OTKRIVAMO! OD 1. JANUARA OVE POLOVNJAKE NEĆETE MOĆI DA UVEZETE! Tačan spisak modela koji će biti zabranjeni! (TABELA)

Tanjug

12:47 Društvo 11

B. S. | 08. 11. 2019.

OTKRIVAMO! OD 1. JANUARA OVE POLOVNJAKE NEĆETE MOĆI DA UVEZETE! Tačan spisak modela koji će biti zabranjeni! (TABELA)

Od nove godine vozači u Srbiji više neće moći da kupe omiljene modele automobila kao što su 'fijat bravo', Folksvagenov 'golf 3' ili 'opel korsa'

Zabrana uvoza polovnih automobila starijih od 15 godina sa "euro 3" motorima očekuje se već od 1. januara 2020. godine, otkriva Informer.


Ovo je za naš list potvrdio Miloš Petrović, direktor Srpske asocijacije uvoznika automobila. To praktično znači da vozači u Srbiji više neće moći da kupe omiljene modele automobila kao što su "fijat bravo", Folksvagenov "golf 3", ili "opel korsa".


Manje zagađenja

Umesto vozila proizvedenih od 2000. do 2005. godine sa "euro 3" motorima, novom merom, biće moguć uvoz polovnih automobila tek od standarda "euro 4" motora, čija je proizvodnja počela od juna 2005.

Informer

Ono što je važno napomenuti jeste da vozači neće imati problem da i ubuduće voze svoje četvorotočkaše sa "euro 3" motorom, ali će biti zabranjen samo dalji uvoz tih vozila u Srbiju. Da je na pomolu zabrana uvoza četvorotočkaša sa standardom "euro 3", najavio je nedavno i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. On je rekao da će ova mera biti uvedena kako bi se smanjilo zagađenje životne sredine.

Uvozimo starudiju

TABELA
godina uvoza količina
2019. 100.000*
2018. 180.000
2017. 157.000
2016. 117.000
* uvoz do septembra 2019.

Nova vozila

Stručnjaci smatraju da je ovo dobar potez, s obzirom na to da će u saobraćaju biti noviji automobili.

- Nadležni državni organi ne smeju da dozvole da se u Srbiju uvoze vozila koja bi na zapadu zbog emisije štetnih gasova završila pod presom. Suština je da ovo što je na kraju životnog veka više ne dolazi u Srbiju. Zato je važno da se zaustavi uvoz vozila sa motorima "euro 3" jer su ona, između ostalog, i opasan reciklažni otpad kojeg Evropa želi da se reši - objašnjava Petrović. Kako dodaje, i posle ove mere, vozači će moći da kupe vozila sa "euro 4" motorom, proizvedena do 2009.

OBRATITE PAŽNJU! KAZNE ZA OVO SU DO TRI MILIONA DINARA! Sutra stupa na snagu novi zakon o poštanskim uslugama!

 


- Dakle, i dalje je to vozilo koje je 10 godina staro, ali ne zagađuje baš toliko vazduh. Oni će u proseku biti skuplji za 500 do 1.000 evra od onih sa "euro 3" motorom, ali treba reći da Srbi imaju uvek da izdvoje od tri do pet hiljada evra za kupovinu automobila - ističe Petrović.


Urednik portala "Vrele gume" Miodrag Piroški pozdravlja ovakvu odluku i navodi da je to trebalo i ranije učiniti.
- Neminovno je da se njihov uvoz zabrani i to se dešava u čitavoj Evropi. Time će se smanjiti zagađenje, smanjiti prosečna starost automobila kod nas, koji su sada stari u proseku više od deset godina, i automatski će se povećati bezbednost - ističe Piroški.

CENA VIŠA ZA 500 EVRA, ZBOGOM OMILJENIM MODELIMA Šta nam donosi ZABRANA UVOZA POLOVNJAKA SA EURO 3 MOTOROM

 

Vozila za koja će biti zabranjen uvoz


* "pežo 206" "pežo 307"
* "reno megan" "reno klio"
* "fijat punto" "fijat bravo"
* "golf 3" "golf 4"
* "opel korsa" "opel astra"

Informer



Sasa

08.11.2019. 12:57

I šta mi siromašni, pešice, zdravije,, strašno,, opet vi brinete o mom zdravlju,, pešice,, ne mogu više da pešačim, ne mogu.. A kako da kupim auto preko 2000 evara euro 4,, kako.. I opet da me neko vozi, da me uslovljava,, dokle..


Penzioner

08.11.2019. 13:07

Taj vaš spisak nema pojma sa realnošću. Pokazujete da se uopšte ne razumete šta obuhvata ovo ogranicenje. U navedenemo spisku vozila imate vozolia koja su imala svoju evoluciju pa se i modeli iz 2019 vode kao astre, corse, clio, megan... zabraniće uvoz recimo Astre G, Astre H ali ne Astre J a vi ste ih strpali u isti koš.... ovaj spisak koji ste napisali je toliko štur da je krajnje neozbiljan i pompezan naslov nema veze sa spiskom. Uozbiljite se i informiše te javnost bez ovakvih pompeznih naslova koje kad otvoris vest nema veze sa realnošću


Marko

08.11.2019. 13:18

Ljudi Peugeot 307 od 2006 do 2008 ce moci da se uvizi jer ima euro 4 motor. Model od 2000 do 2005 ima euro 3.


Srbijo

08.11.2019. 13:30

Srbijo, podigni gradjanima Srbije standard na takav nivo da mogu kupovati automobile, koje vi zelite, a ne oni. Sram vas bilo, najblaze receno. Lako je vama da tako nesto propisujete i zabranjujete, da svoje g**ice vozite u novim vrlo skupim kolimam kupljenim novcem gradjana Srbije, poreskih obveznika, a znamo da smo svi obveznici, jer u cenu svega sto kupujemo je ugradjen porez, koji puni Budzet. Zar ne?


Penzioner sa 19000 din

08.11.2019. 13:38

Ovo mene ne pogadja ja vozim samo nove dzipove preko dve hiljade kubika. Cim predjem pedeset hiljade kubika prodajem i kupujem nov.


Abe

08.11.2019. 14:00

Utvrđeno je da najveće zagađenje (od prevoznih sredstava) prave luksuzni brodovi za krstarenje, kruzeri. Dok sva vozila u Evropi izbacuju godišnje oko 64 000000 tona štetnih gasova, luksuzni kruzeri koji pristaju na obale Evrope izbacuju godišnje oko 600000000 tona štetnih gasova. Dakle, automobile koje vozi sirotinja ćemo zabraniti, ali kruzere koji su najveći zagađivači (u Holandiji im ne dozvoljavaju da pristanu) nećemo ni pomenuti, jer njihove usluge koriste uglavnom bogataši i svetski moćnici. Automobil treba da sme da se vozi sve dok zadovoljava svoju emisionu klasu štetnih gasova.


Dejan

08.11.2019. 14:20

Vidite, treba shvatiti da su ta vozila euro 3 mnogo bolja od vecine kamiona sa Euro 0 standardom u Srbiji i mnogo bolje pd mnogih starih euro 1 i 2 motora od golfa 1 i golfa 2, kadeta itd koji se i dalje mnogo voze. Ta vozila euro 3 su manji potrosaci od starih kojih ima jos mnogo ljudi po selima jer nemogu da kupe auta preko 2000 evra. Dosad je sirotinja mogla da kupi lepog golfa ili pasata sa euro 3 standardom na kredit na 5 godina jeftino, sad ce morati placati 3500 evra iz uvoza euro 4 auto. Ili polovna sa nasim tablicama. Lakonje u Beogradu, ostatak Srbije se muci da skrpi 2000 evra. Uz to delovi za te stare euro 3 su jeftini, i majstori ih odlicno odrzavaju i poznaju, jer imaju malo elektronike a vise mehanike. Od Euro 4 motora sve je na zicu i struju. A starih kamiona imamo nenormalno mnogo, starih i preko 40 godina koji voze svakodnevno u kampanjama repu, psenicu kukuruz i rade po ceo dan i truju ko 20 auta.


Zoran

08.11.2019. 14:21

Kopiraju sve zakone sa zapada a ne kopiraju plate , plata mnogo vise utice na moje zdravlje. Kaze da strucnjaci smatraju da je to dobro to su verovatno strucnjaci koji pojma nemaju kako zivi prosecan srbin .


Penda

08.11.2019. 14:56

Moj punto 2004 euro4, prva registracija 2005.Niste baš precizni.


Milan

08.11.2019. 15:54

:Pozdravljam odluku i sto pre zabraniti i uvoz automobila sa euro 4 normom. Ne mogu da disem jer je komsija Para prosao mojom ulicom.... Da ne zaboravim, obavezno izbaciti iz saobracaja vozila koja su poskidala katalizatore, dzabe dozvoljena norma kada nasi pametnjakovici skinu katalizator, kao manje trosi auto, bolje ide...



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]