• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

12.07.2025

10:58 >> 12:36

Dolazi vreme odgovornosti! Vučić: Suočili smo se sa najbolje organizovanom obojenom revolucijom, srpsku Atinu ne mogu da unište (VIDEO)

FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

Vesti

Dolazi vreme odgovornosti! Vučić: Suočili smo se sa najbolje organizovanom obojenom revolucijom, srpsku Atinu ne mogu da unište (VIDEO)

Podeli vest

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina, koji je deo Fruškogorskog koridora, to jest brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.

Obilasku radova prisustvovali su ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

Pitanja medija

Na pitanje koliko su štetu naneli blokaderi fašisti, koji mesecima unazad terorišu građane Srbije, predsednik Vučić odgovara:

- Ne mogu da vam kažem cifru ukupnu, štete blokadera. Sada je sve manje, ali sam srećan što smo na demokratski način odneli pobedu, i samo minimumom fizičke sile. Mi nismo žrtvovali demokratiju u zemlji, pustili smo mnogo više nego što je to zakonom dozvoljeno. Policija primenjuje minimum fizičke sile. Pravićemo računicu, ne razumem ljude koji su sve ovo radili.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

- Razumem da je došlo do zakrčenja mozga zbog brutalna kampanje Šolakovih medija. Da vam ne pričam da sad po Beogradu drže radionice za blokadere, gde ih uče šta da rade, ali to im je "Prohujalo sa vihorom". Naše je da postavljamo ciljeve visoko i ostvarujemo snove.

Obraćanja predsednika Vučića

- Ovaj most je 70 posto završen, biće gotov pre kraja 2026. godine. Biće spojen do aprila 2026. godine. Naše prijateljske kompanije iz Kine rade veoma dobro, i pre kraja godine će završiti iskopavanje obe cevi tunela, najdužeg u celoj Srbiji. Pravi graditeljski poduhvat - rekao je Vučić.

Zatim je predsednik naglasio da sa Kinom želi da gradi čelično prijateljstvo.

- Hoću još jednom da se zahvalim Si Đinpingu, i nastavićemo naše čelično prijateljstvo. Hoću vama u Novom Sadu da se zahvalim što ste izdržali teror blokadera. Važno je da smo se fokusirali na napredak, bolji život građana, i to ćemo činiti i u budućnosti. Mnogo toga je pred nama, ponosan sam na Srbiju koja radi i gradi. Uveren da smo na putu pobede i siguran da niko Srbiju ne može da zaustavi. Cilj obojene revolucije je bio da Srbija stane, nisu slučajno pokušali da blokiraju gradnju i ovog mosta. I uprkos svemu smo usevali da nastavimo da radimo i gradimo, jer je naš cilj budućnost ove zemlje, naše dece - istakao je Vučić i dodao:

- Uskoro otvaramo prugu Novi Sad-Subotica. Taman da možete do Budimpešte najkraće, najbrže, najsigurnije. To su uspesi kojih ćemo tek biti svesni. Do kraja godine ćemo otvoriti još najmanje 20-25 km brze saobraćajnice. Što će ponovo da spaja Braničevski okrug, sa Borskim, sa Beogradom i ostatkom Srbije.

Obraćanje Li Minga

Ambasador Kine u Srbiji Li Ming na početku obraćanja rekao je da ovaj projekat obuhvata najduži tunel u Srbiji i veliki most preko Dunava.

- Predsednik Vučić je lider koji ima veliku viziju, fokusiran na izgradnju infrastrukture. Prethotnih 10-ak godina vodio je celu Srbiju i narod, i izgradio celu mrežu, više nego prethodnih 50 godina. Danas gledam na ovaj most, ponosan zajedno sa kineskim firmama - kazao je Li Ming i dodao:

- Ovaj projakat obuhvata najduži tunel u Srbiji i veliki most preko Dunava. Postoje tehničke poteškoće, ali verujem da uz trud kineskih i srpkih radnika, da ćemo nastaviti naše čelično prijateljstvo. Verujem da uz vođatvo predsednik Đinpinga i Vučića, dve zemlje će nastaviti divnu priču prijateljstva.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

Obilazak radova

Vučić je u razgovoru sa novinarima rekao da se Srbija sada premežava auto-putevima.

- Sve za EXPO otvaramo, ostaće nam samo ovaj deo oko Paragova, 11, 12 kilometara. Moramo to 2027. da završimo. Izračunajte kako će biti kad budemo uradili Zrenjanin - Novi Sad. Da uzmemo da spojimo severoistok zemlje sa zapadom zemlje. Ranije bi vam bilo potrebno minimum tri i po sata, sada od Zrenjanina do Loznice neće biti potrebno ni sat i 50 minuta, duplo sigurnije i kraće. Premrežavamo autoputevima. Pogledajte kako ovo impresivno izgleda. Zamislite neko je ovde pokušao da spreči izgradnju, na delu gde nema ničega, ali značiće za celu Vojvodinu. Tri nova mosta dobija Novi Sad - kazao je Vučić i dodao:

- Kad se nešto dobro uradi, u blagodetima svi uživaju samo je pitanje ko je tome doprineo, a ko sprečavao. Oni odmažu u svemu ali uprkos njima mi napredujemo u svemu. Ovo ostaje iza nas, a šta ostaje iza njih, osim smeća van kontejnera. Jedno je kontejner politika, a jedno je napredak Srbije, izgradnja mostova, pruga... Jedno je nasilje i blokade puteva, a drugo je sloboda okupljanja, izražavanja... - kazao je Vučić i dodao:

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

- Prošlo je vreme obojene revolucije. Mnogo ste para izgubili, i ako ste, jer ste ga upotrebili protiv svoje zemlje. Plaćali ste dnevnice 200-300 evra za ove što voze bicikli, trče, plivaju, voze se. Ako ste izgubili. Najteže je uvek da se pronađu pare, ljudi misle ima neki ćup pa vadiš, ali nema. A kada nađeš pare sve može, Kinezi mogu da urade sve. Vrlo sam zadovoljan kako rade, rade odlično.

Predsednik Vučić ističe da naše ljude uvek spaja ljubav prema državi.

- Kad naš čovek oseti da mu neko državu dira, onda razvija odbrambene mehanizme i štiti državu. Osećaju ljudi, vide da je obojena revolucija propala, u borbenom su duhu za izgradnju i napredak Srbije - rekao je predsednik. 

Koliko su štete naneli blokaderi?

- U stotinama miliona evra. Imate direktnu, neposrednu i posrednu štetu. Teško je to izračunati, ali ćemo se baviti time. Neko mora da nađe načine kako da to izračuna. U investicijama imamo 46 odsto manje, nego prošle godine, nećemo moći da nadoknadimo, ali sledeće godine ćemo da nadoknadimo. Sve što su pokušali da sruše, unište, uspeli su nešto da uspore ali glad i želja građana Srbije je nezaustavljiva. Vreme odgovornosti dolazi, ali nemojte posle iznenađeni smo. Dolazi vreme stvarne i ozbiljne odgovornosti. Svi će odgovarati, svi koji su kršili zakon, hteli rušenje države, nanosili državi štetu, odgovaraće. 

Protest u Užicu

- Veoma sam uplašen, uskoro ću morati i u Užice. Rekli su da ne smem u Niš, Novi Sad, Kosjerić, ali eto, svuda sam pobedio. Uskoro ću i u Užice. Uprkos budalama koje misle da je dozvoljeno blokirati saobraćajnicu prema Zlatiboru. Mi ćemo da gledamo i tamo da radimo auto-put, moraće da se skupe više da bi blokirali auto-put. Prošlo vreme obojene revolucije, mnogo para ste izgubili, lepo da ste te pare izgubili, pokazali smo vam da nisu pare sve, da ima ljudi kojima je obraz važniji. 

O izazovima tokom izgradnje koridora, predsednik kaže da je najteže pronaći pare.

- Najteže je uvek da pronađeš pare, Kinezi mogu sve da izvedu. Rade vrhunski, brzo... Pametnom politikom smo probnašli pare, fabrikama koje plaćaju porez, zapošljavanjem, tako se to radi, a ne otpuštanjem ljudi. Suzbijanjem inflacije i svim ostalima, tako smo uspeli, tako ćemo i u budućnosti.

Predsednik Vučić se na početku zahvalio na divnom dočeku i gostoprimstvu Novosađana.

- Hvala na divnom dočeku, na gostoprimstvu! Mislim da je ovaj most, koliko, 70 odsto fizički završen, u aprilu ćemo da ga spojimo i pre kraja 2026. da ga otvorimo. Tri mosta se grade u Novom Sadu i zapamtite, ostaće ovo vreme zapamćeno kao vreme u kojem ste najviše gradili i radili, to je čudno vreme u kojem neki ljudi napadaju rad, napadaju kada zemlja napreduje i kada se gradi. I ovde su pokušavali da spreče izgradnju i progres, što niko normalan u svetu ne može da razume - istakao je Vučić.

- Uspeli smo da nastavimo da gradimo zemlju, da činimo zemlju uspešnom. Jednoga dana, nemojte da dozvole da se prave da su jednako zaslužni, ovo radite vi, vi koji volite Srbiju i koju želite da vidite uspešniju, ovo gradimo uprkos njima. Svaki naš napor pokušali su da osujete, izgradnju da zaustave, tražili su da Srbija stane, a jedino što smo mi hteli je da Srbija ide napred, da se gradi, da Srbija radi - rekao je predsednik.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

- Uskoro se vidimo u Novom Sadu, znam koliko su ljudi propatili i zbog tragedije i zbog maltretiranja i terora onih koji su uništavali sve, urušavali slobodu političkog delovanja, terorisali grad i građane. Dolazim u Novi Sad da pokažemo da Novi Sad pripada svima - najavio je predsednik i dodao: 

Vučić je u Novom Sadu, pre obilaska radova na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina koji je deo Fruškogorskog koridora, obraćajući se građanima, naveo da je mnogo novca i dobre organizacije uloženo u to da se sruši Srbija.

- Nemojte da izgubite iz vida da smo se suočili sa do sada, najbolje organizovanom obojenom revolucijom na evropskom tlu. Dobro su se organizovali, mnogo je novca uloženo ali nisu uspeli samo zahvaljujući vama, vašoj hrabrosti i ljubavi prema Srbiji. Srbin kad oseti da mu državu napadnu, uvek će Srbin da zaštiti svoju otadžbinu, hvala što ste sačuvali Srbiju. Meni za godinu i po dana ističe predsednički mandat. Jedino što garantujem to je, neću više biti predsednik države, ali ću uvek biti uz vas i pobedićemo još ubedljivije - kazao je predsednik i krenuo u obilazak. 

O Fruškogorskom koridoru

Fruškogorski koridor, koji treba da bude završen 2026. godine, deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa BiH.

Na trasi će se nalaziti najduži tunel u Srbiji Iriški venac u dužini od 3,5 kilometara, kao i najveći most na Dunavu u Petrovaradinu od 1.663 metra.

Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je 1. maja 2021, a trasa je  podeljena na četiri deonice.

Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara, od kojih je - Deonica 1: Petlja Petrovaradin Istok - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta IIA reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 km.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

Deonica 2 : Paragovo - početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 km.

Deonica 3: Petlja "Novi Sad - Jug" - petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 km i deonica 4: Obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 km.

Izvođač radova je kompanija China Road and Bridge Corporation, a njihov naručilac Koridori Srbije.

Prema podacima Koridora Srbije trenutno je na radovima u okviru Fruškogorskog koridora angažovano 930 radnika i 285 jedinica mehanizacije i opreme, od čega je na mostu angažovano 108 radnika i 54 jedinice mehanizacije i opreme.

Trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E-70 i na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora, kako navode u Koridorima Srbije ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" izgradnjom tunela Iriški venac, koji će biti najduži tunel u Srbiji dužine 3,5 km.

Most preko Dunava (deonica 3) jedan je od ključnih objekata, pored tunela "Iriški venac" na projektu Fruškogorskog koridora i ukupne je dužine 1.663 metra, dok je ukupna širina mosta 28 metara (glavni most) odnosno 25 metara prilazne konstrukcije.

Čitavom dužinom mosta planirane su biciklističke staze širine dva metra

Na mostu preko Dunava u toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

Prema podacima Koridora Srbije do sada je ukupno izvedeno šipova 417 / 421 (99,05 odsto), naglavnih greda 76 / 78 (97,44 odsto), stubova 87 / 90 (96,67 odsto), ležišnih greda 59 / 61 (96,72 odsto), proizvedeno T- grednih nosača 383 / 414 (92,51 odsto), kao i postavljeno T- grednih nosača 383 / 414 (92,51 odsto), pločastih livenih nosača 136 / 136 m, sandučastih nosača 132 / 205 (64,39 odsto), od toga 50 / 123 (40,65 odsto) sandučastih nosača na glavnom mostu i 82 / 82 (100 odsto) na mostu preko nasipa, kolovozne ploče 1.638,5 / 1.958,75 m (83,65 odsto), pešačkih staza
326,7/5.462,4 (5,98 odsto) i pilona na glavnom mostu 100 / 100 m (100 odsto).

U prvoj polovini novembra 2024. ugrađen je prvi kosi kabl na mostu i to na stubnom mestu C1, povezivanjem pilona sa segmentom 6 sandučastog nosača, a 1. decembra 2024. završen je i poslednji od četiri pilona pojedinačne visine 25 m. Kosih kablova do sada ukupno montirano na C1 4/11, a na C2 3/11.

U Koridorima Srbije navode i da su 15. maja 2025. počeli radovi na ugradnji kamenih granitnih ivičnjaka na mostu i to prvo na severnoj prilaznoj mostovskoj konstrukciji. Kako naglašavaju za gore pomenute pozicije utrošeno je 81.515,77 kubnih metara (m3) betona i 9.574,51 tona (t) armature.

Spajanje mostovske konstrukcije očekuje se početkom drugog kvartala 2026. godine.

Most se prema podacima Koridora Srbije sastoji od severne prilazne konstrukcije na kaćkoj strani (L=668,62 m), glavne mostovske konstrukcije (L=505,75 m) i južne prilazne konstrukcije na petrovaradinskoj strani (L=488,62 m).

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

On je sa dvostrukim kratkim pilonima pravougaonog poprečnog preseka, zakošenim prema spolja i visine 25 m.

Temelj glavnog stuba sa pilonima izgrađen je na šipovima kao i ostali stubovi mosta. Stubovi glavnog raspona temeljeni su na po 37 šipova, prečnika 1,5 m i dužine oko 37 m.

Severna prilazna konstrukcija sastoji se od četiri dilatacione celine, uključujući celinu koja prelazi preko severnog odbrambenog nasipa, dok se južna prilazna konstrukcija sastoji od tri dilatacione celine.

Tunel "Iriški venac" (deonica 2) je projektovan sa dve odvojene tunelske cevi, svaki za jedan smer saobraćaja i dužina tunela leve cevi je 3.510 m, a dužina tunela po osovini desne cevi je 3.552 m.

Tunel se izvodi u složenim i vrlo teškim geološkim uslovima, a masu koja je predmet iskopa čine organski krečnjaci, breče, ispucali peščari, oštećeni i degradirani serpentininti.

Foto: FOTO TANJUG/ NENAD MIHAJLOVIĆ

 

Radovi u tunelu se izvode na četiri napadna mesta (po dva sa ulazne strane i izlazne strane) 24 sata dnevno, svakog dana.

Iskop i primarna podgrada završeni u ukupnom obimu od 6.447 metara što je 92 odsto (3.175,1 m leva cev što je 91 odsto i 3.271,9 m desna cev ili 93 odsto).

Podsetimo, predsednik Srbije Aleksandar Vučić gostovao je sinoć na Informer TV, a o čemu je predsednik govorio pročitajte OVDE.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set