Autor: Informer.rs/ria.ru

23.11.2021

KORONA SE U OVOJ ZEMLJI SAMOUNIŠTILA?! Naučnici izneli neverovatnu teoriju nakon drastičnog pada broja obolelih, ali, to nije kraj...

Delta soj koronavirusa koji cirkuliše u Japanu akumulirao je previše mutacija u jednom od svojih nestrukturnih proteina, što ga je vremenom moglo lišiti sposobnosti da se „popravi“, pa je na taj način sam sebe doveo skoro do „samouništenja“, navodi grupa naučnika sa Nacionalnog instituta za genetiku i Univerziteta Nigata u Japanu

"Delta varijanta korona virusa u Japanu se prenosila velikom brzinom i potisnula druge varijante. Ali kako su se u njoj nakupile mutacije, verujemo da je virus postao "neispravan" i nesposoban da pravi sopstvene kopije. S obzirom na činjenicu da broj novozaraženih ne raste, verujemo da se u nekom trenutku, kroz ove mutacije, usmerio direktno na put prirodnog samouništenja", objasnio je šef istraživačkog tima, profesor Itsuro Inou u intervjuu za Japan Tajms.

Prema naučnicima, značajan deo promena u delta soju desio se u nestrukturnom proteinu nsp14, koji je odgovoran za sposobnost SARS-CoV-2 da „ispravi” postojeće greške i nedostatke.

„Da je virus“ živ i zdrav, „sigurno bi došlo do povećanja broja novih slučajeva, jer nošenje maski i vakcinacija ne mogu uvek sprečiti infekciju čak i nakon pune vakcinacije“, rekao je on.

Drugi japanski naučnik, profesor Medicinskog fakulteta Univerziteta Šimane Takeši Urano, u odgovoru na zahtev da prokomentariše otkriće Inoueovog tima, rekao je da protein nsp14 zaista ima „izuzetno važnu funkciju zaštite od uništenja“.

„Studije su pokazale da virus sa oštećenim proteinom nsp14 značajno gubi sposobnost reprodukcije, tako da to može biti jedan od faktora iza naglog pada broja novih infekcija“, rekao je on i dodao da „bi reagens koji može da ukroti ovaj protein mogao biti potencijalni lek."

Foto: Reuters

Prema rečima profesora Inoua, sličan nagli pad broja novih infekcija može se desiti i u drugim zemljama. Istovremeno je upozorio da bi „samouništenje“ delta varijante koronavirusa u zemlji moglo dovesti do prodora drugih vrsta SARS-CoV-2.

"Drugi sojevi su se infiltrirali malo po malo, ali delta soj ih je sputavao. A kada nema ničega što bi zaštitilo granicu, postoji šansa da se novi sojevi ukorene, jer samo vakcinacija nije rešenje problema", dodao je naučnik.

Japan je do 21. novembra identifikovao 1.726.830 zaraženih od početka pandemije. U zemlji je potpuno vakcinisano 75,7% stanovništva, a broj novih slučajeva je u ponedeljak bio 143.

Sara Ćirković šampionka Evrope!
Ostali sportovi

Sara Ćirković šampionka Evrope!

Kakav uspeh za srpski sport! Mlada srpska bokserka Sara Ćirković (19) osvojila je titulu šampiona Evrope, pošto je u finalu šampionata u Beogradu, u kategoriji do 54 kg, ubedljivo savladala Rumunku Lakramioaru Perijok.

27.04.2024