Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
07.04.2022
19:41
Da li ste svesni činjenice da transportni sektor doprinosi većoj emisiji ugljen-dioksida nego proizvodnji električne energije. Ono ne samo da šteti starijim osobama, već i deci! A kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi
Verovatno i sami znate da motori sa unutrašnjim sagorevanjem, akoji se nalaze u većini automobila i kamiona, sagorevaju fosilna goriva koja emituju ugljen-dioksid koji je gas sa efektom staklene bašte i koji je glavni uzrok globalnog zagrevanja i klimatske krize. Ovi motori uzrokuju zagađenje vazduha i čestice koje štete zdravlju svih nas. Jedan od najvećih benefita elektrčnih automobila je taj što ne proizvode izduvne gasove, piše portal "Elektricniautomobil.rs".
Prebacivanjem automobila na električnu energiju možemo prepoloviti emisiju ugljen-dioksida, istovremeno poboljšavajući kvalitet života u zajednicama koje su trenutno opterećene zagađenjem vazduha.
S obzirom na to da ni Srbija nije u boljoj poziciji, svi se nadaju da će se broj korisnika električnih automobila povećati, pod uslovom da nam električna vozila budu pristupačnija. Za to će se, po svemu sudeći, pobrinuti i Vlada Republike Srbije koja je dala subvencije za kupovinu električnih automobila.
Da li su električni automobili bolji za životnu sredinu?
Kada već govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, moramo spomenuti i sledeće – glavna prednost električnih automobila je doprinos koji oni mogu dati poboljšanju kvaliteta vazduha u gradovima. Bez izduvne cevi, čisti električni automobili ne proizvode emisiju ugljen-dioksida tokom vožnje. Ovo znatno smanjuje zagađenje vazduha.
Pojednostavljeno, električni automobili nam daju čistije ulice što naše gradove čini boljim mestom za pešake i bicikliste. Za više od godinu dana, samo jedan električni automobil na putevima može uštedeti u proseku 1,5 miliona grama CO2. To je ekvivalentno četiri povratna leta iz Londona za Barselonu. Malo li je? I dalje se pitate kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Naime, prema gradonačelniku Londona, drumski transport čini oko polovine zagađenja vazduha u glavnom gradu. Nije ni čudo što vlada Velike Britanije i lokalni saveti žele da ubrzaju broj električnih automobila na putevima. Vlada Velike Britanije postavila je za cilj da prodaja automobila na benzin i dizel bude zabranjena do 2040. Vlada takođe želi da smanji emisiju ugljenika na nulu do 2050. godine, a električni automobili će u tome igrati veliku ulogu.
Štaviše, EV mogu takođe pomoći u zagađenju bukom, posebno u gradovima gde su brzine uglavnom niske. Kako su električni automobili daleko tiši od konvencionalnih vozila, vožnja na električni pogon stvara mirnije okruženje za sve nas.
Luksemburški institut za nauku i tehnologiju sastavio je sjajan alat koji će vam pomoći da uporedite ukupni uticaj na životnu sredinu električnih automobila i automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (benzin). Glavni cilj je omogućiti korisnicima da shvate zašto, kako i u kojim slučajevima se elektro-mobilnost zapravo izvodi u skladu sa svojom zelenom, dobrom slikom.
Kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu?
Kada govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, ne možemo da izostavimo kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu.
Izrada električnih automobila troši mnogo energije. Čak i nakon što se uzme u obzir proizvodnja baterija, električni automobili su i dalje bolja opcija. To je zbog smanjenja emisija stvorenih tokom životnog veka automobila.
Emisije stvorene tokom proizvodnje električnog automobila imaju tendenciju da budu veće od konvencionalnih automobila. To je zbog proizvodnje litijum-jonskih baterija koje su bitan deo električnog automobila. Više od trećine emisije CO2 iz električnog automobila tokom celog života dolazi od energije koja se koristi za izradu samog automobila. Kako tehnologija napreduje, ovo se menja nabolje.
Ponovna upotreba i reciklaža baterija takođe je rastuće tržište. Istraživanje upotrebe polovnih baterija istražuje načine ponovne upotrebe baterija u novim tehnologijama poput skladištenja električne energije. Jednog dana svi bismo mogli imati baterije u svojim domovima koje bismo koristili za skladištenje sopstvene energije. Ovakve mogućnosti će smanjiti životni uticaj proizvodnje baterija na životnu sredinu.
Šta je sa električnom energijom potrebnom za napajanje električnog automobila?
Istraživanje Evropske agencije za energetiku pokazalo je da su, čak i sa proizvodnjom električne energije, emisije ugljenika u električnom automobilu za oko 17 – 30% niže od vožnje automobila na benzin ili dizel. Emisije iz proizvodnje električne energije takođe se dramatično poboljšavaju kada se koristi električna energija sa malim ugljenikom.
To su dobre vesti za sve one koji vode računa o svom zdravlju ali i o životnoj sredni. U nekim zemljama se proizvodi više električne energije sa niskim emisijama ugljenika.
Da li su hibridni automobili jednako dobri za životnu sredinu?
Priključni hibridi kombinuju električni motor sa tradicionalnim motorom na gorivo i proizvode neke emisije tokom vožnje.
Dobre karakteristike hibrida zavise od toga koliko se vozi na električni pogon kao i od načina punjenja vozila. Zbog toga je važno da hibridni vozači razmotre kako se stvara njihova električna energija. Ukoliko vozači izaberu oblik obnovljive energije, daće svoj doprinos smanjenju emisija.
Sve ovo pokazuje da električna vozila imaju veliku ulogu u smanjenju transportnih emisija i da su glavni faktor u čišćenju vazduha koji udišemo.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Miljan J
pre 2 godine
El. automobili sa ozbiljnijim dometom koštaju preko 35000€ a polovni se prodaju kada su im baterije na izdisaju i zamena košta oko 8000€
Čista laž kao i uvek. Koliko je energije potrebno za proivodju istog i za struju? Reciklaža baterija gotovo nemoguća. Još jedna prevara demokratskog sveta. Evo poslednji primer, biorazgradive kese opasnije od običnih. Hoće li neko da snosi odgovornost? NECE!
Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
Oružane snage Ruske Federacije izvršile su napad na položaj ukrajinske vojske u Odesi, u blizini mosta Gorbatovo, saopštio je Sergej Lebedev, koordinator organizacije koja deluje u interesu ruskih vlasti na teritoriji pod kontrolom Ukrajine, za "RIA Novosti".
Od ranih jutarnji sati u vazdušnom prostoru nad međunarodnim vodama Crnog mora izvedeno je više letova aviona i bespilotnih letelica Pomorskog vazduhoplovstva i Mornarice SAD.
Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.
Lider Demokratske stranke Zoran Lutovac, partije koja je najavila da će učestvovati na izborima 2. juna, poručio je sada da će njihov izlazak na izbore biti uslovljen "revizijom, odnosno sređivanjem biračkog spiska".
Prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar spoljnih poslova Ivica Dačić izjavio je da je naš otpravnik poslova u Ambasadi Srbije u Sloveniji odbacio navode MSP Slovenije o izjavi predsednika Aleksandra Vučića, kojim povodom je pozvan danas na razgovor.
Ministar odbrane Miloš Vučević sastao se danas u Banjaluci sa srpskim članom Predsedništva Bosne i Hercegovine Željkom Cvijanović u Palati Republike. Sastanku je prisustvovao i predsednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković.
Bivši šef BIA Aleksandar Vulin sastao se danas u Sankt Peterburgu sa sekretarom Saveta bezebednosti Ruske Federacije Nikolajem Patruševim u okviru 12. Međunarodnog sastanka visokih zvaničnika odgovornih za bezbednosna pitanja.
U novom izdanju emisije Rat uživo, o aktuelnom žarištu u Ukrajini, napredovanju ruske vojske, ali i o uticaju Zapada na Evropu, govorili su gosti dr. Prvoslav Davinić, Danijel Simić, novinar i ratni reporter i diplomata Zoran Milivojević.
O planovima Zapada za uništavanje i dezintegraciju pravoslavnog sveta govorili su Goran Šarić, istoričar, novinar Slobodan Samardžija i ekonomista Nebojša Berak.
Kolaps domaće opozicije i njihove očajničke apele na strane aktere da ih postave na vlast po svaku cenu, komentarisao je gost Info jutra, reditelj Ljubiša Ristić
Alen Pleh (43) iz Sarajeva osuđen je na osam godina zatvora, jer je ničim izazvan krvnički pretukao dvoje maloletnika nakon što je sa nekim besno razgovarao preko telefona!
Ljubica Živković (52) iz Srbije, arhitekta koja je bila uključena u restauraciju Grand Master's Palace optužena je za krađu tri vaze i sat iz istorijske zgrade Valete.
Glavni pretres u postupku protiv bivšeg novosadskog političara Srđana Egića (43), okrivljenog za silovanje, odložen je za 24. jun zbog nedolaska oštećene devojke N. Š. (21) iz Kule koja je svoj izostanak opravdala medicinskom dokumentacijom.
U Sudu BiH je u toku saslušanje 18 osoba, uhapšenih pre dva dana u akciji "Crna kravata". U pitanju je "unutrašnji krug" Edina Gačanina Tita (42), jednog od vođa "superkartela" i najvećih narkodilera Balkana i Evrope.
Državna policijska agencija za istrage i zaštitu (SIPA) i Obaveštajno sigurnosna agencija (OSA) Bosne i Hercegovine proveravaju navode da su na strelištu u kasarni Oružanih snaga BiH kod Mostara obuku gađanja provodili pripadnici vehabija kao i maloletne devojke, potvrdili su iz ministarstva obrane BiH.
Od ranih jutarnji sati u vazdušnom prostoru nad međunarodnim vodama Crnog mora izvedeno je više letova aviona i bespilotnih letelica Pomorskog vazduhoplovstva i Mornarice SAD.
Korisnici veb sajta "Redit" inspirisani brojnim krizama i žarištima u svetu, kao i licemernom pristupu međunarodne zajednice svetskoj politici, napravili su satiričnu mapu kako ona zapravo izgleda i na koga se odnosi.
Američki glumac Alek Boldvin istragao je telefon iz ruke antiizraelske agitatorke koja je od njega više puta tražila da izgovori "Slobodna Palestina" u kafiću Maman u Njujorku.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.