• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: N1

19.12.2019

19:15

KONZUMIRANJE CRVENIH LJUTIH PAPRIČICA SMANJUJE RIZIK OD SRČANOG I MOŽDANOG UDARA! A evo koliko puta nedeljno treba da ih jedete!

Ljubav

KONZUMIRANJE CRVENIH LJUTIH PAPRIČICA SMANJUJE RIZIK OD SRČANOG I MOŽDANOG UDARA! A evo koliko puta nedeljno treba da ih jedete!

Konzumiranje crvenih ljutih papričica moglo bi značajno da smanji rizik od smrti uzrokovane moždanim ili srčanim udarom, pokazuju istraživanja

Marialaura Bonačio, naučnica sa Instituta za istraživanje, hospitalizaciju i zdravstvenu zaštitu (IRCCS) Neuromed, vodila je istraživanje tokom kojeg je ustanovljeno da redovna konzumacija ljutih papričica rizik od smrti uzrokovane srčanim udarom može smanjiti za 40 posto, a moždanim udarom 61 posto.

HARIS DŽINOVIĆ OCENJUJE TVOJE PEVANJE! Pošalji nam klip kako PEVAŠ NJEGOVU OMILJENU PESMU i prisustvuj koncertu u Sava Centru!

Tokom studije koja je osam godina sprovođena u Moliseu, u Italiji, praćeno je zdravstveno stanje 22.811 osoba.

Foto: Pixabay

Primećeno je da konzumacija ljutih papričica najmanje četiri puta sedmično može značajno smanjiti rizik od smrti uzrokovane kardiovaskularnim i cerebrovaskularnim bolestima.

Rezultati istraživanja objavljeni su u listu "Journal of the American College of Cardiology".

Bonačio je kazala da pojedinci mogu slediti zdravu mediteransku dijetu, a drugi mogu jesti manje zdravu hranu, ali za sve njih konzumacija ljutih papričica ima zaštitni efekat.

Veruje se da ova je veza između konzumacije ljutih papričica i smanjenja rizika od kardiovaskularnih bolesti bazirana na kapsaicinu koji pomaže kod uklanjanja bola, a deluje i antiupalno.




Tagovi:

Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu
Estrada

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu

Ono što se mesecima najavljivalo kao jedan od najvećih muzičkih događaja godine, danas je i zvanično preraslo u istorijski fenomen. Koncert „Festival južnog vetra“, zakazan za 27. jun na Tašmajdanu, koji je rasprodat je za manje od mesec dana, potvrdio je ono što su generacije fanova odavno znale – muzika južnog vetra ne poznaje vreme, granice niti zaborav.

12.06.2026

18:02