ODZVONILO DŽAMBO-DŽETOVIMA, KORONA IH DOTUKLA! Stotine aviona čekaju da budu razmontirani, NEKI SU STARI SAMO 6 GODINA!
Podeli vest
Šef Boinga Dejv Kalhun najavio je zaposlenima: S obzirom na trenutnu dinamiku tržišta i perspektive, 2022. obustavljamo proizvodnju 747
To je poslednja potvrda strmoglavog pada korišćenja dva najveća aviona putnička aviona, boinga 747, koji leti od 1970, i erbasa A380, koji se koristi od 2007.
Vlasti u Austriji pripremaju novi propis, kojim treba da bude izmenjena prethodna Uredba o zabrani letova iz SARS-COV-2 rizičnih područja za komercijalne letove, tako što će od 1. avgusta biti ukinuta zabrana sletanja i vazdušni saobraćaj za komercijalne letove biće ponovo uspostavljen na relaciji Srbija-Austrija
30.07.2020
19:00
Skoro istovremeno u bivšoj kolonijalnoj sili Velikoj Britaniji, preko noći, ali prilično tiho, Britiš ervejz je najavio skori kraj za boing 747, koji je zapravo bio planiran tek 2024. godine.
- To označava kraj 50-godišnje vladavine džambo džeta - napisao je "Fajnenšel tajms".
Većina od poslednjih britanskih džambo-džetova kojih ima 31 već je parkirano u Španiji, gde čekaju da budu razmontirani. A pre Britiš ervejza, lokalna konkurencija Virdžin Atlantik već je bila poslala svoje 747 u penziju, baš kao što je to u proleće učinio i KLM.
Lufthanza je sada najveći svetski operator 747. Najnoviji od 30 boinga 747 su u proseku stari šest godina, mada je nejasno koliko će se od jedanaest starijih aviona tipa 747-400 vratiti u saobraćaj.
Džambo-džetom će leteti samo još predsednici SAD
Boing 747 je prvi put poleteo 1969. godine, nekoliko meseci pre prvog sletanja na mesec. U svom poslednjem izdanju 747-8, još se gradi kao teretni avion. Čak i nakon završetka proizvodnje 2022. američka vlada će na kraju 2024. dobiti dva nova predsednička aviona er fors uan, preuređena na bazi 747-8.
Foto: domidizajn
Očigledno je - koronavirus bacio je vazdušni saobraćaj u najgoru krizu u istoriji koja traje više od jednog veka. Situacija će se normalizovati najranije 2024. očekuje industrijsko udruženje IATA. Čak i tada će verovatno manje ljudi leteti, a mnogi ne žele da kao ranije lete u avionu sa 400 ili više drugih putnika.
Erbas: Nada iz Arabije
Veliki mlaznjaci sa četiri motora, poput 747, ali i evropskog erbasa A380, koji je počeo da zamenjuje 747 pre nešto više od decenije, postali su previše skupi za avio-kompanije još pre krize i jedva su mogli da donose profit čak i bez virusa.
Foto: printscreen
Sada su popularni manji i znatno ekonomičniji mlaznjaci poslednje generacije - erbas A350 i boing 787 drimlajner.
U svakom slučaju, A 380, u kojeg su se polagale velike nade, izbačen je jz programa erbasa još pre korone. Obustavljanje proizvodnje je najavljeno za 2021. Bilans: Ukupno 242 dvospratna aviona dostavljena su za 15 avio-kompanija. Trenutno ih na redovnim linijima nude samo Emirejts koji ima jedanaest mašina i Čajna sautern sa pet.
Svi ostali avioni tog tipa, uključujući Lufthanzine, trenutno su parkirani u Španiji, Kaliforniji ili Australiji. Polazi se od toga da će tamo ostati godinama, i da će na kraju biti razmontirani. U svakom slučaju, to je predviđeno za celokupnu flotu Er Fransa, deset A380, od kojih je najnovija mašina stara samo šest godina. Takođe je malo verovatno da će neki od 14 Lufthanzinih A380 ponovo vinuti u vazduh.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vlasti u Austriji pripremaju novi propis, kojim treba da bude izmenjena prethodna Uredba o zabrani letova iz SARS-COV-2 rizičnih područja za komercijalne letove, tako što će od 1. avgusta biti ukinuta zabrana sletanja i vazdušni saobraćaj za komercijalne letove biće ponovo uspostavljen na relaciji Srbija-Austrija
Vrhovni javni tužilac Zagorka Dolovac, koja je otišla iz Srbije u utorak ujutru, dan nakon što je Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu odbio njene izveštaje o radu tužilaštva za period od 2020-2024. godine, vratila se posle četiri dana u Srbiju, i to sinoć nešto malo pre ponoći, saznaje Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Na naslovnoj strani "Hrvatskog tjednika" pojavila se skandalozna karikatura koja, čini se, prikazuje patrijarha SPC Porfirija sa krvavim nožem među zubima, uz poziv na veliki skup otpora "jugosrpskim fašistima".
Savet za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost podnosi krivičnu prijavu nadležnom javnom tužilaštvu protiv glavnog tužioca Javnog tužilaštva za organizovani kriminal Mladen Nenadića, zbog počinjenih krivičnih dela iz člana 360. Zakonika o krivičnom postupku kojim se sankcioniše ”kršenje zakona od strane sudije, javnog tužioca i njegovog zamenika”.
Blokaderska družina koja više od godinu dana uporno maltretira građane i remeti normalan rad institucija, nastavila je sa svojim besmislenim performansima. Ovoga puta u Novom Sadu.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Hotelski i smeštajni kapaciteti za novogodišnju noć širom Srbije su gotovo puni, međutim, jedna destinacija se tradicionalno ističe po broju rezervacija i još uvek niskim cenama, a to je Vrnjačka banja.
Sve više roditelja svakog dana dovozi decu u školu, što je pomodarstvo, tvrde korsnici društvenih mreža. Upravo ova tema zapalila je internet, jer mnogi tvrde da je to nekada bio blam, a danas trend sa Zapada.
Povodom aktuelnih sankcija Naftnoj industriji Srbije oglasio se i generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović i otkrio da je trenutna situacija prilika da se rafinerija u Pančevu vrati u srpske ruke!
Studentski centar Novi Sad juče je objavio preliminarnu listu za smeštaj studenata starijih godina u studentskim domovima u Novom Sadu, Somboru i Zrenjaninu, a konačna lista biće objavljena 15. decembra.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Danas se navršava pet godina od smrti Džeja Ramadanovskog, a njegova porodica i najbliži okupili su se ispred njegove večne kuće u Aleji zaslužnih građana
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar