• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

17.06.2025

09:00

Stjuardese ne smeju u avion bez crvenog karmina? Nije zbog lepote, već zbog jednog pravila

Shutterstock

Putovanja

Stjuardese ne smeju u avion bez crvenog karmina? Nije zbog lepote, već zbog jednog pravila

Podeli vest

Iako deluje kao sitan detalj, crveni karmin za stjuardese nije stvar ukusa već strogo propisano pravilo koje nosi i praktičnu i psihološku ulogu u svakom letu, a i stvar je bezbednosti.

Avio - kompanije širom sveta imaju precizna pravila o izgledu kabinskog osoblja, a crveni karmin se nalazi visoko na toj listi.

Međutim, istina je mnogo složenija, i čak pomalo bizarna. Iza ove kozmetičke rutine stoji niz pravila koje propisuju avio-kompanije, a koja imaju više veze sa bezbednošću, imidžom i psihologijom nego sa modom.

Vidljivost u hitnim situacijama

Foto: Shutterstock

 

Jedan od najčešćih razloga zbog kojih se zahteva upadljiv ruž, a posebno crveni, jeste taj što je on vrlo vidljiv. U slučaju evakuacije, panike ili hitnog uputstva, putnici instinktivno prate lice članova posade.

Jasan kontrast na usnama omogućava da govor i pokreti usta budu lakše uočeni, čak i u slaboj vidljivosti ili prilikom buke.

Drugim rečima, crveni karmin pomaže stjuardesama da brže i efikasnije komuniciraju u kriznim situacijama.

Jedinstven i prepoznatljiv imidž brenda

Foto: Shutterstock

 

Avio-kompanije veoma vode računa o izgledu svog osoblja, a crveni ruž je postao deo njihove korporativne slike - gotovo kao deo uniforme.

Neke avio kompanije čak imaju strogo propisana pravila ne samo o boji karmina, već i o njegovom tonu i finišu. Ruž mora biti tačno određene nijanse i nanet besprekorno, jer se smatra delom identiteta kompanije.

Psihološki efekat crvene boje

Foto: pexels.com

 

Crvena boja na usnama takođe ima psihološku funkciju. U kulturološkom i podsvesnom smislu, crvena boja se povezuje sa autoritetom, samopouzdanjem, energijom i prisutnošću.

U trenutku kada se neko u crvenom ružu obrati putnicima, podsvest ih podseća da imaju posla sa osobom koja zna šta radi i koju treba slušati.

Standardizacija izgleda posade

Foto: Shutterstock

 

U mnogim kompanijama, izgled kabinske posade mora biti ujednačen, ne samo zbog brenda, već i kako bi se kod putnika stvorio utisak profesionalnosti, discipline i sigurnosti.

Uniforma, frizura, šminka - sve se mora uklapati u taj strogi standard. Ruž je samo jedan deo tog celokupnog, precizno definisanog vizuelnog identiteta.

Nisu sve avio-kompanije iste

Foto: Shutterstock

 

Zanimljivo je da se ova pravila ne primenjuju univerzalno. Dok neke avio-kompanije zahtevaju crveni karmin, druge dozvoljavaju neutralnije tonove ili potpuno bez šminke.

Na primer, neke zapadne kompanije u novije vreme dozvoljavaju stjuardesama i stjuardima više slobode kada je u pitanju lični izgled, uključujući i nošenje šminke ili ne.

Iako na prvi pogled deluje kao sitnica, crveni ruž kod stjuardesa ima višeslojno značenje.

To nije samo dekoracija, to je alat komunikacije, deo uniforme i sredstvo kojim se prenosi autoritet. A iznad svega, deo je dobro osmišljenog sistema kojim se gradi poverenje između osoblja i putnika, čak i kada se radi o samo jednoj nijansi na usnama.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Džet set