O uticaju crvenog mesa urađene su brojne studije, a dok nutricionisti savetuju da jedemo određene vrste mesa i pripremamo ih na poseban način, mnogi i dalje ne odustaju od mesnih prerađevina.
Jesu ukusne, jesu i zgodne za laku pripremu sendviča ili brzog obroka, ali nisu zdrave, pokazao je veliki broj studija.
Suvomesnati proizvodi, kao što su razne kobasice, kulen, salame, naročito su na udaru stručnjaka jer je njihov sastav često svojevrsna "misterija". Većina njih se slaže da konzumiranje ovakvih proizvoda u većoj količini može ugroziti zdravlje. Ali, šta znači veća količina?
Studija sprovedena na Institutu za kardiovaskularne i moždane bolesti u Hamiltonu u Kanadi pokazala je da samo 150 grama mesnih prerađevina nedeljno može povećati rizik od kardiovaskularnih oboljenja ili preuranjene smrti, prenose kanadski mediji.
"U poređenju s ljudima koji ne jedu procesuirano meso, oni koji jedu 150 grama nedeljno imaju 46 odsto veće šanse da razviju neko od ovih oboljenja i čak 51 odsto veći rizik od prerane smrti", rekla je Mašid Degan, autorka studije.
Foto: Pixabay
Tih 150 grama su, otprilike, dve manje kobasice, jedno pakovanje salame ili manji režanj slanine. Manje od toga navodno ne povećava rizik, ali više od te količine ugroziće zdravlje. Studija je obuhvatila čak 135.000 ljudi iz ukupno 21 države, i njihovo zdravstveno stanje praćeno je tokom deset godina. Rezultati su objavljeni u publikaciji "American journal of clinical nutrition".
Bilirubin je žučni pigment koji nastaje razgradnjom hemoglobina. Povećanje sadržaja bilirubina u krvi naziva se hiperbilirubinemija. Njegova glavna manifestacija - žutica - javlja se kada indikator ukupnog bilirubina poraste na 40-70 mmol / L
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Bilirubin je žučni pigment koji nastaje razgradnjom hemoglobina. Povećanje sadržaja bilirubina u krvi naziva se hiperbilirubinemija. Njegova glavna manifestacija - žutica - javlja se kada indikator ukupnog bilirubina poraste na 40-70 mmol / L
Pojavio se još jedan šokantan snimak incidenta sa blokaderskog skupa u Valjevu, na kojem se jasno vidi kako blokaderka Dijana Hrka drži motku u ruci, preti, udara, a zatim juri aktivistkinju Srpske napredne stranke (SNS) Nedu Perić.
Vlada Srbije razrešila je profesore Nebojšu Bojovića sa mesta predsednika, a Vladana Đokića sa mesta člana Upravnog odbora Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Predsednica Narodne skupštine Ana Brnabić žestoko je reagovala nakon skandaloznog saopštenja Univerziteta u Beogradu povodom drastičnog pada na prestižnoj Šangajskoj listi, gde je Beogradski univerzitet potonuo u grupu od 501. do 600. mesta!
Umesto da se zaustave i zapitaju gde vode njihovi pozivi na linč, ekstremisti sa društvenih mreža nastavljaju sa brutalnim zastrašivanjem policajaca i njihovih porodica!
Pripadnici Uprave policije Crne Gore identifikovali su i procesuirali J. P. (41) iz Berana, koji je putem društvene mreže Fejsbuk uputio skandalozne, uvredljive i otvoreno preteće Milanu Kneževiću!
U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" pokazali smo vam kakvu to kampanju vodi političar u pokušaju Miki Aleksić, šta ovih dana radi profesor blokader Milo Lompar, koje propise krši samozvani ekolog Aleksandar Jovanović Čuta, čime se bavi potrčko Dragana Đilasa, Borko Stefanović…
Potencijalno toksične plavozelene alge proširile su se na Baltičko more i jezera na severnoj obali Nemačke, zbog čega su zdravstvene vlasti izdale upozorenje plivačima da izbegavaju vidljive koncentracije u vodi.
Veliki požar koji je danas izbio u vikend naselju kod Bovanskog jezera zahvatio je više objekata i šumski pojas iznad naselja, a u gašenje je uključen i helikopter.
"Suzuki džimni" je automobil čija cena s godinama raste zbog popularnosti. Cena novog modela iznosila je oko 23.000 evra, dok se za polovnjak izdvaja i do oko 40.000 evra!
Policija u Beogradu uhapsila je 47-godišnjeg vlasnika i odgovorno lice jedne firme iz tog grada, zbog sumnje da je prevarom oštetio kompaniju iz Jordana za više od 403,7 miliona dinara.
U samo par minuta na tri potpuno različite strane u okolini Prokuplja dogodile su se saobraćajne nezgode, a u dve su čak morali da intervenišu i vatrogasci.
U selu Konotopje u centralnoj Poljskoj danas je zvanično otkrivena za javnost statua Bogorodice visoka 55 metara, nakon svečanog blagoslova, čime je postala najviši spomenik posvećen Bogorodici u Evropi, javlja poljski javni servis TVP.
Francuski državljanin Brahim Terki (50) i njegova dva sina, uzrasta 12 i devet godina, spaseni su 14. avgusta nakon što su proveli noć na otvorenom moru kod tajlandskog ostrva Ko Samui usled kvara na iznajmljenom džet-skiju.
Vodostaj Rajne pao je na rekordno nizak nivo, dok Evropu i dalje pogađa toplotni talas, pokazali su podaci nemačke Agencije za unutrašnju plovidbu (WSV).
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.