• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
author image
Informer.rs

Novinar

16.02.2024

06:20

Na današnji dan: Rođen je najbrži "doktor" na dva točka

EPA Images

Ostali sportovi

Na današnji dan: Rođen je najbrži "doktor" na dva točka

Podeli vest

Italijanski motociklista Valentino Rosi rođen je na današnji dan 16. februara 1979. godine u gradiću Urbino.

Legendarni Italijan i višestruki šampion, smatra se najvećim i jednim od najuspešnijih motociklista svih vremena sa devet osvojenih titula prvaka, s tim da je sedam osvojio u "kraljevskoj klasi". Najveće uspehe u karijeri beležio je sa ekipama Honde i Jamahe. 

Ujedno, Rosi je jedini u istoriji motociklizma sa više od 400 zabeleženih nastupa u svim klasama. U svetu sporta postao je poznat po nadimku "Doktor", a postoje dve verzije kako je dobio ovaj nadimak. Jedan je da je to zbog toga što je diplomirao, što u Italiji daje pravo na upotrebu titule "doktor“, a drugi je da se na Apeninima nadimak "doktor" nekom daje iz poštovanja.

Foto: EPA Images

 

Takođe, on je tokom cele karijere nosio broj 46, koji je i njegov otac, takođe motociklista, Gracijano Rosi, upotrebljavao dok se takmičio. Zanimljivo, njegov otac je prvi put broj 46 koristio na trci u Jugoslaviji 1979, iste godine kada se i Valentino rodio. 

Rosi je još kao dete krenuo očevim stopama i pokazao ljubav prema dvotočkašima, ali je u svet brzine ušao kroz karting. Već sa 11. godina osvojio je titulu u regionalnom kartingu, a ujedno se takmičio i u "minimoto" seriji i pobeđivao na brojnim trkama. Ipak, finansije su ubrzo bile presudne, odnosno visoke cene kartinga, primorale su porodicu Rosi da malog Valentina ipak pošalju u u motociklizam. 

Foto: EPA Images

 

Tokom 1993. godine počeo je da vozi motor "Kađiva Mito" klasa 125 kubika, a na prvoj trci završio je kao deveti. Ubrzo je počeo da osvaja pol pozicije, pa i pobeđuje, što mu je omogućilo da već naredne sezone dobije pomoć od fabrike "Kađiva". Mladi Rosi se odužio iste godine i osvojio titulu Italije. Posle dve sezone prelazi u Apriliju, s kojom osvaja titulu 1997. godine. Naredne godine prelazi u srednju klasu od 250 kubika i vozi u timu sa Lorisom Kapirosijem. Iste sezone šampionat završava kao drugi u generalnom plasmanu, ali je već naredne osvojio titulu. 

Foto: EPA Images

 

Sjajne vožnje u srednjoj klasi lansirale su ga 2000. godine u najjaču "kraljevsku klasu". U prvoj sezoni završava kao drugoplasirani u šampioantu. Već naredne usledio je popravni, sa Hondom osvaja Svetski šampionat. I tada počinje dominacija Italijana. U naredne dve sezone Rosi je bio nezaustavljiv na Hondi i osvojio još dve titule svetskog šampiona.

Posle četiri sezone u Hondi prihvatio je poziv da promeni sredinu i pređe u tim Jamahe. Promena motora ga nije poremetila da 2004. i 2005. godine bude najbolji. Tokom 2006. godine bio je na pragu nove titule, ali je u poslednjoj trci u Valensiji pao, pa je šampion postao njegov klupski kolega Niki Hejden. Posle dve sezone bez titule, Rosi se vratio na tron 2008, a potom je i odbranio 2009. 

Foto: EPA Images

 

Naredne 2010. desio mu se veliki peh, doživeo je pad i polomio butnu kost na treningu pre trke u Italiji, pa nije bio u prilici da se bori za titulu. Rosi je odlučio da 2011. napusti Jamahu i priključi se timu Dukatija, gde je upravo zamenio ljutog rivala Kejsija Stonera. Dve godine bez titule u Dukatiju dovele su do toga da se Valentino vrati u Jamahu, ali je naredne tri sezone zaredom završavao kao drugi (2014, 2015, 2016).

To su ujedno bili i najbolji plasmani čuvenog "Doktora", koji je nastavio da vozi u timu Jamahe narednih pet godina, ali je iz sezone u sezonu beležio sve lošiji plasman, pa je 2021. godine odlučio da parkira motor i zvanično se penzioniše. 

Foto: EPA Images

 

Pored zanimljivog nadimka "Doktor", Rosi je bio sujeveran, pa je imao i specifične rituale pred svaku trku. Naime, on bi pre svake vožnje, stao na dva metra od motora, savio se i dodirnuo čizme, a potom je pre nego što sedne na svog "ljubimca" čučnuo i dotakao desni naslon za stopalo. Italijan je u nekoliko navrata govorio da je to bio njegov način da razgovara sa motorom. 

"Oko 40 minuta provedem pored motocikla. Razgovaram sa njim, kao da smo na romantičnom sastanku", rekao je Rosi jednom prilikom.

Takođe, jednom prilikom je otkrio da uvek silazi sa motora na isti način, zamahnuvši desnom nogom skroz preko prednjeg dela vozila. 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set