Vesti
Vesić: U maju ugovor o nadzoru nad projektom metroa, do kraja godine izgradnja depoa i početak radova na prve tri stanice
U maju će biti potpisan ugovor o nadzoru nad projektom metroa, kao i ugovor za izgradnju depoa na Makišu, a do kraja godine počeće i izgradnja kako depoa tako i prve tri stanice prve linije metroa, najavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
- To je važan korak ka gradnji metroa. Dobili smo kompanije na međunarodnom tenderu, to je konzorcijum nemačke železničke kompanije ‘Dojče ban’ i francuske firme ’Sistra’, koji će sinhronizovati radove na depou. To pokazuje koliko je metro važan ne samo za nas, već i za Evropu, a imena ove dve kompanije garantuju da će posao biti urađen kako treba, jer će sve kontrolisati kompanije koje su među najboljima na svetu - rekao je Vesić za TV Prvu.
Podsetio je da su na izgradnji metroa angažovane dve kompanije, „Pauer Čajna“, koja izvodi građevinske radove, i francuski „Alstom“, koji je zadužen za opremu, elektroniku i kompozicije.
Ministar je istakao da dinamika radova na izgradnji metroa ide predviđenim tokom, da je na Makiškom polju nasipanje skoro završeno i da će u maju biti potpisan ugovor za izradnju depoa na toj lokaciji.
- Do kraja godine trebalo bi da počnemo da gradimo prve tri stanice metroa. Prva faza prve linije je pred Revizionom komisijom, koju je formiralo Ministarstvo. Kada dobijemo pozitivno mišljenje, a to će biti do kraja godine, bićemo spremni za radove na prvoj fazi, odnosno na izgradnji same saobraćajne metroa - rekao je Vesić.
Naglasio je da će prva linija metroa, kako je i predviđeno, biti gotova 2028. godine, kada će Beograd dobiti metro, jer nema razloga da se rokovi pomeraju.
- To je u skladu sa vizijom predsednika Aleksandra Vučića o ravnomernom razvoju Srbije a metro je republički projekat koji se potpuno finansira iz budžeta Republike Srbije a krajnji korisnik je grad Beograd - rekao je ministar Vesić.
On je ponovio da će do kraja ovog meseca biti otvorena prva deonica Moravskog koridora, duga 16,9 kilometara od Pojata do Makrešana, a zatim u septembru i deonica duga 10 kilometara od Makrešana do Koševa, iznad Kruševca, što znači da će Kruševac u aprilu biti skoro povezan sa autoputom, a u setembru u potpunosti.
Sredinom sledeće godine biće gotova deonica od Adrana kod Kraljeva do petlje preljina na autoputu „Miloš Veliki“, a sredinom 2025. godine i deonica od Adrana do Koševa, pa će i Kraljevo, Vrnjačka banja, Trstenik, Kruševac, biti povezani brzom saobraćajnicom, koja će „pokriti“ prostor na kojem živi pola miliona ljudi.
Dodao je da će ove godine početi izgradnja puta Kragujevac – Mrčajevci čiji je deo obilaznica oko Kragujevca čijih prvih pet kilometara počinje da se gradi ove godine.
- Povezujemo Srbiju da bi ljudi bolje živeli. Saobraćajno povezivanje garantuje razvoj. Gde izgradimo put i prugu, tu dolaze farbike, radna mesta, razvija se turizam, i tako podižemo životni standard građana. To je politika koju je predsednik Vučić ponudio građanima. Politika koja garantuje mir, stabilnost, bolji životni standard i veće plate - rekao je ministar Vesić.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.