U TOKU NEDELJE VEGAN, VIKENDOM ŠTA POŽELI! Ovako izgleda JELOVNIK Megan Markl!
Vojvotkinja od Saseksa, Megan Markl, svako jutro započinje mlakom vodom, sa malo limuna, a ne odriče se ni ugljenih hidrata
07.11.2022
08:25
freepik
Ljubav
Deca koju su rodile žene koje su konzumirale 50 mg kofeina svakog dana, bila su 2 cm manja od svojih vršnjaka, do osme godine.
Razultati su ostali isti čak i nakon prilagođavanja drugim faktorima, koji utiču na visinu deteta - uključujući starost njihove majke, status pušača i prihod.
Istraživači kažu da rezultati, na osnovu analize 2.500 dečaka i devojčica širom SAD, pokazuju da bi buduće majke trebalo da se u potpunosti uzdrže od kafe.
Smatra se da kofein sužava krvne sudove u materici i placenti, što bi moglo smanjiti dotok krvi u fetus i zastoj u rastu.
Studija je prva takve vrste koja koristi testove krvi za merenje unosa kofeina trudnicama, a ne ankete, koje su manje pouzdane.
Foto: Shutterstock
Rezultati su objavljeni u časopisu "Jama Network Open".
Istraživači sa Nacionalnog instituta za zdravlje dece i ljudski razvoj u Merilendu, pratili su decu rođenu između 2009. i 2013. godine do osme godine.
Parovi majka-dete regrutovani za studiju, podeljeni su u četiri grupe na osnovu količine kofeina koju je majka konzumirala tokom trudnoće.
Uzorci plazme su prikupljeni od svake majke tokom njihovog prvog i trećeg trimestra, da bi se procenilo koliko je kofeina majka pila.
Oni sa 25,4 nanograma po mililitru (ng/mL) ili manje kofeina detektovani u uzorcima plazme su smešteni u kvartil jedan.
Majke sa najvišim kvartilom imale su nivoe od 575,3 ng/mL ili više.
Istraživači napominju da bi bilo potrebno samo oko 50 mg kofeina dnevno da se osoba prebaci iz prvog u četvrtog kvartil.
Nakon što su pratili decu više od osam godina, istraživači su otkrili jasnu korelaciju između konzumiranja kofeina i visine.
Razlika je postala očigledna kada je dete bilo staro oko 20 meseci i samo se povećavala kako su starili.
Do sedme godine, razlika u visini između onih koji su konzumirali najmanje kofeina i onih koji su najviše pili bila je velika i iznosila je u proseku 1,5 cm.
Foto: pexels.com
Sve je to bilo nakon kontrole rase i obrazovanja majke, faktora koji takođe mogu uticati na visinu deteta u ranom životu.
Nije pronađena slična korelacija kada je u pitanju indeks telesne mase, što ukazuje da izlaganje kofeinu u materici nema uticaja na težinu tokom života.
Pišući u novinama, tim je rekao:
- Deca žena sa niskim izmerenim kofeinom tokom trudnoće, bila su niža od dece žena koje nisu konzumirale kofein tokom trudnoće, sa sve većim razlikama u visini, do osme godine. Ovi nalazi ukazuju na to da su male količine dnevne konzumacije kofeina majke, povezane sa nižim rastom kod njihovih potomaka.
Postoje ograničene informacije o tome zašto izlagači kofeina u materici i u ranom životu mogu inhibirati rast.
U studiji iz 2021., istraživači su otkrili da kofein uzrokuje ograničavanje krvnih sudova u materici i placenti, smanjujući dotok krvi u fetus.
To je dovelo do toga da bebe imaju nižu težinu pri rođenju, iako nisu utvrdile dugoročne efekte koje bi to moglo imati na njihov razvoj, navodi DailyMail.
BONUS VIDEO:
Vojvotkinja od Saseksa, Megan Markl, svako jutro započinje mlakom vodom, sa malo limuna, a ne odriče se ni ugljenih hidrata
07.11.2022
08:25
109. 08. 2026. u 14:49
209. 08. 2026. u 14:49
Tajkun Dragan Đilas, lider Stranke slobode i pravde (SSP) obrušio se na Srđana Milivojevića koji je na čelu Demokratske stranke.
09.08.2026
23:38
Lider "Srpskih suverenista" Vukša Dragović, koji je razotkrio NVO hidru u Srbiji objavivši detaljan spisak nevladinih organizacija i načine njihovog finansiranja najavio je novi korak.
09.08.2026
22:35
Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) stao je na izboru predsednika tog tela jer postoje određene grupe koje bi da ispunjavaju svoje ciljeve, a ne one koje su sadržane u zakonu, izjavio je danas član Saveta REM-a Miloš Garić i istakao da REM, kao i druga nezavisna tela te vrste, ne sme nikome da pripada.
09.08.2026
23:05
Predsednica Odbora za Kosovo i Metohiju u Narodnoj skupštini Republike Srbije i poslanica Srpske napredne stranke Danijela Nikolić oglasila se na društvenoj mreži "Iks" i žestoko odgovorila na besramne prozivke dežurnog đilasovca Borka Stefanovića!
09.08.2026
21:29
Predsednik SNSD-a Milorad Dodik ocenio je da političko Sarajevo najviše boli jedinstvo Srbije i Republike Srpske i poručio da to jedinstvo ne mogu sprečiti političke pretnje, podmetanja, zastave provokacije, ni mržnja koja se uporno reciklira iz istih političkih kuhinja.
09.08.2026
21:25
Više od 400 ljudi i helikopteri bore se sa vatrom u Deliblatskoj peščari. Suša drastično obara vodostaj Dunava, na snazi nadzor širom Srbije.
09.08.2026
19:35
Radar "Rain Alarm" zabeležio je razvoj olujnih oblaka na istoku Srbije. Jaki pljuskovi sa grmljavinom pogodili su okoline Zaječara i Pirota.
09.08.2026
15:41
Pucnjima iz prangija sa okolnih brda i intoniranjem saborske himne „Sa Ovčara i Kablara“ večeras u 18 časova u Guči je počeo 65. Dragačevski sabor trubača
09.08.2026
19:18
Situacija sa požarom u Deliblatskoj peščari je daleko bolja. Načelnik Luka Čaušić otkriva detalje borbe na terenu i stanje u ugroženim naseljima.
09.08.2026
15:54
Nova prilika za istraživanje misterioznog fenomena senki pruga stiže sa potpunim pomračenjem Sunca koje će biti vidljivo i iz Srbije.
09.08.2026
22:00
Beogradska policija uhapsila je državljanina Azerbejdžana R. G. (47) zbog sumnje da je izvršio krivično delo polno uznemiravanje.
09.08.2026
23:45
Preuzimanje kontrole nad kompletnim lancem proizvodnje i distribucije narkotika predstavlja jedan od trendova u delovanju kriminalnih grupa, ocenjuje kriminolog Ratomir Antonović, a to potvrđuje i slučaj ilegalne laboratorije kod Smedereva.
09.08.2026
21:00
M. A. (18) izbodena je sinoć, oko 1 sat iza ponoći, u Ulici Braće Krsmanovića, a za napad je osumnjičena devojčica (15).
09.08.2026
22:18
Porodično nasilje u mnogim slučajevima prethodi ubistvu a sam obrazac nasilja traje mesecima ili godinama, objašnjava psiholog Snežana Repac, povodom slučaja ubistva žene na Novom Beogradu.
09.08.2026
20:00
Maloletna devojčica (14) teško je povređena danas tokom treninga jahanja u jednom konjičkom klubu u blizini Surčina.
09.08.2026
20:35
F-16 presreli dva civilna aviona koji su ušli u zaštićeni vazdušni prostor tokom Trampovog boravka u Bedminsteru.
09.08.2026
23:13
Turski ministar spoljnih poslova Hakan Fidan izdao je novo pesimistično upozorenje o opasnim dimenzijama koje bi rat u Ukrajini mogao da poprimi.
09.08.2026
23:00
Otac nestale Sofije Kaver sumnja da je njegova ćerka namamljena ili prisiljena da napusti dom.
09.08.2026
22:30
Turska sprema Ukrajini veliki paket američkog oružja dugog dometa i artiljerijske municije, prema dokumentima dostavljenim Kongresu SAD.
09.08.2026
22:00
Pevačica Arijana Grande objavila je novi album "Petal", a kontroverze oko nje već su počele da uzburkavaju svetsku javnost.
06.08.2026
13:59
Nakon skandala sa zastavom takozvane države Kosovo, pevačica Kejti Peri se uputila u Crnu Goru, tačnije Kotor.
04.08.2026
22:19
Supruga čuvenog srpskog pisca Borislava Pekića, Ljiljana Pekić preminula je danas u 94. godini.
04.08.2026
14:14
Pop zvezda Kejti Peri tokom nastupa na festivalu u Prištini razvila je zastavu lažne države Kosovo i izazvala burne reakcije.
04.08.2026
12:38
Istaknuti srpski glumac Jovo Maksić je proteran sa ognjišta tokom operacije "Oluja" kojom je izvršeno etničko čišćenje Srba sa prostora Krajine, te je sad progovorio o najtežem periodu u životu.
03.08.2026
17:14
Pevačica Svetlana Ceca Ražnatović sletela je u Beograd iz Crne Gore, gde je prethodne večeri nastupala u jednom klubu iznad Budve.
09.08.2026
17:45
Sara Stojanović i Murat Asylguzhina, mladi par iz rijalitija "Elita 9", stavili su tačku na svoju vezu, a ona je to sada i javno potvrdila.
09.08.2026
22:52
Bokser Veljko Ražnatović sa suprugom Bogdanom i sinovima živi na relaciji Titel-Beograd, a sada je pokazao kako porodično uživaju u prirodi.
09.08.2026
22:21
Pevačica Mala Cana oglasila se na društvenoj mreži Instagram i potresnom porukom obavestila rodbinu, prijatelje i kolege da priprema četrdesetodnevni pomen Andrije Bajića, koji je preminuo 7. jula.
09.08.2026
21:47
Stajlinzi Jelene Karleuše gotovo svakodnevno pune rubrike šou-biza, a posebnu pažnju privlači njena raskošna kolekcija tašni, koja se može meriti sa garderoberima svetskih trendseterki.
09.08.2026
20:31
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.