Jedenje samo jednog nedeljno smanjilo je rizik od srčanih bolesti za do petinu, pokazala je studija koja je obuhvatila više od 100.000 ljudi
Jarko zeleno voće je ispunjeno zdravim mastima koje snižavaju loš holesterol i sprečavaju nakupljanje plaka u arterijama, kažu istraživači sa Univerziteta Harvard.
Oni sada preporučuju ljudima da ujutro jedu avokado uz tost umesto putera, margarina ili sira.
Avokado je postao sinonim za milenijale, koji inače uživaju u zdrobljenom i na tostu i brane njegovu skupoću.
Studija — objavljena u časopisu Američkog udruženja za srce — pratila je više od 110.000 zdravih muškaraca i žena starosti od 30 do 75 godina u SAD tokom 30 godina.
Učesnici su ispitivani o njihovoj ishrani svake dve do četiri godine. Njihovi odgovori su upoređeni sa medicinskom dokumentacijom na kraju studije, piše Daily Mail.
Istraživači su prilagodili varijable kao što su gojaznost, konzumacija alkohola, pušački status, starost i druga zdravstvena stanja.
Foto: Shutterstock
Avokado
Učesnici koji su jeli previše – muškarci koji su konzumirali više od 4.200 kalorija i žene koje su konzumirale 3.500 – ili premalo – 800 i 500, bili su isključeni jer su previše debeli ili mršavi mogu povećati opterećenje na srce.
Sve u svemu, rezultati su pokazali da oni koji su jeli ceo avokado jednom nedeljno imaju 16 odsto manje šanse da pate od bilo kakvog oblika srčanih oboljenja u poređenju sa onima koji nikada ili retko nisu jeli ovo voće.
Redovno jelo avokado imalo je 21 odsto manje šanse da obole od koronarne bolesti srca, kada se arterije začepe. To je jedan od glavnih faktora rizika za moždani udar i srčani udar.
Potrošnja avokada se u proseku udvostručila tokom 30 godina koliko je studija sprovedena.
Istraživači su otkrili da su u to vreme oni koji su zamenili manje zdravu masnu hranu avokadom takođe videli ogromne zdravstvene koristi.
Zamena dnevne porcije margarina, putera, jaja, jogurta, sira ili slanine bila je povezana sa 16 do 22 odsto manjim rizikom od srčanih oboljenja.
Foto: Shutterstock
Avokado
Lorena Pacheco, istraživačica sa Harvarda koja je vodila studiju, pozvala je doktore da počnu da govore pacijentima da "zamene određene namaze i hranu koja sadrži zasićene masti" za voće.
Američko udruženje za srce saopštilo je da su nalazi "obećavajući".
Šeril Anderson, predsednica Saveta za epidemiologiju i prevenciju AHA, rekla je:
„Iako nijedna hrana nije rešenje za rutinsku zdravu ishranu, ova studija je dokaz da avokado ima moguće zdravstvene koristi.
„Ovo obećava jer je to hrana koja je popularna, dostupna, poželjna i lako uključiti u obroke koje mnogi Amerikanci jedu kod kuće i u restoranima.“
Avokado je bogat omega masnim kiselinama koje smanjuju loš holesterol i sprečavaju nakupljanje plaka na zidovima arterija.
Foto: Shutterstock
Istraživači sa Harvarda posebno ukazuju na jedan - omega 9 - koji takođe može poboljšati krvni pritisak i upale.
Pred nama je važan astrološki mesec, jer Venera danas ulazi u Ribe, pa nas zatim očekuje konjukcija Jupiter i Neptuna, ali i pun Mesec u znaku Vage 16. aprila
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Pred nama je važan astrološki mesec, jer Venera danas ulazi u Ribe, pa nas zatim očekuje konjukcija Jupiter i Neptuna, ali i pun Mesec u znaku Vage 16. aprila
Kako nezvanično saznajemo, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu uhapšeno je više pripadnika Interventne jedinice 92 jer su sprečili procesuiranje Saše Vukovića zvanog Boske za pucnjavu u jednom restoranu na Autokomandi u novembru prošle godine.
Gledalačko-obaveštajna služba Informer (GOSI) došla je do najnovijeg snimka sa sastanka "Strateškog tima blokadera" održanog pre dva dana u Novom Sadu.
Osvrćući se na istorijski kontekst donošenja Kumanovskog sporazuma i Rezolucije 1244, istoričar i redovni profesor Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Čedomir Antić izneo je kritički osvrt na odluke tadašnjeg državnog vrha, ali je istovremeno ukazao na izuzetno sužen prostor za manevar koji je Srbija tada imala.
Na konferenciji za novinare današnje sednice niškog parlamenta gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović istakao je značaj pažljive izrade Prostornog plana grada Niša.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je danas tokom intervju na Radio Beogradu šta će otkriti 27. juna na zakazanom veličanstvenom skupu u Beogradu na kom se očekuje mnogo toga važnog za budućost naše zemlje.
Poverenik Mesnog odbora Mladost i član Gradskog odbora SNS-a Čačak Milojko Kaloserović posetio je Petru Škorić, najstarijeg člana Gradskog odbora SNS-a Čačak koja živi na teritoriji MO Mladost.
Novi Sad je danas bio mesto velikog okupljanja građana koji su, pod sloganom „Srbija pobeđuje“, poslali snažnu poruku jedinstva, optimizma i podrške daljem razvoju naše zemlje.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Na vojnoj vežbi koja će se održati na Vidovdan, 28. juna, biće prikazano mnogo toga novog, uključujući i napadačke rojeve dronova i borbene sisteme koje građani do sada nisu mogli da vide, rekao je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
U manastiru posvećenom Svetom Pantelejmonu u selu Lepčince kod Vranja nalazi se ikona Svetog Jovana Ruskog kakva ne postoji ni u jednoj drugoj svetinji.
Lepe vesti uskoro očekuju penzionere, jer će pored povećanja penzija dobiti i paket drugih finansijskih davanja, rekao je danas predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić.
Policijskoj upravi Banjaluka je u sredu, 10. juna, u 16.30 sati prijavljeno da se u mestu Prijakovci dogodio incident u kojem su povređena dva maloletna lica.
Pevač Enver Miki Kolašinac (43), iz Novog Pazara, koji je bio učesnik šoua "Zvezde Granda", ubijen je pre četiri godine u Holandiji u mestu Buhten, a njegov ubica još nije pronađen.
Pred posebnim odeljenjem za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Beogradu danas je saslušan komandant Interventne jedinice 92 Dežurne službe Policijske uprave za grad Beograd Dušan N.
Osnivač italijanskog lista Il Foglio, Đulijano Ferara, objavio je tekst pod naslovom "Eskalacija - to je bila odluka", u kojem otvoreno podržava intenziviranje vojnih dejstava protiv Rusije i širenje napada na rusku teritoriju.
Više od 28 milijardi funti novca britanskih poreskih obveznika završilo je u rukama terorističkih organizacija, organizovanih kriminalnih grupa i neprijateljskih država između 2015. i 2021. godine.
Sukob na Bliskom istoku ušao je u novu fazu: SAD su gađale ciljeve na jugu Irana, a Teheran odgovorio napadima na američke baze u regionu. Sve najnovije vesti pratite uživo na informer.rs!
Šef Ruskog fonda za direktne investicije Kiril Dmitrijev pozvao je danas, u šali, vanzemaljce da ubede britanskog premijera Kira Starmera da podnese ostavku.
Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.
Voditeljka Radio-televizija Srbije Ivana Milenković završila je studije na Arhitektonskom fakultetu, a nakon master studija upisala je i doktorske studije na odseku za ekološku i bioklimatsku arhitekturu.
Pevačica Tina Ivanović i njen bivši suprug Zvezdan Anđić ponovo su dospeli u centar pažnje nakon njegove objave koja je pokrenula nagađanja o pomirenju.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.