• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs/Sputnjik

01.02.2022

18:47

I OVO JE PONOS AMERIKE! F-35 RĐA POJELA! ŠOK SNIMAK SA NOSAČA AVIONA "KARL VILSON"! I vi bi sa njima na Putinove suhoje i migove?!

Foto DVIDS USN Specialist 3rd Class Jeff D. Kempton

Vesti

I OVO JE PONOS AMERIKE! F-35 RĐA POJELA! ŠOK SNIMAK SA NOSAČA AVIONA "KARL VILSON"! I vi bi sa njima na Putinove suhoje i migove?!

Podeli vest

Najmoderniji američki avion, nevidljivi F-35, suočava se sa novim problemom - korozijom

Slike snimljene na nosaču aviona pokazuju da je površinski stelt sloj prekriven mestimičnim braon i crvenkastim mrljama rđe.

Verzija skupocenog američkog aviona F-35 sa oznakom C namenjena je dejstvu sa nosača aviona, a debitovali su na krstarenju u Pacifiku. Za jednog od njih taj debi neslavno se završio u Južnom kineskom moru, pošto je udario u palubu i pao u more, najverovatnije posle greške pilota, ali uočeni su i znaci habanja posle dužeg boravka na moru, i to na jednom od veoma važnih delova, materijalu koji upija radarske zrake (RAM) piše „Vor zoun“ magazina „Drajv“.

Fotografije koje su se pojavile na sajtu Pentagona za distribuciju vizuelnog sadržaja (DVIDS) prikazuju eskadrilu F-35C na nosaču aviona „Karl Vinson“ (CVN 70), a nastale su dok je on bio u Filipinskom moru.

Foto: Foto DVIDS USN Specialist 3rd Class Jeff D. Kempton

Za razliku od svoje „braće“ u regularnoj avijaciji, F-35 koji se koristi u mornarici bio je prekriven crveno-braon prugama i mrljama preko većeg dela gornjih površina trupa, krila i repa.

Problemi sa korozijom nisu nepoznati u mornarici, ali za razliku od brodova ili starijih verzija aviona, kod F-35 situacija je kompleksna. Rđa napada metale koji u sebi imaju gvožđe, a telo ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, pa mu korozija ne smeta. Međutim, njegov RAM, čiji je sastav tajna, očigledno u sebi ima gvožđa jer pokazuje znake zamora posle izloženosti teškim uslovima u okruženju slane vode.

Iako pojava ovakvih znakova zamora posle šest meseci na moru ne mora da utiče na telo aviona, pa čak ni na njegove karakteristike nevidljivosti, na osnovu primera drugih stelt aviona mogu se izvući neki zaključci. Tako je poznato da je kod B-2 ili F-22 stelt tehnologija vremenom gubila svojstva, pa su oni išli na povremeni remont. Takođe, poznato je i da visoka vlažnost i toplota ubrzavaju gubitak stelt svojstava, piše „Vor zoun“.

Foto: Foto DVIDS USN Specialist 3rd Class Jeff D. Kempton

Izdržljivost „nevidljive kože“ aviona F-35C bilo je jedno od pitanja u pripremi njegove operativne upotrebe. Naime, remont aviona u avio-bazi na zemlji je nešto potpuno drugačije od sličnih zahvata na moru, gde nisu uvek dostupni rezervni delovi, specijalni alati i stručnjaci.

Čak i najizdržljiviji avioni pokazaće znake korozije posle dužeg perioda na moru, izloženi stalnom prskanju slane vode, izduvnim gasovima, uljima i drugim tečnostima, ali korišćenje stelt aviona pete generacije na nosačima aviona poseban je izazov, navodi „Vor zoun“.

Pre nego što je F-35C započeo karijeru na nosačima aviona, njegov proizvođač „Lokid Martin“ naveo je da testovi pokazuju kako ni posle 600 letačkih sati nije bilo slabljenja stelt efekata.

Međutim, iskustva iz upotrebe u kopnenoj avijaciji pokazuju da je održavanje tog nevidljivog aviona često veoma zahtevno. Tako je objašnjeno da na tom avionu postoji nekoliko panela koji pri održavanju često moraju da se pomeraju ili otvaraju, kao i 5.000 „pričvršćivača“ koji ih drže. Ukoliko se nešto od toga istroši, postoji rizik od limitiranja stelt tehnologije, saopšteno je iz američkog vazduhoplovstva.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set