Izvor: Informer.rs

28.01.2024

Perje potiče od dinosaurusa? Način na koji su naučnici ovo otkrili će vas šokirati! (VIDEO)

Shutterstock

Zanimljivosti

Istraživači iz Južne Koreje koristili su do sada prvi put implementiran način istraživanja, kako bi utvrdili da li perje potiče od dinosaurusa i na koji način su im služila u svakodnevnom životu.

Naučnici su napravili mašinu kako bi mogli da testiraju svoje ideje o poreklu krila i repova kod ptica.

Pre prvog pernatog letenja, neki dinosaurusi su razvili pernate prednje udove i repove, ali su bili previše slabi da bi ovi predatori zavladali vazduhom.

Još se raspravlja šta je pokretalo njihovu evoluciju.

Stručnjaci za dinosauruse predložili su svakojake koristi od malih „protokrila“.

Spekuliše se da su mogla fukcionisati kao mreže za insekte, sprečavati bekstvo plena, omogućavati duge skokove i „jedrenje“, i pomagati u zagrevanju životinje i novorođenog potomstva.

Alternativna teorija je da su dinosaurusi koristili svoje pernate udove u pokušaju da zastraše plen i kako bi isterali insekte i drugi plen iz skrovišta.

Takvu strategiju, koju je predložio južnokorejski tim, sa velikim uspehom danas primenjuju severni drozd i velika trkačica.

Foto: Shutterstock

Kako bi testirali svoju teoriju, naučnici su postavili robo-dinosaurusa u blizinu skakavaca i učinili da izvede različite pokrete krilima i repom, koji su osmišljeni da liče na one koje bi klaudipteriks možda izvodio pre 124 miliona godina u periodu rane krede.

Istraživači kažu da su skakavci češće bežali kad robopt upotrebi svoja krila nego kad ih ne upotrebi.

Insekti su još češće bežali kad su na crna krila dodate bele trake i kad je robot upotrebljavao veliko repno perje.

Neki skakavci su odmah bežali kad bi robot prišao, ali mnogi bi se ukočili ili sakrili iza neke biljke spremajući se za beg.

Tada su vrlo dobro kamuflirani i ne mogu se lako primetiti kao prilikom naglog skoka.

Više o ovome pogledajte u videu:

Milićević u Kumanovu: Srbi su slobodarski, a ne genocidan narod
Politika

Milićević u Kumanovu: Srbi su slobodarski, a ne genocidan narod

Ministar bez portfelja Đorđe Milićević večeras je u Kumanovu prisustvovao obeležavanju 11. godišnjice Kulturno umetničkog društva „Srpski vez” gde je poručio da "Srbi nisu genocidan već slobodarski narod", kao i da istorijsko prijateljstvo srpskog i makedonskog naroda ne mogu da pokvare političari koji služe tuđim interesima a ne interesima svog naroda.

15.06.2024

Marko Đurić: Zahvaljujući beskompromisnoj politici koju sprovodi predsednik Vučić, institucije u Srbiji se obračunaju sa kriminalom i korupcijom
Politika

Što je odlučnija politika protiv kriminalaca i ubica, to su i snažniji otpori onih koji na sve načine pokušavaju da osujete i zaustave tu borbu, jer znaju da je na čelu nje Aleksandar Vučić, navodi se u saopštenju potpredsednika Glavnog odbora SNS Marka Đurića povodom objavljene "skaj" prepiske između kriminalnih vođa sa teritorije Balkana.

15.06.2024

Al' će da se jede! U nedelju, u Lipovac na gulaš!
Topola

Al' će da se jede! U nedelju, u Lipovac na gulaš!

U selu Lipovac kod Topole u nedelju, 16. juna održaće se druga Lipovačka gulašijada. Ideju za ovu manifestaciju dobili su ovdašnji meštani koji su gulašijadu prošle godine organizovali prvi put, a za sutra je najavljeno čak 50 ekipa!