• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

04.11.2022

16:48

Nebojša Bakarec: Odgovor Đilasu - Nacistički most je dotrajalo usko grlo!

Informer

Vesti

Nebojša Bakarec: Odgovor Đilasu - Nacistički most je dotrajalo usko grlo!

Podeli vest

Odgovoriću na autorski tekst Dragana Đilasa - „Mostovi se ne ruše ni u ratu, a kamoli u miru“ objavljen na portalu „Nova.rs“, 04.11.2022. Bavim se lokalnom samoupravom 30 godina- 16 godina sam bio odbornik u opštini Stari grad, a potom sam 14 godina, gradski odbornik. Pri tome sam po obrazovanju građevinski inženjer, piše narodni poslanik, gradski odbornik i član Predsedništva SNS Nebojša Bakarec

Poznajem g. Đilasa od 2008. godine i tokom 5 godina njegove vlasti u Beogradu, bio sam direktan svedok šta je sve radio kao gradonačelnik.

Foto: printscreen

G. Đilas priča demagoške besmislice i bajke o Starom savskom mostu. U svom tekstu g. Đilas krije činjenicu da su taj most sagradili nemački nacisti 1942. zbog toga što je vojska Kraljevine Jugoslavije srušila Zemunski most (Most Kralja Aleksandra) koji je bio na mestu sadašnjeg Brankovog mosta. Beograđani su decenijama Stari savski most zvali Nemački most. Danas je taj most neadekvatan, ima samo dve trake, gde se preklapaju automobilski i tramvajski saobraćaj. Preuzak je, dotrajao, zastareo. Beograđanima je potreban novi most sa 6 traka i takav je i planiran.

Foto: printscreen

Gospodin Đilas je temu Savskog mosta lansirao još pred beogradske izbore 2018. godine i nešto manje pred ovogodišnje izbore. Program g. Đilasa je predviđao ostanak nacističkog nemačkog mosta. I na izborima 2018. i 2022. godine, i taj deo programa g. Đilasa, građani nisu podržali. Obe liste g. Đilasa su dva puta, do nogu potučene! Građani su podržali program SNS i Aleksandra Vučića. Građani su na izborima 2018. i 2022. glasali za to da se gradi novi savski most. Sada je u proceduru u Skupštini Srbije, ušao Predlog zakona o potvrđivanju ugovora o kreditu od 80 miliona evra za uklanjanje i izgradnju novog savskog mosta, baš onako kako to građani žele. Zna se i konačna cena mosta – 94 miliona evra. Srbija će sama uložiti 14 miliona evra.

Foto: printscreen

Kaže g. Đilas: „Most koji je simbol otpora Beograđana fašizmu“!?!

Kako most koji su izgradili nemački nacisti tj. fašisti, može da bude „simbol otpora fašizmu“? Nikako! Taj most može da bude simbol nemačkog nacističkog inženjerstva i ništa više.

Kaže g. Đilas: „A da li je Beogradu potrebno još mostova? Apsolutno da“.

G. Đilas je kontradiktoran,. Ako je potrebno još mostova, zbog čega se g. Đilas protivi izgradnji novog, odgovarajućeg savskog mosta sa 6 traka, a želi da zadrži nacistički most sa dve trake!?! Radi se o tome da se g. Đilas protivi apsolutno svemu što rade vlasti Beograda, Srbije, ali i Novog Sada. Tako grad Novi Sad, započinje gradnju novog mosta preko Dunava, a tome se bezrazložno protivi kompletna opozicija, uključujući i stranku g. Đilasa.

Kaže g. Đilas: „Posebno što će zbog takođe neverovatnih odluka SNS vlastodržaca Beograd 2024. godine biti grad bez metroa. A trebalo je da 2024. imamo ne jednu, nego dve linije metroa!“.

G. Đilas je poslednja osoba koja sme da pominje metro u Beogradu. Njegova bivša stranka, DS, je Beogradom vladala 13 godina, od 2000. do 2013. i sve to vreme je obećavala „evo metroa, samo što nije“. Ne lipši magare do zelene trave. G. Đilas je bio gradonačelnik 5 godina, i sve vreme je obećavao metro. Za tih 5 godina nije pobo ni jednu lopatu, ni jedan kočić u vezi gradnje metroa. Da je stvarno želeo metro, g. Đilas bi tokom 5 godina počeo gradnju. Ali, nije. I sam koncept Đilasovog metroa je bio potpuno pogrešan - laki šinski sistem, koji više ide nadzemno, nego podzemno, stanice na svakih 200 metara itd. Srećom, g. Đilas nije ni počeo gradnju tog lažnog metroa.

Kaže g. Đilas: „Dve linije, za koje su glasali i vlast i opozicija u Beogradu, i demokrate i radikali i socijalisti i ldp i g17 i dss!“.

G. Đilas se uzda u kratko pamćenje, pa iznosi neistinu. Bio sam u to vreme odbornik, i vrapci na grani znaju da su SRS i DSS, bili žestoko protiv Đilasovog lažnog metroa, i da nisu glasali za tu obmanu. Usput, pravilno se piše – LDP, G17 i DSS, a ne „ldp i g17 i dss“. Jasno?

Kaže g. Đilas: „Neznanje, bahatost, koruptivni interesi zaustavili su projekat metroa koji su napravili stručnjaci. Imali smo završen ceo idejni projekat, sva geološka ispitivanja i obezbeđena sredstva od strane EIB-a, EBRD-ija i Francuske vlade. I sve je srušeno da bi se napravio projekat po kome metro ide kroz Beograd na vodi, zbog čijih stanovnika se i ruši Stari most“.

Upravo su neznanje, bahatost, koruptivni interesi g. Đilasa i DS, zaustavili projekat Đilasovog metroa. Niko drugi nije „srušio“ i zaustavio taj projekat, osim samog g. Đilasa i DS. G. Đilas prebacuje svoju nesposobnost na druge. I da ponovim – ako je g. Đilas imao „završen ceo idejni projekat, sva geološka ispitivanja i obezbeđena sredstva od strane EIB-a, EBRD-ija i Francuske vlade“, zbog čega tokom pet godina svoje vlasti, nije započeo gradnju metroa??? To g. Đilas nikada neće objasniti.

Kaže g. Đilas: „Većina će se složiti sa idejom mosta ispod Kalemegdana, koji bi spojio Zemun i Novi Beograd, odnosno Bulevar Nikole Tesle sa Bulevarom Vojvode Bojovića. Većina bi podržala ideju novog mosta ispod Pančevca…“.

Pored toga što je g. Đilas poslednja osoba koja sme da pominje metro, on je i posladnja osoba koja sme da pominje gradnju mostova. U njegovo doba, i u doba njegove bivše stranke- DS, oni su izgradili Most preko Ade, na pogrešnom mestu, uz preskupo (ali, „lepo“) rešenje. Uz to kada su 2012. završili sam most, g. Đilas i DS, nisu izgradili pristupne saobraćajnice mostu, niti tramvajsku prugu!!! Te saobraćajnice i prugu  je izgradila vlast SNS od 2013. do danas. Uz to gradnju Mosta preko Ade, je pratila ogromna korupcija, neodgovarajući izvođači (bankrotirala su dva slovenačka korumpirana izvođača), tako da se ni dan danas ne zna konačna cena Mosta preko Ade.

G. Đilas je mašinski inženjer. Bavio se mostovima, kao što vidimo, neuspešno. Ali čudi da g. Đilas kao inženjer, upotrebljava izraz „ispod“ i kaže da je potrebno izgraditi most „ispod Kalemegdana“ i most „ispod Pančevca“. Šta je g. Đilas hteo da kaže?  Da je potrebno izgraditi tunel ispod Kalemegdana i ispod Dunava? Da je potrebno izgraditi tunel na mestu sadašnjeg Pančevačkog mosta? Ili je g. Đilas želeo da upotrebi izraze „nizvodno“ ili „podno“ Kalemegdana, i „nizvodno“ od Pančevca? Teoretski gledano, moguće je izgraditi most ispod Kalemegdana, samo bi takav tunel morao da bude ogromnog prečnika, da ne bude samo tunel, već prostor u kome se nalazi čitav most. Zvuči potpuno suludo i neronovski, ali g. Đilas treba da objasni šta je njegov mašinski mozak želeo da kaže.

Kaže g. Đilas, neoprezno: „Za gradski budžet, koj je u moje vreme bio duplo manji nego što je danas, to je bilo previše para“.

G. Đilas priznaje, nehotično, da su se on i njegova bivša stranka DS, koja je tada uništila budžete i Srbije i Beograda, maćehinski ponašali prema Beogradu. I time nehotice kaže da je vlast Vučića i SNS, majka Beogradu i Srbiji, zbog toga što je budžet Beograda danas dvostruko veći nego u doba g. Đilasa i DS. Time g. Đilas hvali i republičku vlast SNS i Vučića, jer je budžet Srbije danas stabilan i veliki, a ekonomija jaka, pa budžet Beograda može da bude dva puta veći nego u doba g. Đilasa. Hvala g. Đilasu na ovom priznanju.

Kaže g. Đilas: „Na proleće nas očekuju izbori u Beogradu. To je prilika da se isti dan organizuje referendum na kome će se svi Beograđani izjasniti da li žele da se Stari most ruši ili ne. Dobili bi stav Beograđana koji bi i mi koji smo protiv i oni koji su za rušenje mosta morali da poštuju“.

Što je babi milo, to joj se i snilo. Da li će biti izbora u Beogradu, samo godinu dana pošto je SNS do nogu potukao opoziciju, videćemo. Na tim izborima SNS bi još ubedljivije potukao opoziciju. SNS je uvek za izbore, ali se takva odluka donosi u skladu sa interesima građana i države, a ne u skladu sa interesima SNS, ili hirovima g. Đilasa. Što se referenduma o Savskom mostu tiče, imali smo čak dva izvanredna referenduma – beogradske izbore 2018. i 2022. na kojima su građani ubedljivo odlučili da žele novi savski most!

Foto: printscreen

Kad govorim o ovom autorskom tekstu g. Đilasa, zanimljivo je da se g. Đilas usuđuje da objavljuje ovakav tekst, s obzirom na to da je bio najgori gradonačelnik Beograda, u istoriji! Da li je potrebno da podesećam na megaskandale, kada su kompanije g. Đilasa, za devet godina, koliko je g. Đilas obavljao tri državne funkcije – direktora kancelarije predsednika republike, ministra za NIP i gradonačelnika, „zaradile“ i „stekle“ 619 miliona evra poslovnog prihoda!!! Da li je potrebno da podsećam na činjenicu da je vlast g. Đilasa, u Beogradu, krajem 2013. godine, ostavila kumulativni dug grada, gradskih opština, i gradskih i opštinskih preduzeća u neverovatnom iznosu od 1,18 milijardi evra!

Kada sve ovo znamo, milo nam je što se danas, na Bograd mogu primeniti mudre reči Dušana Radovića: „Ko je imao sreće da se jutros probudi u Beogradu, može smatrati da je za danas dovoljno postigao u životu. Svako dalje insistiranje na još nečemu, bilo bi neskromno“.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
vrati se u hrvatsku parazitski

pre 2 godine

Indžinjer, a zamalo i arhitekta ? Toliko se razume u arhitekturu i infrastrukturu da je postao profesionalni preletač ??

Nebojsa

pre 2 godine

Glupost, mostovi se dakako ruse i u miru. Pre dve nedelje predsednik Bajden je najavio petogodisnji projekat u okviru kojeg ce se potrositi do 50 milijardi dolara za sanaciju ili potpunu zamenu (replacement) oko 2400 mostova sirom USA. Neki mostovi, poput onog ikonicnog izmedju Vankuvera u Vasingtonu i Portalnda u Oregonu ce biti potpuno sruseni a na njihovom mestu izgradjeni novi, veci i moderniji. Stavite u Google: Fact Sheet, Building Bridges for a Better America.

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

"Marakana" je opasna po život! Nemci u strahu pred gostovanje Zvezdi!
Crvena zvezda

"Marakana" je opasna po život! Nemci u strahu pred gostovanje Zvezdi!

Fudbaleri Crvene zvezde dočekaće ekipu Štutgarta 27. novembra (18.45), u okviru petog kola ligaške faze Lige šampiona. Biće to veoma interesantan susret dveju ekipa, a osim na terenu, biće opipljivo i na tribinama! Poznavajući "delije" i njihovo ponašanje, Nemci su poprilično zabrinuti zbog svojih navijača, i potencijalnih sukoba koji bi mogli izbiti u interakciji sa fanovima beogradsakog kluba!

13.11.2024

07:05

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set