• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

14.04.2022

23:22

FERŠTAPEN IZREVOLTIRAN! Sejfi-kar je prespor! FIA mu ODGOVORILA!

Tanjug/AP

Ostali sportovi

FERŠTAPEN IZREVOLTIRAN! Sejfi-kar je prespor! FIA mu ODGOVORILA!

Podeli vest

Maks Ferštapen kaže da Sejfti-kar smeta vozačima

Aktuelni šampion Formule 1 Maks Ferstapen kritikovao je FIA zbog bezbednosnog vozila posle Velike nagrade Australije.

Nekoliko vozača je bilo frustrirano zbog brzine Aston Martina Vantagea na stazi u Melburnu, istakavši da nije dovoljno brz kao Mercedes na koji su navikli na nekim trkama.

Ferstapen je otišao korak dalje i opisao "sejfti kar" kao "kornjaču", istakavši da mu nedostaje brzine kada predvodi karavan što pravi probleme vozačima prilikom održavanja temperature guma

- Slabo je prijanjanje i bezbednosno vozilo ide previše sporo, kao kornjača. Neverovatno. Voziti 140 km/h na pravcu, a nije bilo oštećenog bolida, pa ne shvatam zašto smo išli tako sporo. To mora da se istraži - rekao je vozač Red Bula.

Foto: Tanjug/AP

Maks Ferštapen

- Sigurno da je Mercedesovo bezbednosno vozilo brže jer ima posebnu aerodinamiku, jer ovaj Aston Martin je zaista spor. Potrebno nam je više prijanjanja jer naše gume postanu ledeno hladne - dodao je Ferstapen.

FIA je reagovala na ove kritike saopštenjem u kojem ne prihvata razlike u brzini između bezbednosnih vozila Mercedesa i Aston Martina.

- U svetlu poslednjih komentara na račun brzone FIA Formula 1 bezbednosnog vozila, FIA želi da istakne da primarna funkcija, naravno, nije brzina, već bezbednost vozača, sudija i zvaničnika - navodi se na zvaničnom sajtu FIA.

Procedura bezbednosnog vozila uzima u obzir višestruke ciljeve, u zavisnosti od vrste incidenta, uključujući i potrebu da 'nagomila" bolide, kako bi se rešio incident ili uklonile krhotine sa staze na bezbedan način, pa se prilagodi brzina u zavisnosti od aktivnosti koje mogu da budu u toku na drugom delu staze.

Foto: Reuters

 

Iz Svetske automobilske federacije još kažu  da maksimalna brzina bezbednosnog vozila nije definisana tehničkim aspektima, već potrebama kontrole trke.

"Brzinu bezbednosnog vozila kontroliše kontrola trke, a ne mogućnosti automobila, koja su bez dileme vozila visokih performansi opremljena da se u svakom trenutku nose sa promenljivim uslovoma na stazi i njima upravljaju izuzetno iskusni i sposobni vozači i suvozači - kažu u FIA.

- Uticaj brzine bezbednosnog vozila na performanse bolida koji ih prate su u drugom planu, jer utiču na sve učesnike podjednako, koji kao što je uvek slučaj, su odgovorni za bezbedno vožnju u skladu sa uslovima svojih bolida i staze.

Foto: Reuters

Mik Šumaher

A nakon što su se vozač Hasa Mik Šumaher i Alfa Taurija Juki Cunoda zamalo sudarili iza bezbednosnog vozila u Melburnu, FIA je ostavila prostor da se izmene pravila koliko vozači moraju da budu udaljeni dok se prate.

Stjuardi su izjavili da trenutna pravila zahtevaju da vozači budu udaljeni deset dužina vozila.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set