• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs/Sputnjik

05.02.2022

13:04

BORBA za FEJSBUK! Mark Zakerberg razmišlja KAKO DA ODGOVORI na pritisak konkurencije i sve veći negativan imidž KOMPANIJE!

Reuters

Vesti

BORBA za FEJSBUK! Mark Zakerberg razmišlja KAKO DA ODGOVORI na pritisak konkurencije i sve veći negativan imidž KOMPANIJE!

Podeli vest

Iako je pretrpela gubitak od više od 200 milijardi dolara, što je upalilo „crvenu lampicu“ kod njenog rukovodstva, kompanija „Meta“ je daleko od propasti

Tehnološki mogul Mark Zakerberg izgubio je u četvrtak 29 milijardi dolara u neto vrednosti, čime se njegovo bogatstvo smanjilo na 85 milijardi dolara, pošto su akcije kompanije „Meta“, koju je osnovao i u kojoj ima udeo od oko 12,8 odsto, zabeležile rekordan jednodnevni pad od 26 odsto, koji je izbrisao više od 200 milijardi dolara. To je najveći gubitak kompanije u jednom danu od njenog izlaska na Volstrit 2012. godine.

Nagli pad su prouzrokovala tri faktora. Prvi je razočaravajuća prognoza da će stopa rasta prihoda biti između tri i 10 odsto za tekući kvartal, što bi bila najniža stopa rasta te kompanije otkako je na berzi. Drugi je smanjenje dnevnog broja korisnika „Fejsbuka“ sa 1,930 milijardi na 1,929 milijardi, prvo za proteklih 18 godina. Treći je jaka konkurencija, koja se ogleda pre svega u platformi za kratke video-snimke „Tiktok“.

Crvena lampica

Iako „Metin“ gubitak sada važi za najveći pad vrednosti neke kompanije u istoriji Njujorške berze, to ne znači da se tehnološki gigant raspada, kompanija i dalje raste, ali ukazuje na promenu u interesovanju ljudi za usluge te firme. Zato se kod njenih rukovodilaca upalila „crvena lampica“, kako bi preduzeli korake da poslovanje vrate na „stare staze“, predočava broker kompanije „Momentum sekjuritiz“ Nenad Gujaničić.

Foto: Reuters

„Po prvi put je na kvartalnom nivou došlo do pada broja korisnika, ali to se u bliskoj budućnosti moglo očekivati, s obzirom na to da imaju blizu dve milijarde korisnika, što je manje-više 30 odsto svetske populacije. Jednostavno, to nije moglo da ide u nedogled. Budućnost kompanije je manje-više dobra. Koliko će biti dobra, zavisi pre svega od toga kako će uspeti da unovči nove projekte. Jedan od tih projekata je metaverzum, stvaranje virtuelne realnosti u koju kompanija dosta ulaže“, napominje on.

„’Fejsbuk‘ je poznat po ne baš dobroj praksi, pa je nekoliko puta bio u centru skandala, poput onog sa ’Kembridž analitikom‘, preko zloupotrebe podataka, lošeg imidža u društvu, negativnih pojava koje imaju pre svega mladi korisnici... Kompanija ima velik broj korisnika, samim tim ogromnu količinu podataka, koji su proteklih godina u fokusu, pa regulatori, pre svega u Americi, nastoje da smanje zloupotrebe tih podataka“, podseća on.

Tiktok

Kada je obavešten o gubitku, Zakerberg se sastao sa zaposlenima i od njih zatražio da se usredsrede na video-sadržaje, jer se „Meta“ suočava sa jakom konkurencijom, prvenstveno „Tiktokom“. Bankarski analitičar Nenad Biga napominje da je „Tiktok“ postao popularan među mladima zbog lakog korišćenja i mogućnosti pregleda sadržaja bez naloga.

Foto: Reuters


„Definitivno ne vidim ograničenje rasta i uticaja na celo ’parče kolača‘. Deluje mi da je ’Fejsbuk‘ uložio svu energiju u ’Metu‘ i da tiho napušta sadašnji vid interakcije korisnika sa okolinom. Možda će s napretkom tehnologije ta vizija ’Mete‘ i njenog pozicioniranja među ljudima omogućiti alternativnu stvarnost koju će korisnici rado prihvatiti. Ostaje nam da vidimo“, rezonuje on.

Gujaničić predočava da je to prvi put da se „Meta“ suočava s ozbiljnim udarom konkurencije, jer su video-sadržaji s „Tiktoka“ postali vrlo popularni, dok je „Fejsbuk“ zaostao sa svojim sličnim projektom „rils“, zbog čega mora da povuče poteze kojima bi povratio korisnike.


„Naravno, dešava se da tržišni lideri krenu stranputicom, čak i da propadnu, ali mislim da, za sada, tu nema realne opasnosti, a videćemo već posle nekoliko kvartala da li je kompanija uspela da izađe iz ove krize rasta, jer se sve te velike kompanije pre ili kasnije suoče s krizom rasta, zato što je mnogo lakše rasti na malim brojevima, dok je mnogo teže na velikim. Mnogo je lakše skočiti sa milion evra prihoda na pet, nego sa 10 milijardi na 50“, pojašnjava on za „Sputnjik“.

 

Budućnost

Što se tiče samog Zakerberga, on nije prvi milijarder koji je izgubio ogromno bogatstvo u jednom danu. Vlasnik kompanije „Tesla“ Ilon Mask izgubio je čak 35 milijardi dolara za jedan dan u novembru prošle godine. Danas je on najbogatiji čovek na svetu.
 

„Nijedan od tih kapitalista, bogataša ne sedi svaki dan sa digitronom i računa koliko je zaradio ili izgubio. Njemu verovatno na pameti nije smanjenje ličnog bogatstva koje se menja iz dana u dan, već pre svega kako da odgovori na izazove s kojima se ’Fejsbuk‘ suočava: pritisak konkurencije i sve veći negativan imidž kompanije“, kaže Gujaničić.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set