• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. M./Informer

10.11.2022

07:00

AUTOMOBILI U NEMAČKOJ POJEFTINILI I DO 30 ODSTO, A U SRBIJI NAJAVLJUJU POSKUPLJENJA?! Stigli čipovi iz Kine evropska auto-industrija ponovo radi...

Informer

Vesti

AUTOMOBILI U NEMAČKOJ POJEFTINILI I DO 30 ODSTO, A U SRBIJI NAJAVLJUJU POSKUPLJENJA?! Stigli čipovi iz Kine evropska auto-industrija ponovo radi...

Podeli vest

Pojeftinjenja novih automobila u Srbiji neće biti iako u Nemačkoj ovih dana cene padaju i za 30 odsto!? I ne samo da neće biti pojeftinjenja, već se najavljuju nova poskupljenja

Prema najnovijem izveštaju Centra za automobilska istraživanja iz Duizburga, u Nemačkoj je već pojeftinilo 30 modela.

"Proizvodnja na nemačkom tržištu se stabilizovala, čipovi iz Kine ponovo stižu, a i čekanja na nova vozila su znatno kraća. Zato su Nemci odlučili da snize cene 30 najprodavanijih automobila srednje klase, među kojima su 'golf', 'pasat', 'fijat dukato', 'fijat 500', 'mercedes C klase', 'BMW x3', 'kija sid', 'audi', 'tojota'... I to u proseku od 16,3 do čak 30 odsto. Tako će, na primer, 'hjundai i30' biti jeftiniji za 20 odsto, a veliki popust očekuje se i za 'audi A3', što zaista niko nije očekivao", navode u ovom centru.

Drastičan pad

Da cene u Nemačkoj padaju i da vozače novih četvorotočkaša očekuju značajna pojeftinjenja, potvrdio je i Oleg Kleus iz kompanije "Mercedes-Benc".

- Radi se punom parom! Kompletirano je nekoliko miliona novih automobila srednje klase, koji su spremni da se podele tržištu, i to po specijalnim cenama. Reč je o automobilima kod kojih se isporuka čekala i do deset meseci - navodi Kleus.

Foto: Reuters

Kina je spasla evropsku autoindustriju, kupci mogu da odahnu

Slična situacija je i u pogonima "Folksvagena".

- U automobilskoj industriji sve se vrti oko cifara prodaje, jer se time najbrže okreću pare. Fabrikama je u interesu da prodaju sve što imaju na lageru do Nove godine i počnu 2023. sa nulom - ističe Herbet Dis iz ove automobilske kompanije.

Međutim, u srpskim auto-salonima navode da se tržištu u Srbiji ne smeši ovakav scenario. Zastupnici za prodaju "škode", "mercedesa", "renoa" i "nisana" nemaju ovakve najave niti očekuju da će skoro doći do pada cena novih automobila kod nas. Oni 'objašnjavaju' da se tržište u našoj zemlji dosta razlikuje od svetskog, a samim tim i posluje pod drugačijim uslovima nego u Nemačkoj ili nekoj drugoj zapadnoj zemlji!?!

Platiš auto, pa kad stigne još moraš i da doplatiš!?

Još jedno neprijatno iznenađenje sačekalo je nedavno kupce novih vozila u Srbiji. Naime, građani koji su svoj novi auto poručili pre nekoliko meseci, kad ga konačno dočekaju, moraju i da ga doplate još nekoliko hiljada evra! Nova vozila su od početka rata u Ukrajini skuplja za oko 30 odsto, ali proizvođači sada kupcima povećavaju cenu naručenih vozila pravdajući se da je "sve poskupelo".

I u kompaniji "Porše SCG", zastupniku "Audija", kažu da se boljitak na srpskom tržištu očekuje tek kroz dve godine.

- Zvanične informacije kojima raspolažemo jesu da se stabilizacija procesa proizvodnje i isporuke očekuje postepeno tokom 2023. i 2024. godine. Što se smanjenja cena tiče, proizvođač to ne planira. To pitanje zavisi isključivo od tržišta - navode u ovoj automobilskoj kompaniji, ne objašnjavajući kako je moguće smanjenje cena automobila samo u Nemačkoj, ali ne i u Srbiji.

Nova poskupljenja

Stručnjak za automobilsku industriju i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški kaže za Informer da nema govora da u Srbiji dođe do pojeftinjenja novih automobila.

- Situacija nije naivna na srpskom tržištu, a posledice ukrajinske krize sve su primetnije. Mi samo molimo Boga da ove postojeće cene ne budu još veće, pa da dođe do novog poskupljenja automobila. Sve je poskupelo - kamate, energenti na globalnom nivou, transport, tako da u Srbiji još dugo neće doći do pojeftinjenja vozila - smatra Piroški i napominje:

- Siguran sam da bilo kakvo pojeftinjenje ne odgovara nijednoj automobilskoj kući, koje imaju samo motiv da što više zarade.

NOPS: Prodavcima u Srbiji bitan samo profit

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović objašnjava za Informer da se cene na tržištu razlikuju, jer naši automobilski prodavci gledaju samo zaradu.
- Ovakav način poslovanja jasno je da ide na štetu potrošača, odnosno kupaca novih automobila. Nemci su bili pogođeni prvo koronom, pa sada i posledicama ukrajinske krize. Tržište im je bilo zaustavljeno. Ali oni su rešili da prodaju sve što im je ostalo i da svojim kupcima daju pogodnosti. Dve stvari u jednoj. I kod nas je bila identična situacija, ali naši prodavci nemaju ovakvu poslovnu praksu. Naprotiv, oni gledaju kako će da nadomeste gubitke i da zarade još više, zato tako formiraju tržište i zato nema govora o smanjenju cena novih vozila - naglašava Papović.


 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Jovan

pre 2 godine

Zato nemojte kupovati od ovih naših derikoža,bolje se strpite i čekajte trenutak kada će i oni morati sniziti cene ili ce propadti

Iskra

pre 2 godine

Za to je kriv zakonodavac jer je ZASTITIO desetak TRGOVACA koji se zovu UVOZNICI automobila i oni nam kroje kapu svima. Po zakonu, nas covek ne moze da uveze u zemlju NOV automobil, vec samo polovan, tj. bar 6 meseci star. Da npr. ja sad mogu da odem u Madjarsku i tamo kupim NOV automobil i uvezem ga u zemlju, UVOZNICI tj. trgovci bi se drugacije ponasali.

BEOGRAD JE ODOLEO! GRANDIOZNI KINESKI PROJEKAT "POJAS I PUT" NE STAJE U SRBIJI UPRKOS NAPORIMA ZAPADA! Ukrajina je malo usporila stvar, ali sve ponovo kreće punom snagom!
Društvo

BEOGRAD JE ODOLEO! GRANDIOZNI KINESKI PROJEKAT "POJAS I PUT" NE STAJE U SRBIJI UPRKOS NAPORIMA ZAPADA! Ukrajina je malo usporila stvar, ali sve ponovo kreće punom snagom!

Uprkos pandemiji kovida, antikineskim protekcionističkim merama SAD, ukrajinskoj krizi i podozrenju Zapada, kineska inicijativa „Pojasa i puta" koja okuplja 149 država, odoleva izazovima. Posebno u Srbiji gde ove godine nije zakočen nijedan infrastrukturni projekat u saradnji sa Kinom iz koje nam je došao najveći priliv stranih direktnih investicija

02.11.2022

18:08

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)
Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)

Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave kriminalističke policije, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, zaplenili oko 15 kilograma kokaina i uhapsili tri osobe zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.

22.12.2024

20:04

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set