Američka mornarica pokušava da nađe i izvuče olupinu najnovijeg lovačkog aviona F-35C sa dna Južnog kineskog mora, gde se srušio prilikom sletanja na nosač aviona. Amerikanci su u strahu da bi Kina mogla da se prva dokopa olupine i tako razotkrije tajnu tehnologiju ove letelice
28.01.2022
12:31
Verzija skupocenog američkog aviona F-35 sa oznakom C namenjena je dejstvu sa nosača aviona, a debitovali su na krstarenju u Pacifiku. Za jednog od njih taj debi neslavno se završio u Južnom kineskom moru, pošto je udario u palubu i pao u more, najverovatnije posle greške pilota, ali uočeni su i znaci habanja posle dužeg boravka na moru, i to na jednom od veoma važnih delova, materijalu koji upija radarske zrake (RAM) piše „Vor zoun“ magazina „Drajv“.
Fotografije koje su se pojavile na sajtu Pentagona za distribuciju vizuelnog sadržaja (DVIDS) prikazuju eskadrilu F-35C na nosaču aviona „Karl Vinson“ (CVN 70), a nastale su dok je on bio u Filipinskom moru.
Za razliku od svoje „braće“ u regularnoj avijaciji, F-35 koji se koristi u mornarici bio je prekriven crveno-braon prugama i mrljama preko većeg dela gornjih površina trupa, krila i repa.
Problemi sa korozijom nisu nepoznati u mornarici, ali za razliku od brodova ili starijih verzija aviona, kod F-35 situacija je kompleksna. Rđa napada metale koji u sebi imaju gvožđe, a telo ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, pa mu korozija ne smeta. Međutim, njegov RAM, čiji je sastav tajna, očigledno u sebi ima gvožđa jer pokazuje znake zamora posle izloženosti teškim uslovima u okruženju slane vode.
Iako pojava ovakvih znakova zamora posle šest meseci na moru ne mora da utiče na telo aviona, pa čak ni na njegove karakteristike nevidljivosti, na osnovu primera drugih stelt aviona mogu se izvući neki zaključci. Tako je poznato da je kod B-2 ili F-22 stelt tehnologija vremenom gubila svojstva, pa su oni išli na povremeni remont. Takođe, poznato je i da visoka vlažnost i toplota ubrzavaju gubitak stelt svojstava, piše „Vor zoun“.
Izdržljivost „nevidljive kože“ aviona F-35C bilo je jedno od pitanja u pripremi njegove operativne upotrebe. Naime, remont aviona u avio-bazi na zemlji je nešto potpuno drugačije od sličnih zahvata na moru, gde nisu uvek dostupni rezervni delovi, specijalni alati i stručnjaci.
Čak i najizdržljiviji avioni pokazaće znake korozije posle dužeg perioda na moru, izloženi stalnom prskanju slane vode, izduvnim gasovima, uljima i drugim tečnostima, ali korišćenje stelt aviona pete generacije na nosačima aviona poseban je izazov, navodi „Vor zoun“.
Pre nego što je F-35C započeo karijeru na nosačima aviona, njegov proizvođač „Lokid Martin“ naveo je da testovi pokazuju kako ni posle 600 letačkih sati nije bilo slabljenja stelt efekata.
Međutim, iskustva iz upotrebe u kopnenoj avijaciji pokazuju da je održavanje tog nevidljivog aviona često veoma zahtevno. Tako je objašnjeno da na tom avionu postoji nekoliko panela koji pri održavanju često moraju da se pomeraju ili otvaraju, kao i 5.000 „pričvršćivača“ koji ih drže. Ukoliko se nešto od toga istroši, postoji rizik od limitiranja stelt tehnologije, saopšteno je iz američkog vazduhoplovstva.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Američka mornarica pokušava da nađe i izvuče olupinu najnovijeg lovačkog aviona F-35C sa dna Južnog kineskog mora, gde se srušio prilikom sletanja na nosač aviona. Amerikanci su u strahu da bi Kina mogla da se prva dokopa olupine i tako razotkrije tajnu tehnologiju ove letelice
Ilon Mask, najbogatiji čovek sveta i jedan od ključnih ljudi Trampove Bele kuće, intenzivno se bavi politikom u Nemačkoj, što se delu tamošnje javnosti ne sviđa.
"Bosanski lonac“ koji već godinama potmulo vri mogao bi u narednim nedeljama da se približi tački eksplozije sa nesagledivim posledicama po BiH, Republiku Srpsku, Srbiju, ali i čitavo naše podneblje.
U četvrtak uveče Dragan Đilas i Marinika Tepić, shvatajući da Đilasov rejting propada brzinom svetlosti i svesni da narod ne želi da podrži njeno ludovanje na ulici, dolaze na “genijalnu ideju”: da napadnu omladince SNS koji su obavljali redovne stranačke aktivnosti, lepili plakate, a da onda celu stvar predstave kao napad na mučenog Dragana, kako bi ga predstavili kao žrtvu.
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se krucijalnim geopolitičkim temama, fokusirajući se na rusko-ukrajinski sukob, krucijalne promene na globalnom nivou nakon inauguracije Donalda Trampa, ali i nove sukobe sa kojima se može suočiti svet u budućnosti.
Prodaja pirotehnike osobama mlađim od 18 godina je strogo zabranjena, a kazne za narušavanje javnog reda korišćenjem pirotehničkih sredstava dostižu i do 100.000 dinara, upozorava Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije.
Veseli Deda Mraz u Beloj Palanci zaštitni je znak ove varošice. Zovu ga Disko a njegova želja je da prestanu svi ratovi na svetu! Disko sa sobom svuda nosi zastavu Srbije!
Kažu da se prava ljubav jednom desi i da za nju granice ne postoje. Upravo sve te granice sa lakoćom je prešao Turčin Junus Emre Dogan (24) iz Alanje, koji je krenuo za svojom devojkom Milenom iz Beograda.
Prema izveštaju iz službe Hitne pomoći, u saobraćajnoj nezgodi koja se protekle noći dogodila u Bloku 61, kod mesne zajednice "Kozara", povređen je muškarac (38), koji je prevezen u Urgentni centar.
Porodica iz Novog Pazara, čiji članovi imaju od 7 do 47 godina, uhapšena je u Nemačkoj zbog sumnje da su opljačkali parfimeriju u centru Štutgarta, u poznatoj trgovačkoj ulici Kenigštrase.
Na internom odeljenju Kantonalne bolnice Zenica jutros je 67-godišnji pacijent H.F. zadobio teške telesne povrede nakon pada sa drugog sprata, nakon čega je preminuo.
U noći između subote i nedelje u Aranđelovcu za sada nepoznati počinioci naneli su više ubodnih rana mladiću iz Beograda koji se nalazio u svom automobilu.
GHB poznatija kao "droga za silovanje" postala je goruća tema u medijima nakon vesti da je pripadnik Žandarmerije uhapšen zbog sumnje da ju je prodavao. Mnogo se pitaju koliko je opasna, koliko je zastupljena kod nas, ali i kakvo dejstvo proizvodi kod ljudi.
Svake godine ista priča, kada Nikola Jokić preuzme pol poziciju u trci za MVP titulu kreće hajka na njega: ne zna da igra odbrani, igra samo za poene, ugojio se...
Nik Kirjos se posle dve godine pauze zbog povrede vratio na teren, pa priznao da je mrzeo Rafaela Nadala i napao Nikolasa Mua, koji ga je kritikovao zbog Janika Sinera.
Za mnoge ljude prvi deo jutra je posezanje za kutijom maramica. Zašto se mnogi od nas bude sa začepljenim nosom, čak i kada nismo bolesni? Postoji nekoliko objašnjenja za rinitis, a neka od njih će vas iznenaditi.
Poznata glumica Sara Džesika Parker vešto uspeva da se sakrije od znatiželjnih pogleda i fanova. Umotana u udobnu kapu i zimsku jaknu, uhvaćena je u božićnoj kupovini u Vest Vilidžu u Njujorku.
Pre šest godina, 54-godišnja Jara Tiba nestala je dok je okopavala svoju baštu na ostrvu Muna u Indoneziji i doživela jezivu sudbinu, da je proguta piton.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.