Autor: informer.rs/index

26.01.2023

STIŽE MUNJEVITOM BRZINOM! Asteroid VELIČINE KAMIONA se PRIBLIŽAVA Zemlji, NASA budno PRATI putanju, ako dođe do SATELITA...

Pixabay

Novootkriveni asteroid veličine kamiona za dostavu će narednih dana projuriti veoma blizu Zemlje

To bi to trebao biti jedan od najbližih susreta takve vrste do sada

NASA navodi da će u petak asteroid naziva "2023 BU", u 13:27 po našem vremenu asteroid proleteti 3600 km iznad Južne Amerike, što je mnogo bliže nego što je visina (oko 36.000 km) na kojoj se nalaze geostacionarni, odnosno telekomunikacioni sateliti.

Ova vrsta satelita se sinhrono okreće sa Zemljom, pa se čini da miruju iznad određene tačke na ekvatoru. Ali, treba napomenuti da većina satelita kruži oko Zemlje na visinama između nekoliko stotina i 2000 kilometara.

Otkriven pre pet dana

Asteroid je 21. januara otkrio astronom amater Genadij Borisov sa svoje opservatorije MARGO na Krimu, a zatim su na njega bacili oko brojne opservatorije širom sveta kako bi mu preciznije odredili putanju. Iako se radi o izuzetno bliskom susretu s nekim drugim nebeskim tijelom, NASA poručuje kako nema razloga za paniku jer nema nikakve šanse da pogodi Zemlju.

Čak i da nam priđe puno bliže, navodi svemirska agencija, većina asteroida bi izgorela u atmosferi, a samo neki njegovi komadi bi pali na Zemlju kao meteoriti.

NASA-in sistem za procjenu opasnosti od udara "Skaut", koji je deo instituta Džet Propulšn Laboratori (JPL), analizirao je sve dostupne podatke o orbiti ovog asteroida, te je ustanovio da će se raditi samo o "vrlo bliskom prolasku".

"Skaut je vrlo brzo odbacio mogućnost udara. Ipak, ustanovio je da će se asteroid izuzetno približiti Zemlji. Zapravo, ovo je jedan od najbližih zabeleženih prolazaka svemirskog tela blizu Zemlje", rekao je David Farnokija, inženjer koji je razvio projekt "Skaut".

Bude se sile iz senke i slobodan svet! Zašto Iran ćuti o smrti predsednika Raisija?

Još dva dana ima do bruke i sramote u Savetu Evrope. Još veća parodija je što će Nemci sve to da otvore. I dalje se čekaju informacije o padu helikoptera u kom je bio predsednik Irana. Na ove teme u "Info večeri" govorili su novinarka Olivera Miletović, narodni poslanik SNS Uglješa Mrdić i dr Dragan Petrović, Institut za međunarodnu politiku i privredu.

21.05.2024

Dve tragedije za nedelju dana! Da li neko namerno ubija svetske lidere? (VIDEO)

Dve tragedije za nedelju dana! Da li neko namerno ubija svetske lidere? (VIDEO)

Još uvek nema zvaničnih informacija o tome šta se dogodilo sa iranskim predsednikom. Premijer Slovačke na svu sreću je živ, ali ono što se dogodilo je ili namerna opstrukcija ili neverovatan propust njegovog ličnog obezbeđenja. Na sve aktuelne teme u svetu u emisiji "Info dan" govorili su dr Stanislav Sretenović, istoričar i Bojan Dimitrijević, ekonomista.

Ocene Crvena zvezda: Ivanić i Spajić potvrdili fantastičnu sezonu
Crvena zvezda

Ocene Crvena zvezda: Ivanić i Spajić potvrdili fantastičnu sezonu

Fudbaleri Crvene zvezde osvojili su Kup Srbije, pobedivši u finalu Vojvodinu 2:1 (1:0). Igra crveno-belih bila je ubedljivija nego što rezultat pokazuje, a posebno su se izdvojili Uroš Spajić i Mirko Ivanić. Uz malo sreće, igrač utakmice mogao je da bude Šerif Ndijaje, ali su mu poništena dva gola.