OPADA VAM KOSA I IMATE SEDE? Možda nije u pitanju starost, već OVA OZBILJNA BOLEST!
Istraživanja su pokazala da opadanje kose i pojava sedih može biti usled povišenog holesterola
03.08.2022
20:26
Shutterstock
Ljubav
Konzumiranje jagoda može pomoći u zaštiti mozga od Alchajmerove bolesti i to smanjenjem upale, tvrde naučnici.
Tim istraživača predvođen Univerzitetom Raš u Čikagu, Ilinois, otkrio je da odrasli stariji od 65 godina koji su redovno jeli voće, imaju manje tau proteina u mozgu, što može dovesti do slabljenja bolesti.
Jagode su jedan od glavnih izvora pelangonidina, za koji se smatra da deluje protivupalno. Druge su maline, pasulj, šljive i rotkvice.
Naučnici su, međutim, upozorili da je studija bila opservaciona, što znači da ne može da potpunom sigurnošću da dokaže da li su jagode zapravo štitile od bolesti ili neki drugi faktor.
Studija objavljena prošle nedelje u časopisu "Journal of Alzheimer's Disease", proučavala je mozak 575 preminulih pacijenata, prosečne starosti od 91 godine. Niko nije imao Alchajmerovu bolest.
Više od dve decenije pre smrti, svaki je svake godine ispunjavao anketu o svojoj ishrani, omogućavajući istraživačima da prate.
Takođe su svake godine testirali svoje kognitivne sposobnosti.
Rezultati obdukcije pokazali su da je među grupom koja je jela najviše jagoda, uočena najniža koncentracija tau proteina.
Foto: Shutterstock
Autori studije su takođe rekli da nisu pronašli povezanost između nivoa tau proteina i onih koji su imali gen APOE-4, za koji se smatra da povećava rizik od bolesti.
Objašnjavajući rezultate, dr Džuli Šnajder, neuropatolog koji je vodio rad, rekla je:
- Sumnjamo da antiinflamatorna svojstva pelargonidina mogu smanjiti ukupnu neuroinflamaciju, što može smanjiti proizvodnju citokina.
Citokini su proteini koje proizvode ćelije koji mogu izazvati inflamaciju. Zapaljenje u mozgu može biti uzrokovano mnogim faktorima, uključujući nedostatak sna, infekcije i ekstremni stres. Ovo su takođe faktori rizika za razvoj Alchajmerove bolesti.
Dr Puja Agarval, nutricionistički epidemiolog, koji je takođe bio uključen u istraživanje, rekao je da je to "jednostavna promena" koju svako može da unese u svoju ishranu.
Ali on je takođe upozorio da je studija bila posmatračka, što znači da nije jasno da li su jagode smanjile rizik.
- Potrebna su dalja istraživanja da bi se razumela uloga ishrane u Alchajmerovoj bolesti - rekao je on i dodao:
- Ali ova studija nam daje nadu o tome kako specifične komponente u ishrani, kao što su bobice mogu pomoći zdravlju mozga.
Rani znaci Alchajmera uključuju poteškoće u pamćenju nedavnih događaja ili razgovora.
Ali u kasnijim fazama, pacijenti mogu da se ponavljaju ili postavljaju pitanja iznova i iznova, da se izgube na poznatim mestima i da imaju problema da pronađu prave reči za identifikaciju objekata.
BONUS VIDEO:
Istraživanja su pokazala da opadanje kose i pojava sedih može biti usled povišenog holesterola
03.08.2022
20:26
110. 08. 2026. u 08:11 >> 08:12
210. 08. 2026. u 08:11 >> 08:12
U prvom Kolegijumu Informer TV, posle 11 časova objavljujemo audio-snimak GOSI službe sa blokaderskog plenuma na kome blokaderi jedni druge najstrašnije optužuju, pljuju, obračunavaju se među sobom i najavljuju nova izbacivanja zbog "neposlušnosti".
10.08.2026
11:07
Tokom posete jugozapadu Srbije, predsednik Aleksandar Vučić imao je brojne susrete i razgovore sa građanima, a jedan trenutak posebno se izdvojio.
10.08.2026
11:15
Dok se svet sve oštrije deli na tabore i dok se od gotovo svih država svakodnevno ultimativno zahteva da izaberu stranu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić još jednom je dokazao da vodeći mudru i nezavisnu politiku uspeva da drži otvorena vrata Srbije i prema Istoku i prema Zapadu.
10.08.2026
09:26
Blokaderi i njihovi takozvani "aktivisti" doživeli su još jedan brutalni šamar od naroda, ovog puta u Aranđelovcu, gde se njihov najavljivani skup pretvorio u pravu cirkusku predstavu i epsku sramotu.
10.08.2026
09:49
Antisrpska histerija u režiji podgoričkih medija ponovo dostiže svoj vrhunac. Preko režimskih novina "Vijesti", javnosti se serviraju smernice za vođenje spoljne politike po kojoj prema Hrvatima treba biti strpljiv, dok sa Srbijom treba držati distancu.
10.08.2026
10:57
Požar u Deliblatskoj peščari zahvatio je između sedam i osam odsto šume, a nadležni očekuju da će, iako se i dalje širi, u narednih nekoliko dana biti stavljen pod kontrolu.
10.08.2026
09:08
Na graničnom prelazu Evzoni beleže se kilometarske kolone i višesatna zadržavanja zbog masovne smene turista. Na ulazak u Grčku, prema prvim informacijama, čeka se više od tri sata.
10.08.2026
08:42
Zvanični srednji kurs dinara prema evru u ponedeljak 10. avgusta iznosi 117,35 dinara.
10.08.2026
07:00
U Srbiji će danas biti sunčano i toplo, sa najvišom temperaturom do 37 stepeni, saopštio je Republički hidrometeorološki zavod (RHMZ).
10.08.2026
06:44
Zbog planiranih radova na mreži, Elektrodistribucija Srbije najavila je isključenje struje za danas.
10.08.2026
06:30
Pripadnici policije uhapsili su B. Ž. (54) iz Ražnja zbog sumnje da je izvršio dva krivična dela polnog uznemiravanja na štetu dve maloletne devojčice sa teritorije ove opštine.
10.08.2026
11:25
D. K. iz Smedereva, B. Ć. iz Čačka, D. S. iz Kragujevca, M. K. iz Ovče, M. R. iz Kruševca i N. S. iz Čačka saslušani su juče u Višem javnom tužilaštvu u Smederevu zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo Neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.
10.08.2026
11:25
Žena iz Splita, S. Š., godinama je uspevala da ubedi desetine ljudi da je doktorka, da radi u Ministarstvu odbrane Hrvatske i da ima veze kojima može da reši svaki problem, od zapošljavanja do sređivanja penzija i kredita, a kada su žrtve ostale bez desetina hiljada evra, razotkrivena je jedna od najbezočnijih prevara u regionu.
10.08.2026
08:01
U saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila sinoć u Beogradu povređen je mladić (26).
10.08.2026
07:25
Halil Sulejmanović (62) iz Bosne i Hercegovine, uhapšen je 6. avgusta u italijanskom gradu Sasariju, nakon što je ukrao kamion natovaren voćem i povrćem i pokušao da pobegne policiji.
10.08.2026
07:15
10.08.2026
06:52 >> 10:19
Malo je verovatno da će Rusija obustaviti svoju raketnu kampanju protiv Ukrajine uprkos rekordnom broju balističkih napada, s obzirom na to da Moskva nastavlja da premašuje proizvodne ciljeve, izjavio je zamenik načelnika ukrajinske vojne obaveštajne službe Vadim Skibicki.
10.08.2026
11:03
Nizak vodostaj rizikuje zaustavljanje teretnog saobraćaja na ključnom delu Rajne ove nedelje, efektivno deleći kritični plovni put na dve odvojene zone, saopštilo je danas Savezno udruženje nemačkog rečnog brodarstva (BDB).
10.08.2026
10:20
Sve ono čime je obilovala naslovna strana Večernjih novosti tog 10. avgusta 1954. ukazivalo je na tektonske poremećaje u svetskom poretku i na nove lokalne ratove, iako je od završetka onog svetskog, najvećeg koga je svet ikad video, prošlo tek svega devet godina.
10.08.2026
10:12
Tajfun Delfin, praćen snažnim vetrovima, velikim talasima i obilnim padavinama, pogodio je u nedelju uveče kopneni deo provincije Džeđijang na istoku Kine, zbog čega je evakuisano više od milion ljudi iz pogođenih područja, uključujući Šangaj.
10.08.2026
09:45
Pevačica Arijana Grande objavila je novi album "Petal", a kontroverze oko nje već su počele da uzburkavaju svetsku javnost.
06.08.2026
13:59
Nakon skandala sa zastavom takozvane države Kosovo, pevačica Kejti Peri se uputila u Crnu Goru, tačnije Kotor.
04.08.2026
22:19
Supruga čuvenog srpskog pisca Borislava Pekića, Ljiljana Pekić preminula je danas u 94. godini.
04.08.2026
14:14
Pop zvezda Kejti Peri tokom nastupa na festivalu u Prištini razvila je zastavu lažne države Kosovo i izazvala burne reakcije.
04.08.2026
12:38
Istaknuti srpski glumac Jovo Maksić je proteran sa ognjišta tokom operacije "Oluja" kojom je izvršeno etničko čišćenje Srba sa prostora Krajine, te je sad progovorio o najtežem periodu u životu.
03.08.2026
17:14
Rođena sestra Goce Božinovske Jelica otkrila je manje poznate detalje iz života pevačice i njene ljubavi sa Zoranom Šijanom.
10.08.2026
11:34
Pevačica Sandra Afrika privukla je veliku pažnju snimkom na kom se tušira na jahti.
10.08.2026
10:59
Folker Radiša Trajković Đani objavio je fotografiju na kojoj se vidi da mu fali zub, tačnije gornja jedinica.
10.08.2026
08:43
Lara Čolić, mlađa ćerka legendarnog pevača Zdravka Čolića proslavila je 20. rođendan u Kanu i to u prestižnom klubu "Baoli".
10.08.2026
08:13
Bivši rijaliti učesnik Nenad Macanović Bebica prvi put je govorio o raskidu sa Teodorom Delić i kroz suze priznao da ne može da je preboli.
10.08.2026
07:39
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.