• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Priroda leči sve

26.10.2021

20:25

RUSKI ISCELITELJI SMATRAJU DA JEDNA VOĆKA DNEVNO ČUVA VAŠE ZDRAVLJE! Evo i koja!

Ljubav

RUSKI ISCELITELJI SMATRAJU DA JEDNA VOĆKA DNEVNO ČUVA VAŠE ZDRAVLJE! Evo i koja!

Jedan kivi dnevno može mnogo učiniti za vaše zdravlje - smatraju ruski narodni iscelitelji. S obzirom da sadrži više vitamina C od popularnih citrusa, kivi štiti ćelije od mutacija, pa tako sprečava nastanak mnogih bolesti.

Kada saznate glavne razloge zašto je za vas dobro da svakoga dana pojedete barem jedan kivi, ovo voće od sada može da postane vaš verni zdravstveni saputnik.

Zna se da su ovo plodonosno drvo vekovima gajili kineski monasi, kasnije se prenosilo u druge zemlje, a danas se kivi svrstava u najblagotvornije lekovite biljke na planeti. Ako pojedete samo jedan kivi dnevno obezbedićete sebi dovoljnu dnevnu količinu vitamina C. Međutim, lekovite moći kivija ne odnose se samo na tu izuzetnu količinu vitamina C, več se u njemu krije još mnogo toga…

U njemu je obilje aktivnih supstanci neophodnih za pravilno funkcionisanje ljudskog organizma. Primera radi, ovo voće je bogato i magnezijumom, koji je neophodan za pravilan rad srca. Konkretno 100 grama kivija sadrži čak 95mg vitamina C, 17mg magnezijuma, 312mg kalijuma, 3mg natrijuma, 87IU vitamina A, a samo 60 kalorija. 

Foto: Shutterstock

Kivi - izvor zdravlja

A sada vam predstavljamo sedam glavnih razloga zašto je za vas dobro da svakoga dana pojedete barem jedan kivi.

1. Kivi pomaže osobama obolelim od astme

Veruje se da visoka količina vitamina C i antioksidanasa u kiviju može da pomogne ljudima koji pate od astme. Jedna studija sprovedena 2000. godine pokazala je pozitivan efekat na funkciju pluća kod ljudi koji su svakog dana jeli svež kivi. Osim toga, naučnici smatraju da kivi može da ublaži šištanje u plučima kod dece koja pate od astme.

2. Kivi snižava rizik od prehlade i gripa

Kivi je prepun važnih nutrijenata i prava riznica vitamina C, koji igra ključnu ulogu u jačanju imunog sistema. Jedna studija pokazala je da svakodnevno konzumiranje kivija snižava rizik od prehlade i gripa, naročito kod dece i osoba starijih od 65 godina.

3. Kivi pomaže regulisanju krvnog pritiska

Studija iz 2014. godine pokazala je da bioaktivne supstance iz tri kivija snižavaju krvni pritisak. Dugoročno, redovna konzumacija kivija može da spreči bolesti povezane s visokim krvnim pritiskom, poput moždanog ili srčanog udara.

4. Kivi snižava rizik od stvaranja krvnih ugrušaka

Zajedno sa regulisanjem krvnog pritiska, kivi pomaže i da se umanji rizik od stvaranja krvnih ugrušaka. Studije sprovedene na Univerzitetu Oslo pokazale su da konzumiranje dva kivija dnevno značajno snižavaju rizik od nastanka tromba, ali i smanjuju količinu masnoće u krvi. Naučnici kažu da je ovaj efekat veoma sličan efektu koji daje dnevna doza aspirina.

Foto: Shutterstock

Kivi dnevno obezbeđuje potrebnu količinu vitamina C u organizmu

5. Kivi sprečava propadanje vida

Makularna degeneracija vodeći je uzrok gubitka vida, a tu kivi može dosta da vam pomogne. Jedna studija pokazala je da tri kivija dnevno snižavaju rizik od makularne degeneracije za čak 36%. Veruje se da su za to zadužena jedinjenja zeaksantin i lutein iz kivija.

6. Kivi obezbeđuje bolje varenje

Kivi sadrži puno vlakana, što je samo po sebi odlično za varenje. Takođe, sadrži enzim pod nazivom aktinidain, koji pomaže u razgradnji proteina, što su potvrdile i naučne studije. Ako vas muči gorušica, pojedite jedan kivi.

7. Kivi snižava rizik od raznih bolesti

Oksidativni stres može biti uzrok oštečenja DNK, što neizostavno vodi u različite zdravstvene probleme, koje je teško i predvideti. Zahvaljujuči mnogobrojnim antioksidansima koje sadrži, naučnici veruju da konzumiranje kivija može da snizi nivo ili rizik od oksidativnog stresa. S obzirom na to da je oksidativno oštećenje DNK povezano sa rakom debelog creva, konzumiranje kivija pomaže da snizite rizik i od ove opasne bolesti.

Foto: Shutterstock

Pojedite 1 - 3 kivija dnevno u zavisnosti od godina starosti

Ako se sada pitate da li postoje bilo kakve kontraindikacije, to jest u kojim slučajevima vam kivi može naškoditi, evo odgovora:

Konzumiranje kivija smatra se potpuno bezbednim za većinu ljudi. Izuzetak su osobe koje pate od alergija na neku od supstanci koje kivi sadrži. Znakovi alergije na kivi su svrab u grlu, otečen jezik, problemi s gutanjem, povračanje i koprivnjača nakon konzumiranja ove vočke. U največem riziku za alergiju na kivi su osobe koje pate od alergije na lešnike, avokado, mak i pšenicu. U veoma retkim slučajevima, kivi može da uspori zgrušavanje krvi i tako podstakne krvarenje. Ukoliko patite od nekog poremećaja krvi, ili uskoro treba da imate neku operaciju, izbegavajte kivi.

Dnevna doza kivija zavisi od faktora poput godina starosti i zdravstvenog stanja. U proseku jedan do tri kivija dnevno uglavnom je dovoljno da snabdete organizam ovim važnim nutrijentima.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Lečite ovu ženu od mržnje! Marija Vasić ponovo sipa otrov - kad je dosta?! (VIDEO)
Politika

Lečite ovu ženu od mržnje! Marija Vasić ponovo sipa otrov - kad je dosta?! (VIDEO)

Marija Vasić, bivša žena Nenada Čanka, političarka u pokušaju koja je izvređala većinu građana Srbije nazivajući ih fetišistima, samo zato što su strpljivo čekali ispred Hrama Svetog Save da se poklone Pojasu Presvete Bogorodice, ponovo sipa otrov sa tajkunske medijske trovačnice "Dobar, loš, zao", uličarske emisije na Novoj S koju vode Nenad Kulačin i Marko Vidojković.

10.06.2026

10:20

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Džet set