• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer.rs/telegraf.rs

02.03.2023

08:11

KAKO JE TEKAO RAZGOVOR ŠEFA STANICE I MAŠINOVOĐE GRČKOG VOZA SMRTI! Nije sumnjao u naređenje, ali, postojao je još jedan problem... (FOTO)

Tanjug/AP

Vesti

KAKO JE TEKAO RAZGOVOR ŠEFA STANICE I MAŠINOVOĐE GRČKOG VOZA SMRTI! Nije sumnjao u naređenje, ali, postojao je još jedan problem... (FOTO)

Podeli vest

Objavljeni su razgovori šefa stanice u Larisi i mašinovođe putničkog voza Intercity 62, koji se u utorak uveče sudario sa teretnim vozom nedaleko od tog grada. U nesreći je stradalo najmanje 43 ljudi, a više od 80 je povređeno.

Mašinovođa nije imao razloga da sumnja u naređenja šefa stanice, jer je verovao da se Larisa čula sa kolegama na sledećoj stanici, u Nei Poriu, i verovao je da je pruga slobodna.

Kako se veruje, šef stanice je, da toga nije ni bio svestan, mašinovođi dao "zeleno svetlo" da se prestroji na drugi deo pruge, kojom je već išao teretni voz.

Mašinovođa se nije obazirao na crveno svetlo ispred sebe, jer sistem signalizacije nije radio već neko vreme. Šta više, kako kažu izvori iz železnice, šef stanice nije ni bio svestan da je voz skrenuo sa šina, pa samim tim nije ni mogao da ispravi svoju grešku u narednim minutima.

Kako je tekao razgovor mašinovođe i stanice

Mašinovođa: "Larisa, da li se čujemo"

Stanica: Čujemo se. Sa brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros

Mašinovođa: Vasili, da krenem?

Stanica: Kreni, kreni.

Mašinovođa: Dobro, prijatno veče.

Stanica: Srećno.

Postoji i snimak razgovora između šefa stanice i bravara, koji otkriva šta se dogodilo.

Bravar: Šefe, da vraćam?

Stanica: Ne, ne, ide 1564.

Bravar: Dobro, ostavljam kako jeste, dijagonalno.

Ovaj razgovor otkriva da je radnik pitao šefa stanice da li treba da vrati skretnicu, da bi se voz vratio na prvi kolosek. Međutim, dobio je od šefa instrukcije da će lokalni voz koristiti dijagonalnu prugu, kao što je i bilo. Međutim, šef stanice je zaboravio da naredi okretanje skretnice, tako da je Intercity otišao u kontra-smer.

 

 

Bilo i tehničkih problema

Ovi razgovori su zvanični i mašinovođa nije imao razloga da sumnja u naređenja šefa stanice, jer je verovao da se Larisa čula sa kolegama na sledećoj stanici, u Nei Poriu, i verovao je da je pruga slobodna.

Postoje indicije da je tog kobnog utorka postojalo više tehničkih problema, zbog čega su delovi pruge bili povremeno zatvarani.

Intercity je krenuo u 22.48 sa zakašnjenjem od 48 minuta sa železničke stanice Paleofarsalo, i stigao je na "randevu smrti" sa komercijalnim vozom nekoliko minuta posle 23.00, piše Protothema.

Šef stanice koji je nedavno položio ispite za tu poziciju, u početku je tvrdio da je dao "ispravnu" komandu, odnosno da nastavi voz na liniji do Soluna, ali "sistem nije to pustio". Međutim, u izvinjenju koje je dao nakon hapšenja, priznao je svoju tragičnu grešku i pripisao je "lošem tajmingu". Protiv njega je podneta optužnica za teška krivična dela.

Tačno se zna kad je putnički voz ušao u koju stanicu, koliko je čekao na pruzi zbog tehničkih problema i kada je nastavio put ka Solunu. U vreme tragedije, kako se veruje, kretao se brzinom od 160 kilometara na čas.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Vladan

pre 1 godinu

Ja kao bivsi masinovodja vrlo dobro znam zasto je dao prvi put pogresan iskaz jer je i kod nas bilo tako da su otpravnike stitili koliko god se moglo trazile se fore da budu u najmanju ruku oba kriva a sad ima tehnologija pa se ne moze vrdati Otpravnik je skroz zaboravio da ima viz na tom nepravom kolsijeku i kad ga je skretnicar pitao da vrati skretnice ponovo u pravac ni tad nije skontao sta je nspravio nevjerovatno ili je u velikom problemu nekom ili je pijan jer tad mu je moglo kliknuti sta je napravio pa da sprijeci toliku katastrofu Mladim otpravnicima zelim srecu al da uvijek provjere vise puta vozni put i tazeca kolosijeka

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

Da li se sprema hapšenje Netanijahua? Mladići u Ukrajini plaču dok ih silom odvlače na front!
Live TV

Da li se sprema hapšenje Netanijahua? Mladići u Ukrajini plaču dok ih silom odvlače na front!

U Pojasu Gaze od početka sukoba ubijeno je više dece nego u svim svetskim sukobima zajedno. Amerika štiti Izrael do krajnjih granica, ipak navodno se sprema optužnica protiv Netanijahua zbog svega što se dešava u Pojasu Gaze. Na ovu, ali i druge aktuelne teme govorili su gosti "Rata uživo" Vojislav Milošević, direktor Centra za antiterorizam i Ivan Ivanović iz pokreta "Naši".

28.04.2024

19:53

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija