REKORDNA GODINA ZA ER SRBIJU! Za prvih 6 meseci prevezli 1,5 miliona putnika!
Podeli vest
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek izjavio je danas da je ta kompanija u prvih šest meseci ove godine zabeležila rekordne rezultate – do 18. juna u redovnom i čarter saobraćaju prevezla je 1,5 miliona putnika, što je najbolji skor do sada, budući da je u do sada najboljoj 2019. godini do tog rezultata došla 5. avgusta, odnosno dva meseca kasnije.
On je u intervjuu Tanjugu rekao da je to više nego što je Jat ervejz prevezao u celoj 2012. godini, poslednjoj godini pre uspostavljanja Er Srbije.
Nacionalna avio kompanija Republike Srbije Air Serbia otvorila je juče avio-liniju Beograd-Čikago-Beograd, čime je naš avio prevoznik u svoju ponudu, nakon Njujorka uvrstio još jednu atraktivnu destinaciju u Sjedinjenim Američkim Državama.
18.05.2023
07:36
- Do kraja maja smo imali skoro 1,5 miliona putnika. To pokazuje da su rezultati jako dobri i na to smo veoma ponosni - rekao je Marek.
Na pitanje o nedavnom otkazivanju nekoliko letova i razlozima koji su do toga doveli, Marek kaže da je to što se dogodilo rezultat više nagomilanih faktora sa kojima se kompanija suočila u poslednjih nekoliko nedelja čak i meseci. S tim faktorima se pojedinačno možete lako nositi, ali kada se dogode istovremeno, dođe do krizne situacije.
- Bilo je više faktora: najveći faktor je što je poslednjih 1,5 meseci bilo olujnih oblaka u Beogradu skoro svaki dan, čega nije bilo pre. Prošle godine bilo je šest ili sedam oluja u toku cele godine, ali ne u isto vreme. Kada se tako nešto dogodi, dođe i do zabrane na točenje goriva u letelice, one moraju ostati na tlu. To znači da kada se te stvari dese istovremeno, moramo sve resurse da koristimo za to - rekao je on.
Kako je pojasnio, drugi značajan faktor je odložen ulazak planiranih aviona u flotu.
- Prvi put imamo profit bez vladine pomoći, a prema procenama imaćemo veći profit do juna nego u celoj prošloj godini - rekao je on.
Govoreći o konkurenciji, on kaže da je ona uvek dobrodošla, da od nje uvek može da se dosta nauči, ali da veruje da se kompanija pozicionirala u regionu, da želi to da sačuva i proširi se i na tržište van Balkana.
On kaže da Evropska komisija ne dozvoljava državnu pomoć, mada su tokom pandemije postojali uslovi kada je to bilo dozvoljeno.
- U principu u EU to nije dozvoljeno, a mi smo morali da odaberemo da se ne oslanjamo na državnu pomoć već da odaberemo profitabilnost i da se ne oslanjamo na state-aid. -
Na pitanje da li je sve teže poslovati u avio saobraćaju, obzirom na probleme kojima se avio saobraćaj suočava, on kaže da je veoma teško, tim pre što se u poslednjim decenijama tržište stalno menja, ali da je jako izdržljivo.
- Tokom kovida su neke strateške stvari izašle na videlo, na primer da se pre toga sve nekako autsorsovalo, sve što nisu vaše suštinske usluge, što se računalo u optimizaciju troškova. Održavanje, ketering, i slično, ali tokom kovida, kada su počele krize, video se uticaj na prevoznike, ne na lanac snabdevanja. To se videlo na aerodromima, nije bilo dovoljno ljudstva ali je postepeno kriza pogodila i njih i snabdevanje. Čak i u Beogradu, konstantno imamo mnogo izazova, naš snabdevač keteringom prolazi kroz period transformacije, aerodrom je u fazi poboljšavanja, neke stvari su odrađene, ali još nije skroz otvoren, a već smo u sezoni. Sve to zajedno ima puno uticaja na nas. Drugi primer, jedan naš avion, koji je prošle godine trebalo da bude na redovnom pregledu, koji traje oko dve nedelje, i vi predvidite da možda ostane na pregledu i do mesec dana, ali onda on ostane šest meseci, drugi ostane pet. Neke stvari ne možete prevazići, ali pokušavamo da učinimo sve da to ipak uradimo i da sve ide po planu - rekao je Marek.
On je, govoreći o proširenju flote rekao da kompaniji trenutno nedostaju tri aviona.
- Jedan avion koji je trebalo da stigne u maju još je na čekanju jer nisu stigli rezervni delovi koje čekamo, ali se nadamo da će biti tu ove nedelje, do četvrtka ili petka, i verujemo da će do juna biti u upotrebi. Imamo i jednu kompaniju koja leti za nas od početka godine, za koju se ispostavilo da ne možete da se na nju oslonite, za vreme Uskrsa su nam stvorili neke probleme i prekide, pa smo odlučili da to promenimo jer nismo želeli da sa njima radimo tokom leta. Bilo je potrebno dakle da uzmemo drugog operatera, koji će nam ustupiti avion E90, koji stiže u sredu i leteće za nas od četvrtka, još dva aviona ćemo da tražimo od ovog operatera kako bismo nadoknadili druga dva aviona koja nam nedostaju. Kada je reč o našoj floti, osim ATR koji dolazi ove nedelje imamo i jedan ATR koji treba da stigne u avgustu, a čim dođemo do sredstava nastavićemo da se širimo. Ali i taj rast je već bolji od planiranog - rekao je on.
Kada se radi o floti, on je rekao da Er Srbija ima najmlađu u regionu, odnosno da je trenutno prosečno flota stara 13,4 godine. Kako kaže prošle godine su napravljene velike promene – Er Srbija je bila najstarija flota u regionu a sada je najmlađa.
- Nastavićemo tim putem, želimo mladu flotu koja je oslonac, a u međuvremenu povećavamo i broj radnih mesta, ne samo u posadi, već i u kompaniji. Zaposlili smo više od 170 ljudi u timu kabinske posade, treninzi za 28 pilota su završeni, a tako ćemo raditi u narednom periodu, povećavaćemo kapacitete - rekao je Marek.
Kaže i da je kompanija kao članica IATA-e posvećena da uradi sve što je moguće da se CO2 emisije smanje na nulu do 2050, tako da se sa jedne strane podmlađuje flotu, a istovremeno, gleda se kako se još može optimizovati.
- DPO i IFO programi su druga dva načina da se optimizuje gorivo. Uglavnom to možemo da koristimo ovde u Beogradu, na aerodromu, zato što u saradnji sa SMATSOM i Direktoratom civilnog vazduhoplovstva možemo lako da implementiramo na ovom aerodromu, to ne može da se izvede na aerodromima u Parizu i Amsterdamu, ali čak i na to kada računate i na 15 odsto efekta, kao ovde u Beogradu, to je i dalje nešto što doprinosi efikasnosti goriva i smanjuje emisije CO2. Sada je faza finalizacije procesa sa Erbasom. Očigledno je mnogo stvari na kojima treba da radimo zajedno, ali verujem da će do prvog kvartala sledeće godine sve raditi kako treba - smatra Marek.
Kada se radi o poslovanju u narednom periodu, on ističe da je cilj da kompanija raste u narednom periodu i da pruži nove opcije kako putnicima iz Srbije, tako i iz regiona. Kaže da je cilj da postanu lideri u regionu, da rastu profitabilno i budu finansijski samoodrživi.
- Mislim da najviše treba da budemo ponosni na naše zaposlene, na to kako smo brzo reagovali za vreme kovida i posle, svaki izazov naš tim može da prevaziđe i izbori se, jer bez borbe nema ni uspeha i napretka. I ja mislim da kada sve sumiram, tim može biti ponosan na sve što smo uradili za ovo kratko vreme. Transformisati kompaniju tako brzo, napraviti profit, biće izazova, lakših i težih dana, ali najvažnije je da uspevamo da se izborimo sa svim ovim i da nastavljamo da razvijamo kompaniju i na dalje - zaključio je on.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Nacionalna avio kompanija Republike Srbije Air Serbia otvorila je juče avio-liniju Beograd-Čikago-Beograd, čime je naš avio prevoznik u svoju ponudu, nakon Njujorka uvrstio još jednu atraktivnu destinaciju u Sjedinjenim Američkim Državama.
Na društvenim mrežama među blokaderima, kruži video, najverovatnije napravljen veštačkom inteligencijom, koji prikazuje razgovor blokadera o tome kako će zapaliti Vučića.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Jedna od 10 najčešćih malignih bolesti jeste karcinom mokraćne bešike, dok se u Srbiji nalazi na četvrtom mestu. Na godišnjem nivou od ove bolesti oboli oko 2.500 stanovnika, dok gotovo 1.000 izgubi bitku.
Na severu Crne Gore otvoren je rekonstruisani put Mijakovići - Vrulja, zajedno sa dva nova mosta koja, po želji građana, nose imena srpskih kraljeva, simbolizujući istorijsko ujedinjenje Srbije i Crne Gore.
Stenfordski istraživači su otkrili da plinski šporeti izlažu Amerikance iznenađujuće visokim nivoima azot-dioksida, koji često premašuju nivoe zagađenosti na otvorenom.
Policija je po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, raspisala potragu za Nenadom Alajbegovićem (44), zvanim Alibeg, koji je sinoć oko 21 sat bio u društvu N. K. (30) koji je ranjen sa osam metaka u poznatom novobeogradskom restoranu.
Dvostruko ubistvo i samoubistvo u Čačku, koje je juče potreslo javnost, prema nezvaničnim informacijama dogodilo se pre nekoliko dana, ali još nema informacija o tačnom datumu!
Ažurirana Strategija nacionalne bezbednosti SAD liči „na pokušaj okretanja ogromnog broda“ koji je dugo išao po inerciji, napisao je zamenik predsednika Saveta bezbednosti Ruske Federacije Dmitrij Medvedev na društvenim mrežama.
Odlazeći izaslanik američkog predsednika Donalda Trampa za Ukrajinu Kit Kelog izjavio je da je sporazum o okončanju rata u Ukrajini "veoma blizu", i da sada zavisi od rešavanja dva glavna otvorena pitanja.
Rusija, suočena sa velikim gubicima u ratu, puni vojne redove uz pomoć mreže nezavisnih onlajn regrutera, što ohrabruje predsednika Vladimira Putina za pregovaračkim stolom, navodi Politiko.
Glumac Miodrag Radonjić kaže da je tokom devedesetih godina kada je na prostorima bivše Jugoslavije buktao rat bio dete i da mladi kroz seriju "Tvrđava" treba da shvate da život može da se okrene preko noći.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Posne pihtije su tradicionalno jelo koje se najčešće priprema tokom posta ili kada želimo laganiju, ali i dalje bogatu i ukusnu varijantu klasičnih pihtija.
Starleta Aleksandra Subotić objavila je putem Instagrama fotografiju iz izlaska sa svojim suprugom Predragom Pecom Raspopovićem, ali i fudbalerom Nejmarom.
Voditeljka Marija Kilibarda otkrila je kako je vatreni navijač Partizana i da nikada ne bi navijala za Crvenu Zvezdu, čak ni kada igra sa drugom zemljom.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar