• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Mediji

31.12.2024

20:15

(VIDEO) Jezivo! Eksperti jasni, većina od 179 stradalih putnika Boinga bi preživela da vlasti u Seulu nisu to stavili na kraj piste!

Tanjug/AP

Vesti

(VIDEO) Jezivo! Eksperti jasni, većina od 179 stradalih putnika Boinga bi preživela da vlasti u Seulu nisu to stavili na kraj piste!

Podeli vest

Stručnjaci za avijaciju dovode u pitanje "neobičnu" betonsku konstrukciju u blizini aerodromske piste i njenu ulogu u padu južnokorejskog aviona Jeju Air u kojoj je poginulo 179 ljudi.

Na snimcima se vidi da je avion izleteo sa piste, a zatim udario u betonski zid i zapalio se. Nesreća se dogodila u nedelju, 29. decembra, u južnokorejskom gradu Muan. Nadležni istražuju i ulogu betonske konstrukcije koja se nalazila 250 metara od kraja piste.

Stručnjak za vazdušnu bezbednost Dejvid Lirmaunt veruje da bi većina putnika preživela bez pomenutog zida. Pilot je izvestio da se avion sudario sa pticama, a zatim je prekinuo prvobitno sletanje i zatražio odobrenje za sletanje iz suprotnog smera.

Avion je sleteo na pistu dugu 2.800 metara i čini se da se to dogodilo bez upotrebe točkova. Lirmaunt je ocenio da je sletanje na samu konstrukciju aviona bilo dobro koliko je moglo i da letelica nije značajno oštećena dok je klizila niz pistu.

- Razlog zbog kojeg je toliko ljudi umrlo nije samo sletanje, već to što se avion sudario sa veoma teškom preprekom odmah iza piste - rekao je on.

Sa Learmountom se slaže i izvršni direktor američke kompanije Aero Consulting Aero, kapetan Ros Ajmer.

- Nažalost, to je razlog zašto su skoro svi poginuli - bukvalno su udarili u betonsku konstrukciju koja nije trebalo da bude tamo - rekao je Ajmer u izjavi za Rojters.

Čak je i za pilota nemačke avio-kompanije Lufthanza Kristijana Bekerta neobično što se betonska konstrukcija nalazila na kraju piste. Kako je rekao, normalno je da toga nema na kraju aerodromske piste.

Međutim, južnokorejska novinska agencija Jonhap navodi da je navigacioni sistem poznat kao lokalizator bio u betonskoj konstrukciji koja pomaže da avion sleti. Visok je četiri metra kako bi se osiguralo da pravilno funkcioniše.

Ministarstvo saobraćaja Južne Koreje saopštilo je da drugi aerodromi u zemlji i neki aerodromi u inostranstvu imaju opremu ugrađenu u betonske konstrukcije. Međutim, najavili su da će ispitati da li je ta konstrukcija trebalo da bude od lakših materijala, tj. materijala koji se lakše lome u slučaju sudara.

Kris Kingsvud je pilot sa 48 godina iskustva i upravljao je istim avionom koji je učestvovao u nesreći - Boingom 737.

- Prepreke u određenom dometu i udaljenosti od piste moraju biti lomljive, što znači da mogu da se razbiju u slučaju sudara sa avionom. Neobično je što je ova prepreka bila tako čvrsta. Avion, koliko ja znam , kretao se veoma brzo, sleteo je na pistu tako da će ići mnogo dalje od piste - istakao je Kingsvud.

On je napomenuo da avioni kao takvi nisu krute strukture - oni su lagani da bi bili efikasni tokom leta.

- Zapravo, oni nisu dizajnirani da se kreću velikom brzinom na svom trupu, tako da bi sudar sa bilo kojom strukturom mogao da izazove raspad trupa i onda katastrofu. Gorivo je zarobljeno u krilima, tako da kada se krilo raspadne, onda postoji značajan potencijal za izbijanje požara, tako da nije nemoguće da bi ishod bio drugačiji da nije bilo izgradnje - dodaje on.

Kingsvud je iznenađen što aerodrom nije ispunio sve standarde. On sumnja da takva prepreka postoji na bilo kom drugom međunarodnom aerodromu.

S druge strane, bivši pilot i generalni direktor američke kompanije Safeti Operating Sistems tvrdi da pista južnokorejskog aerodroma ispunjava sve standarde, što znači da je čvrsta konstrukcija bila najmanje 300 metara od kraja piste.

Međutim, ovogodišnji priručnik za međunarodni aerodrom Muan navodi da je betonska konstrukcija preblizu kraju piste. Iz tog razloga je preporučena revizija lokacije betonske konstrukcije.

Generalni direktor uprave južnokorejskih aerodroma Kim Hong-rak najavio je da će revidirati propise i njihovu primenu.

Analitičarka vazduhoplovstva Seli Getin pita da li je pilot znao da se na kraju piste nalazi betonska konstrukcija, s obzirom da se avion približavao iz suprotnog smera.

Direktor Jeju Air-a Kim Ji-bae nije direktno odgovorio na pitanje da li je betonska konstrukcija uzrok katastrofe, piše Bi-Bi-Si .

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić: „Srbija je večna dok su joj deca verna“
Politika

Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić: „Srbija je večna dok su joj deca verna“

Gradonačelnik Subotice Stevan Bakić održao je danas, u Medija-centru u Gradskoj kući, pres-konferenciju na kojoj je govorio i o saopštenjima dekana Ekonomskog i Građevinkog fakulteta u Subotici upućenim javnosti nakon njegovog odgovora na novinarsko pitanje o protestima na ovim fakultetima, na tradicionalnom novogodišnjem prijemu za novinare održanom 30. decembra 2024. godine, takođe u Medija-centru.

03.01.2025

15:08

TV

Društvo

Počinje isplata uvećanih decembarskih penzija
Društvo

Počinje isplata uvećanih decembarskih penzija

Penzionerima se jutros obratio direktor Republičkog fonda PIO, Relja Ognjenović, saopštavajući da je upravo realizovan prenos sredstava za isplatu penzija i da će poštari odmah krenuti na teren, kako bi do 6. januara svi korisnici dobili svoje decembarske penzije uvećane za 10,9 odsto.

03.01.2025

10:48

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Lesor se diže kao feniks iz pepela! Slavnog košarkaša uporedili sa Kobi Brajantom! (VIDEO)
Košarka

Lesor se diže kao feniks iz pepela! Slavnog košarkaša uporedili sa Kobi Brajantom! (VIDEO)

Matijas Lesor iznenadio je sve svojim brzim povratkom na teren za manje od mesec dana, nakon povrede koja je šokirala košarkašku javnost. On se povredio sredinom decembra prošle godine, a ubrzo nakon toga isplivali su snimci na kojima trenira sa zaštitnom čizmom na nozi. Nakon ove pompezne objave, započeo je niz komentara kako se Lesor lavovski bori, upoređujući ga sa nastradalim košarkašem - Kobi Brajantom.

03.01.2025

17:15

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set