Voće, povrće, integralne žitarice, pasulj, orasi i semenke su dobri izvori vlakana. Redovna konzumacija ovih namirnica može da vam pomogne ako imate probleme sa zatvorom.
Postoji razlog da proširite svoju listu namirnica sledeći put kada idete u kupovinu. Nova studija pokazuje da oni sa zatvorom mogu pronaći rešenje u ukusnom voću.
Nova studija iz The American Journal of Gastroenterologi otkrila je da jedenje dva kivija dnevno može povećati učestalost spontanog pražnjenja creva i smanjiti gastrointestinalni bol kod ljudi sa funkcionalnim zatvorom ili sindromom iritabilnog creva koji dominira konstipacijom (zatvor).
Foto: Shutterstock
Kivi
Kako jedenje kivija pomaže kod zatvora?
Studija je uporedila prednosti između konzumiranja šest grama dijetetskih vlakana putem dva ploda kivija bez kože i uzimanja doze od 7,5 grama psilijuma - dodatka koji se obično koristi za zatvor. Učesnici su uključivali zdrave kontrole i osobe sa zatvorom koje su imale funkcionalnu konstipaciju, sindrom iritabilnog creva ili kombinaciju.
Istraživači su otkrili da konzumiranje dva zelena kivija dnevno dovodi do klinički značajnog povećanja spontanog pražnjenja creva za učesnike sa zatvorom.
Gastrointestinalni (GI) simptomi su se takođe značajno poboljšali za sve grupe voća kivija.
Studija je takođe bila relativno mala, uključivala je ukupno 184 osobe, a nadovezuje se na ranija istraživanja o prednostima kivija kod zatvora.
Pregled iz 2018. iz European Journal of Nutrition pripisuje zdravstvene koristi kivija za zdravlje creva sposobnosti dijetalnih vlakana da zadržavaju vodu i prirodnog prisustva proteolitičkog enzima aktinida, koji doprinose lakšem varenju proteina u tankom crevu i želucu.
- U kombinaciji sa prethodnim kliničkim ispitivanjima zelenog kivija i novim fiziološkim podacima iz funkcionalnih studija, konzumacija dva ploda kivija može se bezbedno preporučiti kao efikasan tretman za opstipaciju kod onih sa funkcionalnim poremećajima GI koji će takođe obezbediti poboljšanja u simptomima udobnosti GI - odali su istraživači priznanje radu na kojem se ova studija temeljila.
Foto: Shutterstock
Kivi
Šta treba da znate o vlaknima?
Povećanje broja dokazanih metoda za smanjenje opstipacije može imati ogroman uticaj. Prema pregledu iz 2017. koji je objavio American Journal of Nursing, sindrom iritabilnog creva može izazvati nelagodnost u stomaku, nadimanje i retko, tri ili manje nedeljno, ili teško pražnjenje creva.
Prema pregledu JAMA iz 2021, ovaj sindrom pogađa oko 7 odsto do 16 odsto američke populacije i najčešći je kod žena i mladih ljudi. Nasuprot tome, funkcionalna konstipacija ne izaziva uvek bol u stomaku, ali izaziva otežano i retko pražnjenje creva.
Vlakna su očigledno ključni igrač u lečenju sindroma iritabilnog creva i funkcionalnog zatvora. Takođe pomažu u smanjenju holesterola i rizika od bolesti, kao što su rak debelog creva i dijabetes.
Koliko vlakana treba da konzumirate?
Preporučuje se da žene unose najmanje 25 do 28 grama vlakana dnevno, a muškarci najmanje 38 grama dnevno.
Voće, povrće, integralne žitarice, pasulj, orasi i semenke su dobri izvori vlakana. Da biste bili sigurni da ispunjavate svoj dnevni preporučeni cilj unosa, razmislite o uzimanju - kivija.
Razmislite o tome da pojedete malo kivija ako imate problema sa zatvorom. Redovna konzumacija ovog voća može doneti značajne koristi za smanjenje opstipacije. Dok prilagođavate svoju ishranu, proverite da li voće radi za vas. Ako ne volite kivi, probajte drugu hranu bogatu vlaknima ili dodatak vlaknima, kaže MBG.
Astrološke prognoze za februar najavljuju dobitak rođenima u znaku Bika, Strelca i Jarca, ali ne u igrama na sreću, već zahvaljujući dobrim poslovnim prilikama.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Astrološke prognoze za februar najavljuju dobitak rođenima u znaku Bika, Strelca i Jarca, ali ne u igrama na sreću, već zahvaljujući dobrim poslovnim prilikama.
Predstavnici Srpske liste obraćaju se danas medijima nakon zverskog prebijanja Nenad Rašković iz sela Dren od strane Kurtijevih krvožednika gde su pozvali EULEKS i KFOR da hitno reaguju!
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević otkrio je u prvom Kolegijumu da blokaderi nastavljaju sa vetiranjem - izbacujući sa blokaderske liste kandidate koje su sami predložili.
Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević otkrio je u prvom Kolegijumu da blokaderi nastavljaju sa vetiranjem - izbacujući sa blokaderske liste kandidate koje su sami predložili.
Hrvatski teror ne prestaje, pa su tako Srpkinju Nikolinu Bačkonju osudili na kaznu zatvora samo zato što je objavila fotografiju na društvenim mrežama svog sedmogodišnjeg deteta sa Badnjakom i podignuta tri prsta!
Eparhija raško-prizrenska navela je da je sa dubokom zabrinutošću, bolom i ogorčenjem primila potresno svedočenje Nenada Raškovića i zatražila hitnu, nezavisnu i delotvornu istragu nadležnog tužilaštva i policijskog inspektorata, uz neposredno praćenje Institucije ombudsmana i EULEKS-a.
Kada se dnevna vreva na Zlatiboru stiša, a poslednji zraci sunca polako nestanu iza planinskih vrhova, pogled se sa Tornika seli - pravo u nebo. Evo o čemu je reč.
Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je danas da se nastavlja borba sa gašenjem požara u Srbiji, pre svega u Deliblatskoj peščari i na Stolovima kod Kraljeva, i istakao da za sada nisu ugroženi ljudski životi i naselja.
Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Srbije apelovalo je danas na građane da budu oprezni zbog sve učestalije pojave krivičnih dela prevara putem telefonskih poziva, kao i da svaki sumnjivi slučaj bez odlaganja prijave policiji.
U ovom periodu u vazduhu su najzastupljeniji poleni korovskih biljaka, a polen ambrozije za sada se registruje u nižim koncentracijama, izjavila je danas Ana Ljubičić iz Agencije za zaštitu životne sredine.
Više javno tužilaštvo u Beogradu podiglo je optužnicu protiv Živorada Č. (35) zbog sumnje da je sa Vorihom I. (31) vrbovao maloletnicu i primoravao je na prostituciju.
U čačanskom naselju Ljubić danas je uhapšen vozač automobila marke "bmw x5", nakon što je, prema prvim informacijama sa terena, pokušao da pobegne policiji.
Policija u Kruševcu, brzom i efikasnom akcijom, rasvetlila je razbojništvo i uhapsila M. M. (23), M. O. (18) i A. K. (24) iz Crne Gore, zbog sumnje da su izvršili ovo krivično delo u saizvršilaštvu.
U velikoj i koordinisanoj akciji traganja i spasavanja u Velebitskom kanalu kod Senja došlo je do velikog obrta - jedna od četvoro nestalih mladih osoba, državljanka Portugalije, pronađena je živa i u dobrom stanju.
Španske vlasti upozorile su danas na povećan rizik od izbijanja požara večeras, kada se očekuje da će stotine hiljada ljudi krenuti ka brdima i plažama kako bi posmatrali potpuno pomračenje Sunca, dok su zbog izuzetno suve vegetacije uvedene dodatne mere opreza.
Iran i Sjedinjene Američke Države nisu razgovarali o produženju privremenog prekida vatre, jer Teheran smatra da sporazum nije ni stupio na snagu i da samim tim ne postoji period koji bi mogao da bude produžen, izjavio je danas visoki iranski zvaničnik za Rojters.
Lula Bregović, ćerka muzičara Gorana Bregovića, zarađuje 20 evra radeći manikir u svom domu u Parizu, dok njen otac ne zna šta će sa bogatstvom koje je stekao tokom karijere.
Pevač Mile Kitić nedavno je otvoreno progovorio o navodnoj aferi sa majkom Mace Diskrecije, kao i o višegodišnjim spekulacijama da je upravo on biološki otac starlete. S druge strane, starleta zahteva DNK test.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.