• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

24.09.2021

15:26

Mali: Đilas bi mogao da napravi samo repliku beogradskog metroa

Tanjug/Strahinja Aćimović

Vesti

Mali: Đilas bi mogao da napravi samo repliku beogradskog metroa

Podeli vest

Ministar finansija u Vladi Republike Srbije i član Predsedništva Srpske napredne stranke Siniša Mali reagovao je danas na obraćanje Dragana Đilasa iz Stranke slobode pravde (SSP) i ocenio da ovaj nastup govori o njegovoj nervozi jer veoma brzo počinje izgradnja metroa u Beogradu

- Kako se približava izgradnja metroa u Beogradu, tako je Dragan Đilas sve nervozniji, pre svega zbog toga što je njegov „metro“ ostao na nivou šarene laže. Danas tvrdi da bismo se već vozili metroom da je on ostao na vlasti. Kakva strašna laž! Istina je da bi metro već bio izgrađen da smo zatekli neki novac u gradu, a ne praznu kasu i grad pred bankrotom. Morali smo da se najpre bavimo sređivanjem finansija kako bismo dovoljno ojačali da možemo da krenemo u ovaj veliki i skup projekat. Dragan Đilas je ostavio dug Beogradu od 1,2 milijarde evra, dok je račune svojih firmi oplemenio za 619 miliona evra. Dok je bio gradonačelnik, gradska preduzeća su se gušila u dugovima, jer se novac prelivao na račune privatnih firmi. Sve to uz rijaliti, koji je oformio otevši Pionirski grad od dece, i dobro poznate replike Terazija. O metrou je pričao, ali dalje od priče nije stigao. Možda bi napravio repliku metroa, ali pravi metro sigurno ne bi. Jer, od kojih para bi ga gradio? - upitao se Mali i konstatovao da se Djilasovi projekti zavrašavaju samo na praznim pričama.

On je dodao da je imaginarni metro Dragana Đilasa bio potpuno besmislen, i istakao da sadašnja vlast ima drugačiju strategiju za taj važan projekat.

- Djilasov imaginarni metro je bio potpuno besmislen i predvidjao je stanice koje se u nekim delovima grada nalaze na razdaljini od svega 220 metara, što se prelazi za dva - tri minuta pešice. Na primer, jedna stanica bi se nalazila na Trgu Nikole Pašića, a sledeća na Trgu Republike. Njihov „stručni“ predlog je bio da metro prolazi kroz Bulevar kralja Aleksandra i da ide na Novi Beograd, dakle rutom na kojoj već imate apsolutno razvijen tramvajski saobraćaj koji dobro funkcioniše. To je bila potpuna besmislica. Pored toga, uopšte nije bilo definisano ukrštanje sa drumskim saobraćajem, npr. u Batutovoj, ili kod Cvetkove pijace. U projektu nije bilo definisano šta je izvodljivo na terenu. Takođe, njegov metro je više ličio na tramvaj, pošto je više išao iznad zemlje, nego ispod zemlje. Najzabavnije od svega u njihovom projektu je što su definisali da im se depo nalazi u sadašnjem depou GSP-a na Novom Beogradu, a trasa bi inače išla do Opštine Novi Beograd. To bi značilo da bi imali čak 3,5 km slepog creva, a da pritom nije bilo ni tehničkog rešenja kako bi se prešao taj put. Takođe, jasno je navedeno da ako bi se linija produžila do Zemuna, da taj depo više ne bi imao dovoljno kapaciteta - istakao je ministar.

On je dodao i da je apsolutna laž da metro neće biti povezan sa postojećim šinskim sistemom.

- Ceo koncept je postavljen kao visokokapacitetni šinski sistem zajedno sa BG vozom, kao zajednički sistem, tehnološki različit, ali služi istoj nameni. Dakle, kombinuju se novi kapaciteti i postojeća infrastruktura, a sve linije metroa su planirane tako da se povežu sa BG vozom. U okviru prve linije imamo čak četiri zajedničke stanice, a u drugoj i trećoj po dve. Takodje, imaćemo četiri linije gradske železnice i tri prigradske železnice. Trase naših linija su se zasnovale na ozbiljnim analizama i studijama, a podsetiću vas da smo uradili master plan saobraćajne infrastrukture Beograda – smart plan 2021/2027/2033, koji upravo definiše prioritete, aktivnosti i korake koji će se preduzeti u godinama koje dolaze, kao i pravce razvoja saobraćaja u Beogradu. To je bio ozbiljan posao, koji je podrazumevao brojanje putnika, optimizaciju linija javnog gradskog prevoza, projekciju trenda rasta stanovništva i definisanje zona koje će se brže ili sporije razvijati u Beogradu. Posebno smo se bavili analizom demografskih promena u gradu, a koje utiču na saobraćajne tokove i kretanja – rekao je Siniša Mali.

On je ocenio da je očigledno da su i Đilas i njegovi uposlenici navikli da iza njih ostaje pustoš, zbog čega im se ne dopada izgradnja naše zemlje, posebno prestonice.

- Podsetiću Dragana Đilasa da na metro Beograđani čekaju decenijama, kao i da im je obećavan još od vremena Tita. Mi realizujemo naša obećanja i do kraja godine počinju radovi na Makiškom polju. Beograđani će se prvom linijom metroa voziti 2028. godine. To što je za vas besmisleno, za Beograđane znači život, neuporedivo bolju saobraćajnu povezanost raznih delova grada. Metro će u potpunosti promeniti lice Beograda i Srbije - rekao je Mali i dodao da država ulazi u taj posao jer javne finansije stoje odlično, odnosno imamo novca da taj važan projekat realizujemo.

On je napomenuo da je izgradnja metroa istorijski važna i apsolutni prioritet, kao što je bila i izgradnja Beograda na vodi, jer neko mora da popravlja i gradi ono za šta drugi nisu imali sluha, niti volje.

Kako je istakao, u narodu se često kaže da najviše boli kada imaš, pa odjednom izgubiš.

- To je naravno slučaj i sa Đilasom i njegovom interesnom grupacijom. U njihovom slučaju, izgubili su fotelju, a samim tim i priliku za lopovluk. Ipak, treba da budu svesni da Beograd i Srbija više nikada neće biti njihova samoposluga. Građani su u međuvremenu, od kada njih nema u vlasti, naučili kako treba da funkcioniše upravljanje državom, posebno javnim finansijama, i po prvi put u istoriji shvatili da država čvrsto stoji iza njih i da ispunjava obećanja koja daje. Tako je i sa izgradnjom metroa - zaključio je Mali.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Aca

pre 3 godine

Đilas bi samo mogao da pokrade novac predviđen za metro.

Bobi

pre 3 godine

Iskreno, Siniša, teško da bi Djilas i tu repliku sklepao, jer mu manuelne radnje, ppsebno fina motorika, ne idu od ruke. Ruke su mu samo za brojanje maznutog novca!

Mira

pre 3 godine

Djilas ne bi mogao ni maketu metroa da napravi.

Ina

pre 3 godine

Djilas bi zaista mogao da napravi samo repliku beogradskog metroa.

Ina

pre 3 godine

Djilasu je krivo sto u vreme kada je bio gradonacelnik Beograda nije mogao ni da zapocne gradnju beogradskog metroa a sada to cine predsednik Vucic i SNS.

Ksenci

pre 3 godine

Sve što je Đilas govorio, jeste "šarena laža." Očigledno je da je nervozan, jer je svestan da nema podršku naroda.

Ksenci

pre 3 godine

Đilas jedino što ume da radi je za svoj džep.

Ksenci

pre 3 godine

Đilas je poznat kao neko ko ume da zgrne 619 miliona evra.

Ksenci

pre 3 godine

Od Đilasa nikakvo dobro se ne može očekivati.

Anna

pre 3 godine

Djilas može samo da sanja o Srbiji! Nije znao sa njom niti će ikada znati!!

Anna

pre 3 godine

Za Djilasa mogu samo jedno da kažem - bilo ne ponovilo se

Anna

pre 3 godine

Jasno znamo da on ne ume ničemu da rukovodi. Jedino sto je znao za svoj džep da napuni!!

Ana

pre 3 godine

Ako će ta lopurda da profitira onda ce da napravi tu repliku!

Nena

pre 3 godine

Djilas je smešan, živi u izmijotinama i lažima i pokušava da ubedi narod u nesto u šta je sebe ubedio da je istina,da je on vrlo pošten i kod njega bismo već imali metro i to dosta jeftinije nego sad koliko kosta izgradnja.Dokle ce više pokušavati da obmanjuje narod nije mi jasno!?

Romanija

pre 3 godine

Đilas je imao šansu da izgradi Metro, ali njemu je bio glavni zadatak da se on lično što više obogati, a sve ostalo pa i Metro su mu bili u drugom planu.

Nešo N

pre 3 godine

Da nam je Đilas ostao na vlasti sada Metroa ne bi bilo ni u plećki.

Nešo N

pre 3 godine

Đilas što je znao to je i pokazao, a šta je pokazao to smo dobro videli i još bolje osetili.

Simo

pre 3 godine

Svi znamo kako smo ziveli u doba Djilasa. Bilo i ne ponovilo se! Zamolio bih gospodina Djilasa da ne drzi pridike drugima,samo neka se seti kako je bilo za vreme njegove vlasti.

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Povratak otpisanih
Partizan

Povratak otpisanih

Košarkaši Partizana ostvarili su najvažniju pobedu ove sezone, srušili su Crvenu zvezdu pred njenim navijačima i mnogi veruju da će upravo taj trijumf biti prekretnica sezone za ekipu Željka Obradovića!

22.11.2024

14:10

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Jovana Pajić izbacila još jednu hit pesmu: "Prezime se briše" - nova ženska himna
Estrada

Jovana Pajić izbacila još jednu hit pesmu: "Prezime se briše" - nova ženska himna

Pop zvezda Jovana Pajić potpuno je zaludela region svojim velikim come backom i pesmom „Ludilo moje“, koja je u poslednjih šest meseci bila najslušanija domaća numera, a novom pesmom samo će još više podići temperaturu na domaćoj sceni! Jovana je danas izbacila novi hit singl pod nazivom „Prezime se briše“, koji preti da postane nova ženska himna.

22.11.2024

14:20