! Sačuvajte vid i u starosti!

Još od kad smo bili deca jedemo šargarepu kako bismo imali bolji vid i radi zaštite naših očiju kasnije u životu

Majke i bake su nas naučile da je šargarepa odlična za oči i vid, ali namirnica koja je mnogo bolja za očuvanje vida jesu jaja.

Redovnim konzumiranjem jaja možete da zaštitite oči od degeneracije povezane sa starenjem koja je glavni uzrok za gubitak vida nakon 50. godine života.

Foto: Shutterstock

Australijski istraživači posmatrali su 3.654 pacijenata tokom 15 godina i otkrili da su oni koji su jeli dva do četiri jaja nedeljno imali za 49 odsto manje šanse da imaju ovu degeneraciju u poređenju sa onima koji su jeli jedno i manje jaja nedeljno.

Jaja su bogata karotenoidom luteinom i zeaksantinom koji mogu da utiču na ovu degeneraciju i spreče njeno napredovanje.

Foto: Shutterstock

Jaja su puna prijateljskih antioksidanata koji su odlični za oči. Žumanca su bogata luteinom, tipom karotenoida koji pomaže u borbi sa degeneracijom očiju, a možete ga naći i u zelenom lisnatom povrću kao što je kelj i brokoli. Naučnici tvrde da naše telo lakše absorbuje lutein iz jaja nego iz ovog povrća.

Pored toga što su dobra za oči, jaja su odličan izvor porteina koji nam mogu pomoći u održavanju telesne težine i sprečavanju gojenja. Daju nam duže osećaj sitosti, a proteini iz jaja nam pomažu da bolj ekontrolišemo sagorevanje kalorija.

Kolin, supstanca koja se nalazi u žumacima, stimuliše razvoj mozga i njegovu funkciju. Jaja nam pomažu da naša energija bude na dobrom nivou i smanjuju žudnju i nezdravo grickanje. Svako jaje, pored svega toga, sadrži samo 70 kalorija i ima 14 krucijalnih hranljivih sastojaka zbog kojih su veoma hranljiva i dobra. Sa gledišta nutricionista, jedenje jaja je kao uzimanje multivitamina.

Kako jaja sadrže dosta holesterola, nutricionisti predlažu da se ograničimo na 3 jaja nedeljno. Izgleda da je način na koji se holesterol procesuira i koristi u telu mnogo komplikovaniji nego što smo mislili. U istraživanju sprovedenom 2006. godine na Univerzitetu Masačusets, pacijentima je davano jedno do 5 jaja nedeljno. Kod njih je primećen porast luteina i zeaksantina u krvi, a merenje holesterola je pokazalo da se on noije nešto mnogo povećao.




Tagovi:

Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Vučić se sastao sa Kopmanom: Ovo su bile teme sastanka
Politika

Vučić se sastao sa Kopmanom: Ovo su bile teme sastanka

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić razgovarao je danas u Beogradu sa direktorom Direktorata Evropske komisije za proširenje i istočno susedstvo Gertom Јanom Kopmanom o daljem napretku Srbije na evropskom putu i ispunjavanju obaveza iz pristupnog procesa

11.06.2026

11:09

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set