• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

28.01.2020

09:53

KAKO JE PAO HELIKOPTER, DA LI JE TRAGEDIJA MOGLA DA BUDE SPREČENA? Američki stručnjaci detaljno rekonstruisali KOBNI LET!

NBA

KAKO JE PAO HELIKOPTER, DA LI JE TRAGEDIJA MOGLA DA BUDE SPREČENA? Američki stručnjaci detaljno rekonstruisali KOBNI LET!

Podeli vest

Fanovi Kobija Brajanta, ljubitelji košarke i sporta, nikada neće zaboraviti 26. januar, poslednji let jednog od najboljih košarkaša ikada

Kobi je poginuo nakon pada helikoptera, a sa njim njegova ćetka 13-godišnja Điana, ali i još sedam osoba. Kada su tog kobnog jutra ušli u letelicu trebalo je da 40 minuta kasnije budu na odredištu, nakon što bi prešli 112 kilometara.

"Njujork Tajms" je među prvima pokušao da objasni kako je pilot Ara Zobajan izgubio kontrolu, prenosi Mondo. Tog jutra vreme je bilo loše, maglovito, ali je pilot ipak dobio posebnu dozvolu za let. Kako navodi autor Džef Vajs ovaj iskusni pilot se oslanjao gotovo isključivo na sopstveni vid, pa je pokušao da ostane iznad oblaka. Postojala je i druga mogućnost da se koristi "instrumentalnim pravilima leta", po kojima bi informacije dobijao elektronski o uslovima i terenu koji se nalazi ovde.

TUGA I NEVERICA! Kobi je pre MESEC DANA POTPISAO VAŽNE PAPIRE, MAMBASITA bi postala VELIKA ZVEZDA!

AFERA SILOVANJE! Jedina mrlja Kobijeve karijere, pretila mu je doživotna robija...

 

- Vazdušni prostor nad Južnom Kalifornijom je veoma zauzet i možda bi vam rekli da čekate sat vremena. A, ako zatražite to, onda ste samo jedan od mnogih koji čekaju, bez obzira na to što ste Kobi Brajant - rekao je autoru Pol Klajn, profesor-asistent avijacije na Gradskom univerzitetu u Njujorku.

Foto: reuters

 

 

Usled guste magle koja je bila kao supa, letelica išla prenisko, na što su ih i upozoravali iz kontrole leta.

- Dok je leteo nad centrom Los Anđelesa preleteo je i preko dvorane u kojoj je Brajant proveo svoju 20-godišnju karijeru. Nastavio je prema planu i mogao je da prati auto-put, jer i pilot bez orijentacije može da se snađe u El-Eju samo prateći saobraćaj.

U jednom trenutku morao je da zatraži posebnu dozvolu.

- Pre nego što uđe u dolinu San Fernando, u blizini aerodroma, mora da dobije dozvolu kontrole leta. Tu je usporio i počeo seriju skretanja ulevo. I posle 11 minuta dobio je odobrenje i nastavio.

(VIDEO) JEZIVO, POSLEDNJI MOMENTI! Ovo je RAZGOVOR kontrole leta i pilota helikoptera u kome je POGINUO KOBI BRAJANT!

TAKAV JE ČOVEK BIO KOBI! Poslednja Brajantova poruka pokazuje zašto smo ga svi voleli!

 

Tako je helikopter stigao na 27 kilometara od "Mamba sportske akademije", koja je i bila poslednji cilj, a onda odjednom morala da otkaže sve događaje.

- Prvi put helikopter nije leteo nad širokim prostranstvom urbanog Los Anđelesa. Ovde je tlo bilo brdovito i strmo. Magla je nadvila teren i vidljivost nije mogla da bude veća od 50 do 100 metara, a do 9.45 ujutru rastuća temperatura je sklonila maglu iz većeg dela područja, ali su debeli niski oblaci i dalje bili tu. U želji da napravi sigurnosni pojas između sebe i sve brdovitijeg terena, pilot je možda započeo brzi uspon, penjući se skoro skoro 300 metara za 36 sekundi. To ga je dovelo veoma blizu dna oblaka koji je u to vreme bio registrovan u blizini lokalnog aerodroma.

 

Foto: Reuters

 

Možda nikad nećemo saznati da li je helikopter zaista ušao u oblak, ali ako jeste, onda je naišao na neku vrstu nevidljive linije. Tada piloti koji upravljaju letelicom na osnovu vizuelnog pregleda terena više ne mogu da vide tlo. Jedina stvar koja je omogućavala da se leti bezbedno više nije postojala.

- Kada uđete u takvu situaciju, onda vaša čula ne rade. Ja uvek imam osećaj da padam udesno. Neki imaju osećaj da padaju u suprotnu stranu ili da idu na gore - tvrdi profesor američkog univerziteta nakon što se pojavio čitav spisak poginulih.

DA SE NAJEŽIŠ! Jokić otkrio šta mu je prošlo kroz glavu kada je čuo vest o Kobijevoj pogibiji, a onda je progovorio o "mamba mentalitetu"!

(VIDEO) ŽIVELI SU ZA KOŠARKU! Pre samo sedam dana Kobi i Đijana su gledali utakmicu i pričali o voljenom sportu!

 

Pilot Zobajan ispred sebe ima izbor. Mora da pokuša da podigne helikopter velikom brzinom jer zna da se ispred njega nalazi brdovit teren, pa bi to morao da učini velikom brzinom, pa je opasnost utoliko veća ili je mogao da se vertikalno prizemlji i dalje daleko od akademije. Nijedno od ove dve stvari nisu njemu odgovarale, on je izabrao treću varijantu.

Foto: printscreen Twitter

 

- Zašto? Nikad nećemo moći da uđemo u njegovu glavu i da znamo sigurnu istinu. Ali na osnovu mog letačkog iskustva, znam da iznenadno i intenzivno osećanje opasnosti stvara osećaj psihološkog preopterećenja, u kojem je skoro nemoguće racionalno proceniti opcije. Umesto toga, biraju se trenutni i najočigledniji izbori. U ovom slučaju, to je značio da pilot pokuša da se vrati na čist vazduh tako što bi zaronio ispod oblaka, uz nagli zaokret, kojim bi pobegao sa opasnog terena.

Nakon 18 sekundi od trenutka kada je počeo da se okreće, helikopter odjednom gubi 250 metara visie i okreće se ka istoku. U tom trenutku verovatne panike i suženog vidnog polja pilot je potpuno smetnuo sa uma da i sa strane može biti strmovit teren. Usled toga je letelica pri brzini od 270 kilometara na čas udarila u obronke planine.

Profesor sa univerziteta se ogradio od ove detaljne procene i naglasio da je sve ovo samo mogućnost, jer nije isključeno i to da je helikopter doživeo iznenadni mehanički problem, koji ga je primorao da padne.

 

 

Sve vesti o tragičnoj pogibiji Kobija Brajanta ČITAJTE OVDE.

 
Bonus video
 


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Skandal! Goranu Vesiću određen pritvor do 30 dana
Politika

Skandal! Goranu Vesiću određen pritvor do 30 dana

Viši sud u Novom Sadu doneo je odluku o određivanju pritvora u trajanju do 30 dana Goranu Vesiću, a u obrazloženju rešenja o određivanju pritvora kao razlog za ovu odluku navodi se opasnost od uznemirenja javnosti.

23.11.2024

13:04

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set