Naučnici pronašli 29 PLANETA sa kojih bi VANZEMALJCI MOGLI DA POSMATRAJU ZEMLJU! Dok smo gledali u nebo zamišljajući male zelene, oni su možda gledali u nas...

Informer/Fotomontaža

07:00 Svet 0

Informer.rs/Tanjug | 25. 06. 2021.

Naučnici su identifikovali 29 planeta sa kojih bi vanzemaljci mogli da posmatraju Zemlju

Identifikovano je 1.715 zvezdanih sistema gde su vanzemaljski posmatrači mogli da otkriju Zemlju u poslednjih 5.000 godina, piše Gardijan.

Ljudi su vekovima gledali u nebo i pitali se postoji li život među zvezdama, i dok su zamisljali malene zelene čovečolike pojave, baš oni su možda gledali u nas takođe, piše britanski list.

U novom istraživanju, astronomi su suzili krug obližnjih zvezdanih sistema u kojima bi bilo koji radoznali stanovnik na planetama koje kruže, bio na dobrom položaju da uoči život na Zemlji.

Istraživači procenjuju da je 29 potencijalno naseljivih planeta u dobrom položaju da budu svedoci tranzita Zemlje i prisluškuju ljudske radio i televizijske prenose, omogućavajući bilo kojim posmatračima da zaključe možda o količini inteligencije ljudi.

Pitanje je da li će emisije primorati naprednu civilizaciju na kontakt.

Shutterstock

Lisa Kalteneger, profesorka astronomije i direktorka Instituta Karl Sagan sa Univerziteta Kornel u Njujorku, rekla je da je jedan od načina na koji se pronalaze planete je da se blokiraju delovi svetlosti zvezde domaćina.

Otkriveno je hiljade planeta izvan Sunčevog sistema, oko 70 odsto je primećeno kada vanzemaljski svetovi prolaze ispred zvezda domaćina i blokiraju deo svetlosti koja dopire do teleskopa naučnika.

Buduće opservatorije poput svemirskog teleskopa NASA, koji će biti lansiran ove godine, tragaće za znacima života na "egzoplanetama" analizirajući sastav njihove atmosfere.

Pixabay

Da bi utvrdili koji su obližnji zvezdani sistemi u dobrom položaju za posmatranje tranzita Zemljom, Kalteneger i doktor Džeki Fakreti, astrofozočar iz Američkog prirodnjačkog muzeja, posvetili su se katalogu zvezda i njihovom položaju i kretanju Evropske svemirske agencije Gaia.

Odavde su identifikovali 2.034 zvezdanih sistema u roku od 326 svetlosnih godina sa kojih bi se mogao primetiti tranzit Zemlje bilo kada, od pre 5.000 do 5.000 godina u budućnosti.