• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Lepaisrećna

12.05.2021

13:18

STVARA PROBLEM S KRVNIM PRITSKOM, SRCEM I SLABI IMUNITET! Nutricionisti upozoravaju - ovo je maksimalni dnevni unos soli

Ljubav

STVARA PROBLEM S KRVNIM PRITSKOM, SRCEM I SLABI IMUNITET! Nutricionisti upozoravaju - ovo je maksimalni dnevni unos soli

So je veoma prisutna u hrani koju svakodnevno konzumiramo. Neophodna je ljudskom organizmu, ali ako se unosi u prevelikim količinama, postaje štetna. Pored problema sa srcem i krvnim pritiskom, preveliki unos soli slabi imunitet, pokazuju najnovija istraživanja nemačkih lekara

Oni tvrde da visok nivo natrijuma u telu prouzrokuje nedostatak univerzalnih ćelija što utiče na to kako bela krvna zrnca sazrevaju, a samim tim utiču i na imunološki sistem.

Nutricionisti prema ovoj studiji preporučuju odraslima da ograniče dnevni unos soli  na najviše pet ili šest grama, uključujući i so koja se nalazi u prerađenoj hrani.

Foto: Shutterstock

Dnevni unos soli

Stručnjaci savetuju da je rešenje u korišćenju zdravih soli poput integralne morske, kalijumove, rafinisane. Posebno se kao alternativa preporučuje celerova so ( sadrži 40% celera, a ostalih 60% je jodirana morska so ) koja se upotrebljava u dijetalnoj ishrani i koja jelima daje prijatnu aromu.  Dobra je kao diuretik i stimuliše varenje.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set