• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

09.08.2024

06:34

Vučić danas obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac"

printscreen

Vesti

Vučić danas obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac"

Podeli vest

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor), saopštila je Služba za saradnju sa medijima predsednika Republike.

Obilazak koridora predviđen je u 19 časova.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021.godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.

"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara.

"Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i „Iriški venac“ (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.

Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara.

Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.

Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.

Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metara, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.

Kada je reč o izgradnji trase, trenutno su u toku radovi na izgradnji nasipa (do sada je u konstrukciju nasipa ugrađeno 385.600  kubnih metara materijala), kao i radovi na mostovima i potpornim zidovima.

Uporedo s tim, izvode se radovi i na mostu preko Dunava ("Deonica 3") ukupne dužine oko 1.7 kilometara.

U toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

Na celom projektu ukupno je angažovano 804 radnika, inženjera i ostalog osoblja i 248 jedinica mehanizacije i opreme.

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 "Beograd - Novi Sad - Subotica", a na kraju na novoizgrađeni auto-put "Ruma – Šabac" i buduće brze saobraćajnice "Šabac - Loznica" i "Slepčević - Badovinci".

Trasa tako povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).

Izvođač radova je kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation“.
 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

AMSS upozorava: Jedna pojava može napraviti problem vozačima!
Društvo

AMSS upozorava: Jedna pojava može napraviti problem vozačima!

AMSS savetuje posebnu opreznost u saobraćaju vozačima kamiona i autobusa na mostovima, nadvožnjacim i prevojima zbog jačih udara vetra u prvom delu dana. Sredinom dana i posle podne očekuje se značajna promena vremena uz zahlađenje, kao i padavine uz formiranje snežnog pokrivača.

22.11.2024

07:35

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set