• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video
author image
Informer.rs

Novinar

26.08.2022

09:05

PREVIŠE SNA MOŽE DA OSLABI RAD SRCA! Zašto treba obratiti pažnju koliko dugo spavamo?

Shutterstock

Ljubav

PREVIŠE SNA MOŽE DA OSLABI RAD SRCA! Zašto treba obratiti pažnju koliko dugo spavamo?

Znate li da je predugo spavanje podjednako loše kao i nespavanje, a možda i još gore? Rezultati studije američkih kardiologa pokazali su da je važno znati da se dužina sna koja je potrebna ljudima menja s godinama

- Dok se odraslima preporučuje sedam do osam sati sna dnevno, mladim osobama je potrebno između sedam i devet sati. Sve iznad ili ispod te brojke povećava rizik od srčanog udara, upozoravaju lekari.

Kako su rezultati pokazali, kod onih koji spavaju duže od preporučenih devet sati taj rizik raste za 34 odsto, dok kod ljudi koji spavaju manje od šest sati dnevno postoji 20 odsto veći rizik od srčanog udara.

Selin Veter, koautorka studije, uz pomoć svojih kolega uporedila je rizik od srčanih bolesti kod odraslih starosti od 40 do 69 godina koji su spavali između četiri i jedanaest sati tokom noći. Pokazalo se da se rizik od srčanih bolesti povećao za one koji su spavali između četiri i pet sati, kao i za one koji su spavali između deset i jedanaest sati tokom noći.

Foto: Shutterstock

Pad koncentracije, depresija...

Profesor psihijatrije na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Los Anđelesu dr Majkl Irvin ocenio je da je osobama koje predugo spavaju zajednički simptom nedostatak koncentracije i sklonost čestim promenama raspoloženja.

- S ovakvom navikom oni su uglavnom gojazni ili skloni gojenju, a više od 50 odsto među odraslima ima i dijabetes - dodao je dr Irvin.

Uprkos ovom istraživanju, ni samim naučnicima nije jasno zašto previše sna utiče na rizik od srčanog udara, ali dr Veter smatra da bi upravo predugo spavanje moglo biti jedan od ranih simptoma nekog zdravstvenog problema.

- Zato bi pri svakom pregledu lekari pacijentima trebalo da postavljaju pitanja u vezi sa snom, kako bi utvrdili ko od njih ima povećan rizik od kardiovaskularnih bolesti, a vrlo verovatno i od depresivnih stanja - objasnila je dr Veter.

bonus video:

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Džet set