TAJNE LINIJE MOSKOVSKOG METROA! U njemu se krije i Staljinov bunker koji ima više od trideset kilometara /foto/
Podeli vest
Stanovnici Moskve svakodnevno koriste metro, biti ispod zemlje je za njih sasvim običan događaj, ali postoji i druga strana metroa o kojoj se malo zna
Inženjeri su osim projektovanja trasa po kojima će ići metro radili i na tajnim projektima. Tokom izgradnje druge linije metroa, otvorene 1937-1938. godine, postojao je projekat stanica "Sovjetska", koja je bila između stanica "Trg Sverdlova" („Teatraljna“) i „Majakovska“.
I tako se Nadeždin život pretvorio u pakao koji je trajao. Prema navodima Nađine bliske prijateljice Poline Žemčužine, periodi napetosti bili su sve češći i duži
Izgradnja tunela na Arbatsko-Pokrovskoj liniji je počela pre rata, to je bila veza između Kremlja i Staljinovih bunkera. Pretpostavljalo se da će biti sagrađen stadion, ispod koga će opremiti bunker za Staljina sa izlazom na tribine.
Sagrađena su dva tunela za automobile, jedan ka Kremlju i drugi ka stanici metro „Sakoljnjiki“. Od stanice „Izmailovski park“ takođe postoji put ka bunkeru. Sličan bunker od 37 kilometara je sagrađen i ispod Staljinove vikendice u Kuncevu.
Tokom bombardovanja Moskve u julu 1941. godine metro je korišćen kao sklonište. Stanjin je naredio da mu se napravi sklonište u Kuncevu na dubini od 15 metara.
Zbog veće sigurnosti plafoni su bili od gvožđa. Ulaz u bunker je neprimetan, obična vrata sa šifrom i stepenice. Staljin nije silazio stepenicama on se spuštao liftom. Lift je povezivao Staljinovu vikendicu sa bunkerom. Unutrašnjost bunkera je bila raskošna, zidovi su bili od mermera, parket, zidovi kancelarije od hrasta, a u sredini sto.
Od metro stanice „Trg revolucije“ do „Kijevske“ je 5. aprila 1953. godine puštena tajna trasa na velikoj dubini, koja je sagrađena za dve godine. Zatim je napravljen tunel od stanice „Kijevska“ do „Parka pobede“.
Prvi put je tajna metro linija otkrivena tek 1980-ih. Prva objava u medijima datira od 1992. godine u listu „Argumenti i fakti“.
Tema „tajne“ linije metroa je od 1992. godine bila razmatrana i u časopisu „Oganjok" koji joj je dao naziv „Metro-2“.
„Metro-2“ ili „D6“
Tajnu liniju „Metro-2“ su u sovjetsko vreme nazivali D6. Ovoj temi su posvećeni mnogi tekstovi, koji su uticali na legende o metrou. Priče na ovu temu su prekinute 1993. godine. Ne postoje zvanično potvrđene informacije o prisustvu „Metroa-2“ i nema tajnih šema metroa. Aretimi Lebedev je uspeo da prikupi nformacije i napravi približnu šemu „Metroa-2“.
Prva linija
Počela je da se koristi 1967. godine sa dužinom od 27 kilometara. Njene stanice su bile: Kremlj - Biblioteka Leljina – Akademija FSB – Akademija Glavni štab – Ramenki (podzemni grad sa 15.000 stanovnika) – Solncevo – Aerodrom Vnukovo -2.
U knjizi „Moskovski metropoliten“ iz 1954. godine se piše o petoj liniji metroa. Nejasna situacija je bila sa metro stanicom „Fruzenska“, jer su se stanice „Fruzenska“ i „Sportivna“ nalazile gde je i planirano, ali podzemni deo nije bio izgrađen. Sada je tamo stanica „Varabjove gore“.
„Univerzitet“ je planirano da se izgradi pored glavne zgrade Moskovskog državnog univerziteta, ali je 1950. godine drugačije odlučeno. Tunel između metro stanice „Sportivna“ i „Univerzitet“ spaja tunel sa leve strane, koji ima veliku nizbrdicu i završava se vratima. Ova vrata se smatraju jedinim kojima se spaja moskovski metro i „Metro-2“.
Tokom 2014. godine je pronađena i metro stanica „Troparevo“ i u njenoj blizini ventilacioni šahtovi. Akademija Glavnog štaba je imala pet spratova, ali većina je ispod zemlje. Veruje se da su šahtovi zapravo služili za ulazak u „Metro-2“. Postoje priče da su 1980.-ih tu liniju produžili do tadašnjeg vladinog aerodroma Vnukovo-2.
U Podmoskovlju u gradu Odincovo je 1987. godine sagranjen kompleks zgrada „Nove kuće“ za radnike koji su gradili tajnu liniju metroa.
Počela je da se koristi 1987 godine, dužine od 60 kilometara sa stanicama: Kremlj, zatim dalje ide južno paralelno sa Varšavskim autoputem, do pansionata Bor, gde se nalazi rezervni punkt Glavnog štaba. Postoji i verzija, da je vladina linija metroa bila još duža. Pretpostavlja se da je baza izgradnje bila kod muzeja Caricino.
Treća linija
Koristila se od 1987. godine, dužine od 25 kilometara sa stanicama: Kremlj – Lubjanka – Mjasnicka, 33 (štab protivvazduhoplovne odbrane). Linija dalje ide autoputem Entuzijasta i preko Izmailovskog parka, moguće je da ima izlaz kod stanice „Krasnih varot“.
Četvrta linija
Najzagonetnija je četvrta linija „Metroa-2“. O njoj skoro da nema informacija. Najverovatnije počinje u rejonu metro stanice „Smolenska“, preko „Parka pobede“ i u bunker do Barvihe.
Zašto je potreban „Metro-2“?
„Metro-2“ je, navodno, kontrolisao KGB (pododeljenje 15, pod zemljom), a posle raspada SSSR-a kontroliše ga FSB. Čitav sistem linija metroa je dublji od „Parka pobede“ (dubina ove stanice metroa je 80 metara). Ukupna dužina linija je 150 kilometara.
Osnovna funkcija mu je da se njime evakuiši predstavnici vlasti u slučaju atomskog napada. „Metro-2“ se koristi za prevoz tereta i osoblja u mirnodopsko vreme.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Miro
pre 4 godine
A Elizabeta jel ona koristi metro ili su je preoarilali?
I tako se Nadeždin život pretvorio u pakao koji je trajao. Prema navodima Nađine bliske prijateljice Poline Žemčužine, periodi napetosti bili su sve češći i duži
Indijska kompanija Reliance Industries, vlasnik najvećeg rafinerijskog kompleksa na planeti, obnovila je kupovinu ruske sirove nafte nakon kratkog zastoja.
Direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Petar Petković izjavio je danas da su izbori za prištinski parlament koji se održavaju 28. decembra od presudnog značaja za opstanak srpskog naroda na Kosovu i Metohiji i pozvao sve Srbe da podrže Srpsku listu.
Danica Vučenić, udarna pesnica tajkunske, antisrpske televizije N1 koja već duže od godinu dana otvoreno podržava rušenje Srbije na ulicama, sada je u programu uživo patosirala blokadere.
Ministar pravde Nenad Vujić oglasio se povodom postupanja predsednika Visokog saveta tužilaštva (VST) Branka Stamenkovića, istakavši kako to predstavlja otvoreno kršenje Zakona i Poslovnika o radu VST i nedopustiv čin institucionalne samovolje.
Udruženja za zaštitu potrošača već godinama upozoravaju na prevare u turizmu, ali turističke agencije i dalje nesmetano posluju, ostavljajući putnike bez novca, ali i onoga što je najvažnije, a to je zaštita.
Novo istraživanje naglašava da se Antarktik ne topi samo odozgo, pod uticajem zagrevanja atmosfere, već i odozdo, u kontaktu sa toplom dubokom morskom vodom.
Članovi Vlade saglasili su se na današnjoj sednici, da do kraja 2025. godine i u 2026. godini direktori zdravstenih ustanova, u kojima se sprovode poslovi u cilju smanjenja liste čekanja, donesu odluku o preraspodeli radnog vremena.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave saobraćajne policije, danas oko 15 časova, na državnom putu Beograd - Čačak, presretačem su zaustavili pedesetčetvorogodišnjeg R.M. koji je vozilom "pežo 206" za samo dva minuta u više navrata izvršio preticanje ukupno šest vozila preko uzdužne neisprekidane linije čineći prekršaj nasilničke vožnje, a zatim se kretao brzinom od 107 kilometara na čas, na delu puta gde je ograničenje brzine 60 kilometara na čas.
Na deonici zlatiborske magistrale, u ataru sela Draglica, večeras je došlo do saobraćajne nezgode, u kojoj su, prema našim saznanjima, učestvovala dva automobila.
Supruga holivudske legende Brusa Vilisa, Ema Heming Vilis, objavila je potresan tekst o tome kako njihova porodica dočekuje praznike nakon teške dijagnoze glumca.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar