AKO DOĐE DO RATA, BOLJE DA SE ODMAH PREDAMO! Pad hrvatskog MIG-a pokrenuo lavinu! Vojska u problemu, svi se smeju izjavi ministra odbrane, ovo je otišlo predaleko...

Ured predsjednika Republike Hrvatske / Marko Beljan

10:08 Balkan 0

Informer.rs/dnevno.hr | 08. 12. 2022.

"AKO DOĐE DO RATA, BOLJE DA SE ODMAH PREDAMO!" Pad hrvatskog MIG-a pokrenuo lavinu! Vojska u problemu, svi se smeju izjavi ministra odbrane, ovo je otišlo predaleko...

Kod Voćina nedaleko od Slatine u Hrvatskoj, u utorak poslepodne došlo je do velike avio nesreće

Vrlo brzo saznalo se da se srušio vojni avion MiG-21. Nakon velike potrage pronađena su oba pilota koji su se katapultirali i srećom preživeli, međutim, ovo nije prvi incident u koji su uključeni prastari MiG-ovi, konstatuje portal Dnevno.hr.

Tako je ponovno aktuelizovana rasprava o opremljenosti naše vojske.

Oprečni stavovi u vrhu

Kriminalistička vojna policija i glavni vojni istražitelj provešće istragu pada MiG-a dvoseda, rečeno je na MORH-ovoj konferenciji za novinare, gde su istakli da su piloti prijavili određene probleme u radu motora.

Nekoliko sati nakon pada, konferenciju za novinare održali su ministar odbrane Mario Banožić, načelnik Glavnog štaba Oružanih snaga RH admiral Robert Hranj i komandant Hrvatskog ratnog vazuhoplovstva brigadni general Mihael Križanec.

“Tokom redovne vežbe pao nam je avion. Pratile su se sve procedure sigurnosti. Samo pokazuje da je odluka o nabavci aviona bila potrebna i pravovremena”, rekao je Hranj.

S druge pak strane, ministar Banožić dao je izjavu koja je postala ‘viralna’ u javnom prostoru te mnogi nisu verovali da je poznati ‘Bane’ to stvarno rekao.

“Pad MiG-a je pokazao da je vojska spremna na izazovne zadaće“, rekao je ministar obrane. Osim što je prava sreća da su piloti uspeli da se katapultiraju i prežive, gotovo je nevverovatno da ministar u padu vojnog zrakoplova vidi nešto pozitivno.

U najmanju ruku neobičnu izjavu u sredu je dao šef Odbora za boranu Hrvatskog sabora Franko Vidović.

“Avioni zbog sile teže imaju tendenciju da padnu”, izjava je koja je takođe izazvala podsmeh i čuđenje građana na društvenim mrežama, ali i struke.

Bilo kako bilo, još se jednom pokazalo da su MIG-ovi odavno dotrajali i da, osim što treba odati poštovanje hrvatskim vojnim pilotima što njima uopšte upravljaju, vrlo riskantno njihovo dalje korištenje i opasno po živote pilota i građana ispod hrvatskog neba.

Previranja zbor Ukrajinaca

I pad vojnog aviona dogodio se u jeku najvećih previranja oko najavljene obuke ukrajinskih vojnika u Hrvatskoj, oko koje su najveće bitke vodili ministar odbrane Banožić i premijer i šef HDZ-a Andrej Plenković s jedne strane, protiv ‘bombardera s Pantovčaka’ predsednika Zorana Milanovića.

Premijer i Vlada napravili su manevar i kako bi zaobišli Milanovića i njegovu ovlast za takvu odluku sve prebacili na Hrvatski sabor gde se saborske zastupnike uskoro očekuje glasanje o tome hoće li se dopustiti obuka tuđe vojske na hrvatskom tlu.

Geopolitički stručnjak i analitičar Branimir Vidmarović izjavio je za Dnevno.hr da hrvatska vojska nije u stanju za obuku stranih vojnika jer "nismo ni u bajnom stanju unutar sopstvenih redova".

Printskrin Youtube

Pad MIG-a 21 pokrenuo veliku polemiku u Hrvatskoj

“Mi nismo važni kao Poljska, niti će Rusija ići nekog da napada. Druga stvar, je li to relevantno u sklopu solidarnosti NATO-a, verojatno jeste. Hoće li Hrvatska radikalno da promeni nešto u ukrajinskoj taktici, verovatno ne. Mi nemamo nekih posebnih znanja koje možemo da ponudimo Ukrajincima. Radi se o nečem simboličnom. Čini mi se s obzirom na to da se ipak radi o saradnji sa stranom državom koja nije članica NATO-a da bi to trebalo da iide na izglasavanje Sabora”, rekao je Vidmarović.

Stručnjak za bezbednost Željko Cvrtila kaže da je još letos upozorio da je vrlo opasna situacija u vrhu hrvatskih institucija misleći na predjednika i MORH:

“Stanje u regionu je konstantno vrlo napeto. Naša vojska je u vrlo lošoj situaciji, srećom da smo i te avione kupili. Pa ljudi nemaju osnovnu opremu. Ove svađe između predsednika i ministra plus premijera su jako, jako opasne. Da dođe do nekog sukoba pa nama bi bolje bilo da se odmah predamo. Da dođe do rata, Hrvatskoj bi bolje bilo da nas niko ne vodi i da se ljudi sami organizuju”, upozorio je ovaj stručnjak.

Hrvatsko ratno vazfuhoplovstvo je od 2010. do danas imalo sedam značajnijih nesreća sa svojim letelicama – od pada dva MIG-a kod Slunja 2010. pa do jučerašnje nesreće.

Najgora je situacija bila 2020. godine. U januaru je došlo do pada helikoptera Bell OH-58D Kiowa Warrior kod mesta Zablaće pri čemu su poginula dvojica pripadnika HRZ-a. Radi se majoru Marinu Klarinu i kapetanu Tomislavu Baturini. Četiri meseca nakon toga, kod Benkovca je pao školski avion Zlin 242 L, a, nažalost, živote su izgubili kapetan Marko Novković i poručnik Luka Jagatić.

PROČITAJTE JOŠ


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.